Noen som spiller el gitar?

Jeg har bestemt meg for å lære å spille el gitar dette året. Gikk og skaffa meg en Gibson Les Paul, da kan jeg i hvertfall ikke skylde på gitaren om jeg ikke får det til

Det jeg lurer på er om noen har noen tips og triks? Har skaffa meg noen dvd'er med litt forskjellig på, men syns at de er et hakk høyere enn meg. Er det noen gode nybegynner dvd'er som man bør starte med? Gjerne på norsk og hvor jeg kan skaffe det.

Må si at det ikke er lett dette, får liksom ikke fingra med meg.
Jeg må vel kalle det HAR spilt nå, spiller bare Guitar Hero på Xbox 360 istedet nå Fikk litt armproblemer av både å sitte med PC, og sitte med gitar osv.

Men jeg spilte i noen år, hovedsaklig AC/DC sanger, helt etter boka, da jeg på rytmegitar. Spilte da med en annen, og lærte ti tusen ganger fortere da enn når jeg satt alene. Og jeg er typen som lærer det meste av meg selv, så det sier litt

Men det er noen ganske bra dvder som heter Classic rock eller noe sånt, og så er det noen danske DVDer, vet ikke hvilke du har? Husker ikke eksakt navn på de classic rock greiene, må se om jeg finner navnet hjemme.

Hvis du kjenner noen som kan spille bra så prøv å få til noen timer, det er egentlig mitt beste tips. Mye av fingerplasseringen, håndplassering, rytme osv. blir mye bedre når noen gir noen råd. Alt kan liksom bli mye lettere bare med å vri hånden litt noen ganger, vanskelig å finne ut sånt selv.
Jeg spiller gitar. Har spilt i et år snart. Har lært meg mange sanger og grep på youtube, faktisk. Jeg spiller det meste av sanger egentlig.

Etter konfirmasjonen skal jeg kjøpe Les Paul orginalen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap