Thailand

Hei

Her skal eg skive litt om kva eg gjer i Thailand. , men siden eg ikkje har hatt tilgang til datamaskiner for na skriver eg litt om kva me har gjort dei 5 dagene eg har vert her.

Naa har eg endelig funet ein internettkaffe her i Thailand. I Thailand er det veeeeldig varmt. Det er over 30 grader i sjoen, sa det er veldig godt a ligge a sja pa fisker. Eg er ikkje ein saltvannsakvarist sa eg har ikkje peiling pa kva for nokon fisker eg ser, men eg har kjopt med eit fotoaperat sa eg kan ta bilder under vann med, Til na har eg tatt mangn fine bilder av fisker. ( bildene kommer nar eg kommer heim.

Nar me liger pa stranden a soler oss kommer det minst 5 selgere rundt oss som vil selge oss falske varer. Det er veldig iriterende.

I gar var me pa elefantsafari. me satt p[ ein elefant som var 20 ar a veide 2 ton. Me satt pa elefanten bort til ein stor kulp med mangen fisker i. Eg hadde ikkje med kameraet sa eg kunne ikkje ta bilder. Men eg trur eg sag gronne guppyer. kan det stemme !

Me er pa ein liten oy ca 1 time med fly fra Bangkok i Thailand. Oya heiter Kho Samui.

Ein gong i neste uke skal me snorkle i havet ( gleder meg )

Det er veldig god mat her. veldig godt service. For 2 dager siden var vi pa ein brasiliansk resturat der damene gjekk rundt a serverte mat i bare bikinien og maten p[ severd.

Na skal eg ga a leie meg ein vannscuter a kjore litt rundt pa den.

Eg skal logge meg inn i kveld igjen a skrive litt om kva eg har gjort i dag

Blir glad for svar
Na har eg kjort i ein halv time pa stranden med vannscuter og hatt meg ein time pa solesenga. eg har ogsa hatt ein liten tur ute pa markede. der kjopte eg meg ein ny klokke og ein film.

Na begynner eg a bli sulten sa eg gleder meg til me skal ut i kveld a spise.

Her er klokka kvart pa 4 na sa det er litt tidsforskjell. ca 5 timer
Na har eg funnet ut kva me skal gjera i kveld. forst na kl 5 skal me a spille fotballgolf.
Fotballgolf er nesten det samme som vanlig golf bare at det er me fotballer sa vi ma sparke balle og sa er det mye store hull en det er nar det er vanlig golf. Etter at vi har spilt fotballgolf skal me ut a spise pa ein indisk resturant.
Etter at me har spist skal me som vanlig a a handle pa markede
Koh Samui blir vel litt kjedelig om en skal være der for lenge. Jeg har vært der noen dager i starten og slutten av en ferie, siden det er den øyen nærmest Koh Tao som har flyplass.
Ta katamaranen til Koh Tao og bli der noen dager for snorkling evnt dykking. Evnt ta en dagstur dit. Koh Tao er det stedet i verden hvor det utdannes flest dykkere. Supert øy som kun handler om dykking og snorkling.

Vet ikke hvor gammel du er, du fester vel ikke så mye. Hvis du fester så er det halfmoon party på Koh Phangan i morgen regner jeg med. De pleier kjøre fullmoon og halfmoon party. Er rimelig relaxed på den øyen, men også en del og se. Pass deg for alt dopet. Den øyen er vel den nærmeste til Samui og det går flere rutebåter dit. Bare å høre i hotellresepsjonen.

Når jeg var der så var det lite selgere lengst til venstre på chaweng beach ( på Koh Samui) evnt flytt til et dyrere hotel, de kjeppjager selgere..
Overser du selgerene helt så går de veldig kjapt videre og husker deg igjen, så da er det snart slutt på maset.
eg er litt for liten til aa feste ( 14 aar )
Oya er grei det er ikkje kjedelig enda. mye aa finne paa som f.eks vanskuter , golf , fotballgolf snorkle , dyrehager , bade , handle osv.

Naa holder mor paa a bestille hotelbiletter til oya Kompanjang. da tar me taxibaat over. der skal vi vere i 2 dager. der skal vi snorkle
Thailand har kampfisk vettu, hvis du får tatt en tur inn til phuket eller til fastlandet kan du besøke rismarkene (bettaenes hjem) eller et av de mange akvariebutikkene og akvariene de har.
drar du på tur innover i skogene, kan du finne bekker med forskjellige akvariefisker (venusfisk feks) ta med dykkermaske og snorkel så kan du ligge på magen og studere dem vettu
Har utrolig lyst til å reise ned, men er altfor dyrt.

Fisken Magnus
Medlem

Fra: Bryne
[Profil] Hei igjen.

I dag var me pa samui-akvarium. der hadde dei ca 100 akvarium fra 30 liter til 3000 liter. der var det haier, sjohester, maller som var ca 2 meter, enorm flyndre, stooore krabber, sjostjerner, osv. eg har tatt mangen 100 bilder saa jeg kommer til a fa det gjildt nar eg skal se igjenom dei og legge dei ut her pa akvaforum.

For nokon faa dager siden reiste me ut med longtailboater for a snorkle. det var ikkje sa mangen forskjellige fisker ( 3 arter ) men dei som var der var det mangen 100 av. ( mangen gjildte bilder der og. eg veit ikkkje sa mykkje om saltvannsfisker sa det kommer til a bli mangen spoorsmaal om saltvannfisker, navn osv.

i morgon tidleg ska me ut aa snorkle rett utforbi stranda for der er det mangen rev. eg har hooyrt at det er mykkje klovnefisker der saa det skal bli gjildt.

Me har ogsa kjoort mye vannscuter.

Naa begynner eg aa lenkte heim til fiskene mine. det er 2 uker siden eg saag dei sist a gleder meg til aa sjaa dei igjen men eg maa vente til me har vert i Hong Kong i ein uke. der skal me blandt annet gaa i ocen park og disneyland.
Tilfeldig bekjentskap
© Akvafil
Reklame for plussmedlemskap