Hei! hvar i fjæra i dag og så noe rart.....

Hei!
som det står i overskriften det lignet på en slags sugemalle er det noen som kan hvise noen bilder hva det kunne ha hvert? lurer veldig.. jeg og Jon M hvar og så det... den hvar 4-6 cm. ca...

*jørgen*
Hm, vanskelig å sei med så lite å gå på, prøv å slå opp i eit fiskeleksikon over norske arter!
Kan være ørten arter ut fra den vage beskrivelsen, men f.eks kutlinger, ulker, kvabber eller denslags kanskje?
så ut som en pleco.. men det er jo salt i vannet...
Jørgen Lund
så ut som en pleco.. men det er jo salt i vannet...:-)

er det noen som hvet hva det kan vere ? fant ikke i leksikon m.m bla. kysten osv...
karl Inge hadde noen gode forslag.

vanskelig å si så mye mere uten bilde.
Fortell litt mer om detaljer på fisken så kan vi forsøke å gjette oss litt mer frem her

Hadde den bart? Farge? Hvordan så finnene ut? Munnens retning (altså vender den nedover eller rett frem?

Når du sier den lignet på en pleco så kommer jeg på flere fisker som kan ligne litt på en pleco i formen. Blant annet fløyfisk,noen ville kanskje sagt knurr.

den var oransje og svart og munnen var ned over.
Lignet kanskje mere på en Corydoras
Hmm om den lignet mer på en cory og hadde slike farger da er jeg temmelig sikker på at det var en Ulke du fant. Har sett massevis av dem mens jeg har vært i fjæra siste ukene.

Her er noen bilder du kan sjekke for å se om vi er på rett spor :)
Oransje og svart? Ulkehann i leksdrakt eller tangsprell, avhengig av kroppsform....
Tilfeldig bekjentskap
© Leif J. Grangård
Reklame for plussmedlemskap