Bilder fra picasa

Jeg har akkurat "oppdaget Picasa" og lastet opp noen bilder dit.

Lagde et testinnlegg med bilde i min personlige tråd, men da jeg klikket på forhåndsvisning - viste den to bilder (samme fisken). Noen med erfaring som vet hva jeg gjør feil?
Trine T
Jeg har akkurat "oppdaget Picasa" og lastet opp noen bilder dit. Lagde et testinnlegg med bilde i min personlige tråd, men da jeg klikket på forhåndsvisning - viste den to bilder (samme fisken). Noen med erfaring som vet hva jeg gjør feil?

Kanskje samme feilen som gjorde at du fikk to innlegg her? ;o)

Hadde vært greit å vite hvordan lenken din ser ut (ta bort rammeparentesene før og etter lenken og sett inn her) for å kunne være til hjelp.

Jeg forsøkte å sette inn et bilde fra Picasa og forhåndsvise, og fikk ikke dobbelt sett av bildet.

Hvis du i Picasa høyreklikker på bildet og velger Egenskaper (Properties) og så kopierer Adresse (URL) derfra (pek på og trippelklikk for å merke url-teksten, høyreklikk på det merkede området og velg Kopier), og så limer denne url-en inn i bildelenka her inne, skal det gå greit. Gjorde det i min test.
Da jeg forsøkte, valgte jeg "kobling til dette bildet" og fikk en kjempelang "kode" som jeg limte inn i "bilderammen". Dette ga 2 bilder og litt koder her og der i forhåndsvisningen.

Forsøkte det du sa, men fikk da kun opp en ramme med rødt kryss....
Trine T
Da jeg forsøkte, valgte jeg "kobling til dette bildet" og fikk en kjempelang "kode" som jeg limte inn i "bilderammen". Dette ga 2 bilder og litt koder her og der i forhåndsvisningen. Forsøkte det du sa, men fikk da kun opp en ramme med rødt kryss....

URL-en skal se noe slikt ut:

http://lh5.ggpht.com/DITT-BRUKERNAVN/SCd35IolxwI/AAAAAAAACaU/qVOmt3aZk9Q/DITT-FILNAVN.jpg

Hvor DITT-BRUKERNAVN skal være brukernavnet ditt hos Picasa, DITT-FILNAVN.jpg er navnet på bildefila.

Det er viktig at du kopierer hele URL-en (inkludert .jpg).

Adressen til bildet kan du teste ved å lime adressen (URL-en) inn adressefeltet i nettleseren og se om du får opp en side som viser bare bildet ditt.
Oki - der fikk jeg det til

Limte det rett inn i ruten. Trodde jeg måtte klikke på "sett inn bilde" og lime det inn der...

Takk skal du ha.

Edit: på forhåndsvisningen så jeg bildet, men dette gikk jo ikke helt bra allikevel...

[External Image]
Bare hyggelig. Bilder frisker opp og det er morsomt å se på andres akvarieliv!

For å utdype litt, denne url-en:

http://lh3.ggpht.com/surreal.dent/SCd_l_uwgXI/AAAAAAAAACU/wPnvP5RL60M/ancistrushockey.jpg

limt inn i bildelenke her inne gir bildet i foråndsvisningen, men det er nok en merkelig ting med Picasa, at bildet ikke viser, om en ikke høyreklikker og sier Vis Bilde til enhver tid. Kanskje Picasa rett og slett ikke egner seg ...
Nå da.....:
[External Image]

Yess - det gikk! Tusen takk!
Jeg klarte å finne bildet ditt første gangen også, men jeg var nødt til å laste det ned for å få sett det. Fin tetra! ;o)
Surreal Dent
Fin tetra! ;o)
Jeg vet

Du hadde fått med et ? etter bilde.jpg og defor gikk det galt. Jeg fjernet ? og voila
Tilfeldig bekjentskap
© Julie Nilssen
Reklame for plussmedlemskap