Alt hva ondskapsfulle bedragere kan finne på!

Satt og oppdaterte Windows litt på pc'en min, og leste følgende på Microsoft sine sider om sikkerhetstips:

(gjelder nødhjelp til syklon-ofrene i Asia)
"Be careful donating online to cyclone relief

You're probably already aware that a deadly cyclone hit the southeast Asian country of Myanmar in early May. What you may not know is that criminals have set up fake donation sites in order to scam generous donors who want to help."

Les resten her og her.
Det er bedragere over alt.
Jeg fikk brev fra spania i dag. I postkassen min, alstså... Jeg var litt spent, for jeg kjenner noen som er mye i spania, og tenkte at -Jøss, det var da veldig kjekt å få brev fra dem... Men det var ikke fra dem, det var et brev om at jeg hadde vunnet masse penger, og at jeg vennligst måtte returnere et skjema med alle mine personlige opplysninger, inkludert familieforhold... :O Bare svindel...
Det beste er vel uansett om det er en donasjon av grunker, eller ett kjøp en gjør:
Google litt på de som skal ha penger, er det humbug, blir det fort notiser av slikt på nett.
Og er det ikke en tøddel å finne; da er dette såpass nytt, at jeg slett ikke ville vært villig til verken å dele pengene mine, eller opplysninger om meg selv.

Og for all del; skal en handle noe, eller ta i mot premier etc: ikke gi mottaker mer info enn det som er høyst nødvendig, og som likevel er lett å finne for den som leiter.
Jeg oppgir aldri mer enn navn, adresse og telefonnummer. Dette finner de som vil lett uansett, og der ser jeg ikke den store hensikten med å holde kortene tett til brystet
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap