Hvilken fisk synes dere bør være den mest populære/vakreste?

jeg synes 1. får til?
Discus hehe...
skriv under her så får vi se om hva som er den virkelig vakreste og populæriske` fisken.
Jeg synest golden er flottest. Ikke den mest sjeldne fisken å se i et akvarie, men de er skikelig flotte. Liker for såvidt alle fiskene jeg har i akvariet veldig godt
Plussmedlem
Denne står høyt hos meg:

Nannostomus mortenthaleri

[External Image]
Loomis
Denne står høyt hos meg: Nannostomus mortenthaleri [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/14999_080311221308_1.jpg[/IMG]

kjempe vakker fisk det der
hmmm ja kan vel si det sånn Såg en veldig bra dolumetar om tanganyika på youtube for ikke så lenge siden. Veldig bra dokumentar. Der var det noen digre ciklider som de kallte emperor cichlid. Kunne tenkt meg noen sånne, men må nokk ha et par 1000 liter med vann for å holde de.
Perleguramien liker jeg godt. Trichogaster Leeri.

[External Image]
Det er listet opp her allerede.
Bare ta en kikk på listen over de 100 mest populære fiskene. Der ser du hvem som ligger på førsteplassen (flest mennesker som har den) og så videre nedover til hundrede plass.
Guppy blandt topp tre!? Kunne jeg aaaaaaaaaaaldri forestilt meg:P
Den er ikke fri for feil, ihvertfall. Jeg ser at Hypostomus plecostomus står meget langt oppe på lista. Denne er ytterst sjelden i handelen (har bare sett det en eneste gang), selv om det er mange fisker som selges under dette navnet. De er feilmerket i 99 % av tilfellene. Det samme gjelder forresten også Otocinclus affinis.
Listen over de som er vanligst er ikke det samme som liste over den folk synes er flottest.

Blir de regnet som mer vanlige dersom folk har mange av dem? Det forklarer hvorfor guppy er høyt på lista hvertfall.. Og det virker som om nesten alle her inne har en koloni med guppyer..

Jeg synes forøvrig ildhale er en flott fisk. Elsker vesle ildhalen min. Dessverre er den nesten umulig å ta bilde av, for den er redd for kameraet:/
Mvjnz
Listen over de som er vanligst er ikke det samme som liste over den folk synes er flottest.

Det står "populær" i overskriften også... det å være populær er jo "å være likt av mange". Og mange liker guppyer

Det er nok ikke antallet fisk folk har av hver som er listet, det er hvor mange brukere (medlemmer) som har registrert seg med at de har den arten.
Ja men selv om mange har den betyr ikke dermed at den er den vi synes er vakrest, bare at den er enkel å få tak, holde osv. Guppy er jo såklart fine starte opp akvarie fisker.
Hmm vakreste fisk, vel jeg har ingen spesifikk for tiden, men jeg synes den egenoppdrettede kampfisken min er utrolig fin. Det er nå en skulle ønske en av fotografjentene var her eller at man hadde eget speilreflekskamera
mona o
Det er listet opp her allerede. Bare ta en kikk på [URLBLOCK1]. Der ser du hvem som ligger på førsteplassen (flest mennesker som har den) og så videre nedover til hundrede plass.

mona o se øverst på der jeg spurte... jeg synes alle kan ha en egen mening så får vi se hvilke fisk som er den vakreste...
fine fisk dere legger opp her
mona o
Det er listet opp her allerede. Bare ta en kikk på [URLBLOCK1]. Der ser du hvem som ligger på førsteplassen (flest mennesker som har den) og så videre nedover til hundrede plass.

Han hadde i overskriften at han hadde sett der, men at han lurte på hva andre syns. Det er redigert bort fra overskrifta..
Grønn laser
Er ikke helt borte denne her, heller:

© Christopher Low
[External Image]
Joakim
Er ikke helt borte denne her, heller: © Christopher Low [IMG]http://www.planetcatfish.com/images/full/callichthyidae/corydoras/sp(cw009)/5.jpg[/IMG]

...Jo, det er den...
Hva slags fisk er lissom det??
(mangler)
...Jo, det er den...

Hva, syntes du den ikke er fin? Raring.

Jeg syntes den er helt nydelig... Har dog kun sett bilder, men om den er i nærheten av like fin som på dette bildet er det jo en av de aller flotteste fiskene jeg har sett...

Galemor
Hva slags fisk er lissom det??

Jeg har sett den beskrevet som Corydoras Sp. "Green Laser", Corydoras cf. Aenus (Green laser) og Corydoras sp. CW009 - men hva som er korrekt vet jeg ikke. Andre med peil på Coryer kan antakelig rydde opp i dette.

Såvidt jeg vet er det en viltform, så den er ikke tuklet med for å få frem fargen.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap