- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- 720 liter som bunnen kollapser på...
720 liter som bunnen kollapser på...
Er virkelig ikke gøy klokken 2 på natten...
Må vel sies at dette var mitt verste mareritt, og nå skjedde det, et kjempe brak etterfulgt av et svoooosh, så var det bare å tenke seg om hva dette var i 2 sekunder, før man innser ulykken, og løper til for å redde fisk...
Nå venter vel en uke med opptørking, takstmann og det som verre er..
"god" natt
Jørgen
Må vel sies at dette var mitt verste mareritt, og nå skjedde det, et kjempe brak etterfulgt av et svoooosh, så var det bare å tenke seg om hva dette var i 2 sekunder, før man innser ulykken, og løper til for å redde fisk...
Nå venter vel en uke med opptørking, takstmann og det som verre er..
"god" natt
Jørgen
Postet 21.04.08 kl 03:50
Postet 21.04.08 kl 09:06
Postet 21.04.08 kl 14:08
Dette var synd. Håper du fikk reddet fiskene. De materielle skadene får du forhåpentligvis dekket gjennom forsikring, selv om det er et h****** styr.
Kan være interessant å høre dine tanker om hva som kan være årsaken? Kan karet ha stått noe skjevt, har det vært punktbelastning med mye stein kanskje? Er det et gammelt kar?
Kan være interessant å høre dine tanker om hva som kan være årsaken? Kan karet ha stått noe skjevt, har det vært punktbelastning med mye stein kanskje? Er det et gammelt kar?
Postet 21.04.08 kl 14:15
Dette var en akvastabil.
Fiskene ble reddet ja, bare en som gikk i vei
Tja.. grunnen.. Karet ble vatret opp så godt som 100%, har hatt både dette karet og andre stående med større skjevhet enn dette, for å si det slik, men det er mulig det har fått seg en liten vridning under flytting til annet rom, da det gikk ca 3 timer fra flyttingen var gjort til karet sprakk.
Har fått ut det vannet som var å få tak i, sand etc er fjernet, gulvbelegg tatt ut, fisken lever i 300 literen med de andre, tilsvarende kar kommer i hus ikveld, og takstmannen kommer i morgen, så da får man høre hva han har å si...
Er heldigvis forsikret i Gjensidige, og de skal jo dekke slike saker.
Edit: Karet kan vel sikkert være noen år, ble kjøpt brukt, men så bra ut.
Punktbelastnning er det trolig ikke, da jeg ikke hadde mye stein i.
Fiskene ble reddet ja, bare en som gikk i vei
Tja.. grunnen.. Karet ble vatret opp så godt som 100%, har hatt både dette karet og andre stående med større skjevhet enn dette, for å si det slik, men det er mulig det har fått seg en liten vridning under flytting til annet rom, da det gikk ca 3 timer fra flyttingen var gjort til karet sprakk.
Har fått ut det vannet som var å få tak i, sand etc er fjernet, gulvbelegg tatt ut, fisken lever i 300 literen med de andre, tilsvarende kar kommer i hus ikveld, og takstmannen kommer i morgen, så da får man høre hva han har å si...
Er heldigvis forsikret i Gjensidige, og de skal jo dekke slike saker.
Edit: Karet kan vel sikkert være noen år, ble kjøpt brukt, men så bra ut.
Punktbelastnning er det trolig ikke, da jeg ikke hadde mye stein i.
Postet 21.04.08 kl 16:25
Endret: 21.04.08 kl 16:27
Postet 21.04.08 kl 17:20
Postet 22.04.08 kl 10:30
Postet 22.04.08 kl 11:11