Sommeren 08

Hei

Eg tenkte at eg kunne opprette ein tråd der alle kan skrive inn kva dei har tenkt å gjera i sommerferien
Om du har tengt å bare slappe av ,reise til andre land, jobbe , osv. så skriv det inn her!!!
Det er gjild for oss andre å få vite kva du skal gjøre i ferien din.
Håper du har nokon gjilde ting du skal gjera i sommerferien som du kan dele med oss andre akvarister
Jeg har lyst til å bruke noe av det jeg får igjen på skatten til å reise til italia. Men er åpen for forslag, kunne godt tenkt meg å reise for å se på fisker i sine naturlige biotoper. Ikke mye peng da, men litt, noen forslag. Helst innen europa.
Kanskje det blir en tur til Bergen på slutten av sommeren. Har vært der mange ganger før, men har altså ikke vært innom akvariet enda, fy skam. Det må jeg prøve å få til denne gangen. Kanskje noen av brukerne her inne fra Bergen vil være med som guide
har faktisk ikke så mange planer, men håper å få brukt kameraet mitt masse selv om jeg ikke skal reise noe sted. pluss å begynne å se meg om etter en leilighet. ett av de viktigste kravene blir plass til ett digert akvarium i stua :p
Eg har ein del planer for ferien
den 19 . juni reiser eg til Thailand. der skal eg vere i 2 uker
når eg har vert i thailand i to uker reiser eg videre til Hong Kong der skal eg vere i 1 uke. I hong kong skal me gå litt i disney land og i Oscen park og når me har vert i hong kong i ein uke reiser eg heim igjen,

Etter den turen skal lillesøstera mi på fotballturnerig i Lyngdal.
Det har eg ikkje så veldig lyst til å vere med på så eg tenker at eg skal vere heime å slappe av og vere med venner

Me har også 2 hytter.
Rune Evjeberg
Dette skjer i min ferie ;-) [URL=http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1026&thread_id=24764&message_id=140774#140774[/URL]

det hører veldig gjildt ut
du er heldig
Det blir en kort tur i sommer: kjører nordover via Umeå -treffer kjente på bridgeturnering der- og tar så ei uke på Andøya hos familie.

Seinere blir det et par langweekender med småturer hist og her. Har bestilt godt vær på vestlandet i sommer, og skal derfor tilbringe en hel del tid i hagen (rapport via Dagens blomst) eller på turer i nærmiljøet (det er lov å håpe, det har jo klaffet så langt...)

Så blir hovedferien ved årsskiftet ;D, da blir det Thailand.
Tante Astrid
Kanskje det blir en tur til Bergen på slutten av sommeren. Har vært der mange ganger før, men har altså ikke vært innom akvariet enda, fy skam. Det må jeg prøve å få til denne gangen. Kanskje noen av brukerne her inne fra Bergen vil være med som guide ;)

Har vært der og ble faktisk skuffet, mye mindre enn de gir inntrykk av. Men likevel verdt en tur da, om man er i området og ikke har vært der ennå.

Finnes det andre steder en burde dra?? Med store fine akvarier osv??
Blir nok som vanlig å være mest i hjemtraktene på en og annen dagstur. Har mange dyr, så det er ikke så lett å reise bort over lengre tid, men et par 2-3-dagersturer blir det sikkert. (må ha noen til å bo her når vi drar på overnatting)

Liker i grunnen nærområdet veldig godt så det er helt ok
Noen som kan hjelpe en uerfaren liten dame med tur til italia??
skjønner meg virkelig ikke på å søke på nett, vil ta en reise fra nord i italia og ende opp i sør. Priser, pakketurer eller reise med lokal buss osv.
Når det gjelder søking, er det enkleste ofte det beste:

Ved å skrive inn reiser og italia, vil du finne en del treff, f.eks http://www.altomreiser.no/land/11
som gir litt å lese

Eller gruppereiser + Italia:
Hva med å sjekke ut http://www.nklarsen.no/
som tilbyr bl.a. Italia-turer, men som først og fremst satser på turer med mening? Har ikke prøvd dem, men det så litt interessant ut.

Søker du på busstur + italia, kan du f.eks se nærmere på denne.
eller denne.

Selv tok jeg toget på interrail en gang i min ungdom, enestående opplevelse, var så langt som til en bitteliten landsby, Catansaro superiore (øvre Catansaro) under sålen på støvelen. Anbefaler å stoppe for å se de små stedene, ikke bare de store og kjente.
Interrail eller tilsvarende kan jo godt brukes av voksne også... f.eks fly dit og tog rundt omkring i landet, etter innfallsmetoden.

God tur!
I sommer/høst skal vi to uker til Tyrkia.
Gleder meg masse.

Linda
Se du fant masse, jeg fant bare en side jeg. Mye flott der. mange takk.
Må bli flinkere til å søke, men orker heller ikke bla igjennom alle disse kjedelige sidene uten noe nyttig info, da spør jeg heller noen som er flinkere til å sile ut slikt, igjen tusen takk
Nå har eg kommet meg vel heim fra Thailand og Hong Kong, eg opplevde mye spendene på den turen.
Det som står for tur nå er ein tur til Osloi en uke.
me har også snakka litt om å kanskje ta en 2-dagerstur til Bergen og blandt annet gå ein tur på Akvariet.
Inaktiv bruker
hmm, i somemr ja, skal vel være litt med dama nå før jeg må til bornholm i hvertfall skal vel ta meg en kebab om ikke så lenge heller fiske er gøy, ikke for å skryte, men huka opp en gjedde på 8,3 KG sist sommer det tok en 40 minutter, men fy søren den var fin:O
Inaktiv bruker
Sommerferien min pleier jeg å bruke i februar mars, sydafrika, india er neste mål. ellers så bruker jeg sommeren på å jobbe har hatt en liten tur til gaula og håper på en lakse fiske tur til i slutten av avgust, kanskje rauma der trollveggen er ellers blir det vel gaula igjen.
Ender snart opp i et smug i danmark jeg. Neida. Skal bli med en kompis og familien hans ned. Det er noen få ting som er prioriterte.

1. Vi skal innom en dyrebutikk.(Bilene kommer til å være stappa etter de. Er kjent for å handle mye på ferie dem jeg skal være med.)

2. Vi SKAL over grensa til Tyskland å shoppe godis. (Husker sist jeg var der. Klarte såvidt bære sekken min etterpå Xd. Men det var vist danskebåten. Men samme tur)

3. Vi skal se etter damer XD. Det er jo noe som er et must på alle ferier.
Heter det ikke Sommeren 08? Og han spør hva jeg skal bruke sommeren på. Jeg sa det jeg skulle gjøre nede i danmark.
Inaktiv bruker
haha, gennialt eivindG:P
se etter damer er jo et must, men nå har jo jeg dame, så det får gå sin gang:P gøy det da
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap