Fiskeinteresse er så mangt.

Som tittelen sier så har jeg andre fiskeinteresser også. Så når jeg setter ny rekord i abbor tatt på flue, vekt akkurat 1 kg, så kan jeg vel dele gleden med mine nye venner i AF. Hvis dere lurer på hvor, så kan jeg jo røpe at det var i Sarpsborg kommune, ikke byen.
Jon
det må ha vært litt av ett kick og få en abbor på en kilo på flue.
gleder meg til og få tatt i bruk flue stanga igjen selv
voksen abbor det ja
misunn
misunn

var ratt god og?
Plussmedlem
Jon Bruce
Hvis dere lurer på hvor, så kan jeg jo røpe at det var i Sarpsborg kommune, ikke byen. Jon

Visterflo...

Gratulerer med fangsten
Bare drøye 0,5 kilo til så tar du Norgesrekorden på flue også.
Ok, jeg skal være gem , abboren ble tatt i nordenden av Isesjøen, jeg stod å kasta langsmed sivkanten etter gjedde da abboren beit. Det var en gjeddeflue kjøpt i basarene på Svinesund.
Hvis det ikke er andre tråder, kan jo denne bli en skrytetråd for alle storfiskerne i AF, helst med bilde.
Jon
Kult! Elsker å fiske jeg og, det er så gøy! I fjord fiska jeg og kristin (kristin&fiskene) masse, vi fikk en kjempe stor og stygg abbor på 600 gr, flere små abborer og ørreter. Når vi fikk leia bada vi litt...
Nå er jeg litt dum når det sjelder fiske, men er det en prestasjon å ta en abbor på en kilo? Er de vanligvis mye mindre, eller er de spesielt vanskelige å ta?
Jeg har hatt røkt abbor tatt på stang i går kveld, til middag i dag. De var veldig små, men visstnok normalstørrelse for abbor på stang. Kan tippe ca 10-15 cm og da var hodet tatt av.
Ok... Nesten agn, med andre ord...
Aggi
Nå er jeg litt [I]dum [/I]når det sjelder fiske, men er det en prestasjon å ta en abbor på en kilo? Er de vanligvis mye mindre, eller er de spesielt vanskelige å ta?

ja det er kjeldent at du får en abbor på mer enn 650 gram og det er også stort, vanlige er mellom 250 og 450 gram så en på en kilo er ganske bra.
ser du er fra rakkestad og fikk abbor i isesjø. Er selv fra sarpsborg og tok i fjor en abbor på 1.5 kg i tunevannet. har noen bilder og oppdrive hvis det er av interesse. (kjempe fisk, trodde det var gjedde jeg hadde på) Tok den med sluk.
Dagens fangst.
Har fosømt denne tråden litt, og ble positivt overasket over at den lever sitt eget liv. Som jeg nevnte tidligere så kan jo dette bli en tråd om "dagens fangst", og helst med bilder. Hvis du har et bilde av en selvfisket abbor på 1.5 kg, Steffen, så legg bildet ut her. Har barn/barnebarn fått sin første fisk så kom med bilde osv, ingen fisk er for liten eller stor.

Jon
Sjøaure
Morn
Var ute å dorget med ungene på tirsdag då eg satte ny pers på sjøaure, den nye rekorden min er på 6,5 kg tatt på stang.Heldigvis var det ein del folk med naustet då me kom til land slik at vekta blei bevitna. Skal prøve å få lagt inn bildet seinare, har ikkje fått dei oversendt fra han som tok dei.
Eg kan forsikra dåke om at dette var ein stor opplevelse og dette har eg prøvt på lenge.

mvh
Kjetil
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap