- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Hvilken fisk synes dere bør være den mest populære/vakreste?
Hvilken fisk synes dere bør være den mest populære/vakreste?
Postet 11.03.08 kl 22:06
Endret: 11.03.08 kl 22:23
Postet 11.03.08 kl 22:14
Postet 11.03.08 kl 22:17
Postet 11.03.08 kl 22:17
Postet 11.03.08 kl 22:20
Postet 11.03.08 kl 22:21
Postet 11.03.08 kl 22:24
Det er listet opp her allerede.
Bare ta en kikk på listen over de 100 mest populære fiskene. Der ser du hvem som ligger på førsteplassen (flest mennesker som har den) og så videre nedover til hundrede plass.
Bare ta en kikk på listen over de 100 mest populære fiskene. Der ser du hvem som ligger på førsteplassen (flest mennesker som har den) og så videre nedover til hundrede plass.
Postet 11.03.08 kl 23:41
Endret: 11.03.08 kl 23:41
Postet 11.03.08 kl 23:47
Den er ikke fri for feil, ihvertfall. Jeg ser at Hypostomus plecostomus står meget langt oppe på lista. Denne er ytterst sjelden i handelen (har bare sett det en eneste gang), selv om det er mange fisker som selges under dette navnet. De er feilmerket i 99 % av tilfellene. Det samme gjelder forresten også Otocinclus affinis.
Postet 11.03.08 kl 23:59
Listen over de som er vanligst er ikke det samme som liste over den folk synes er flottest.
Blir de regnet som mer vanlige dersom folk har mange av dem? Det forklarer hvorfor guppy er høyt på lista hvertfall.. Og det virker som om nesten alle her inne har en koloni med guppyer..
Jeg synes forøvrig ildhale er en flott fisk. Elsker vesle ildhalen min. Dessverre er den nesten umulig å ta bilde av, for den er redd for kameraet:/
Blir de regnet som mer vanlige dersom folk har mange av dem? Det forklarer hvorfor guppy er høyt på lista hvertfall.. Og det virker som om nesten alle her inne har en koloni med guppyer..
Jeg synes forøvrig ildhale er en flott fisk. Elsker vesle ildhalen min. Dessverre er den nesten umulig å ta bilde av, for den er redd for kameraet:/
Postet 12.03.08 kl 02:27
Endret: 12.03.08 kl 02:27
MvjnzListen over de som er vanligst er ikke det samme som liste over den folk synes er flottest.
Det står "populær" i overskriften også... det å være populær er jo "å være likt av mange". Og mange liker guppyer
Det er nok ikke antallet fisk folk har av hver som er listet, det er hvor mange brukere (medlemmer) som har registrert seg med at de har den arten.
Postet 12.03.08 kl 04:50
Ja men selv om mange har den betyr ikke dermed at den er den vi synes er vakrest, bare at den er enkel å få tak, holde osv. Guppy er jo såklart fine starte opp akvarie fisker.
Hmm vakreste fisk, vel jeg har ingen spesifikk for tiden, men jeg synes den egenoppdrettede kampfisken min er utrolig fin. Det er nå en skulle ønske en av fotografjentene var her eller at man hadde eget speilreflekskamera
Hmm vakreste fisk, vel jeg har ingen spesifikk for tiden, men jeg synes den egenoppdrettede kampfisken min er utrolig fin. Det er nå en skulle ønske en av fotografjentene var her eller at man hadde eget speilreflekskamera
Postet 12.03.08 kl 08:43
mona oDet er listet opp her allerede. Bare ta en kikk på [URLBLOCK1]. Der ser du hvem som ligger på førsteplassen (flest mennesker som har den) og så videre nedover til hundrede plass.
mona o se øverst på der jeg spurte... jeg synes alle kan ha en egen mening så får vi se hvilke fisk som er den vakreste...
Postet 12.03.08 kl 10:13
Postet 12.03.08 kl 10:14
mona oDet er listet opp her allerede. Bare ta en kikk på [URLBLOCK1]. Der ser du hvem som ligger på førsteplassen (flest mennesker som har den) og så videre nedover til hundrede plass.
Han hadde i overskriften at han hadde sett der, men at han lurte på hva andre syns. Det er redigert bort fra overskrifta..
Postet 12.03.08 kl 17:48
Grønn laser
Er ikke helt borte denne her, heller:
© Christopher Low
© Christopher Low
Postet 12.03.08 kl 20:26
Endret: 12.03.08 kl 20:27
Postet 12.03.08 kl 20:35
Postet 12.03.08 kl 20:37
(mangler)...Jo, det er den...
Hva, syntes du den ikke er fin? Raring.
Jeg syntes den er helt nydelig... Har dog kun sett bilder, men om den er i nærheten av like fin som på dette bildet er det jo en av de aller flotteste fiskene jeg har sett...
GalemorHva slags fisk er lissom det??
Jeg har sett den beskrevet som Corydoras Sp. "Green Laser", Corydoras cf. Aenus (Green laser) og Corydoras sp. CW009 - men hva som er korrekt vet jeg ikke. Andre med peil på Coryer kan antakelig rydde opp i dette.
Såvidt jeg vet er det en viltform, så den er ikke tuklet med for å få frem fargen.
Postet 12.03.08 kl 20:44
Endret: 12.03.08 kl 20:47