Bobby Mcferrin i trondheim - noen som skal på konsert?

Bobby McFerrin skal holde fem konserter på fire dager under Olavsfestdagene i Trondheim...

Og jeg skulle så inderlig ønske jeg kunne vært der... Jeg var så heldig å få oppleve mannen live for første gang når han opptrådte i Skien for noen måneder siden og det var en fantastisk opplevelse.

Vanskelig å beskrive mannen med ord; han er en vokalist. Bruker stemmen som instrument; både i form av rytme, bass og instrumentetterlikninger. Musikken hans er stort sett improvisert, og han pleier ofte også dirigere publikum og få de til å synge mens han selv akkompagnerer.

En stor, stor oppfordring til alle som er i Trondheims-området denne uken - er å få med seg en av disse konsertene hans. Jeg garanterer dere kommer til å få en opplevelse av de sjeldne.

Anbefaler alle å dra innom you-tube og søke på Bobby McFerrin, men jeg kan jo linke til noen favoritter:

- Drive
- Ave Maria (synger sammen med publikum, fantastisk!)
- Bach Improvisasjon
- "Duett" med Richard Bona

Er det noen som har planer om å dra?
Veeeldig lyst, men tror ikke jeg kommer meg. Kjøpte en dvd med han i dag da, så jeg får kose meg med den

Gir samme oppfordring som Joakim, har dere mulighet så ikke la sjansen gå fra dere til å oppleve en utrolig artist!
hadde faktisk aldri hørt om ham, så jeg tok en titt på youtube, og eneste jeg sier er WOW....

Sjekk denne linken: http://www.youtube.com/watch?v=MP2gndDPTxU&feature=related

Helt utrolig at en mann lager alle lydene i sangen og samtidig, altså lydene i sangen er ikke lagt over hverandre.
Dammed
hadde faktisk aldri hørt om ham, så jeg tok en titt på youtube, og eneste jeg sier er WOW....

Ja, ikke sant?
Og selv om endel av klippene på youtube er gamle; dvs fra 80- og 90-tallet. Tro meg; han har ikke blitt dårligere siden, akkurat!

De som liker klassisk; kan kanskje høre på denne versjonen av Air, hvor han "spiller" fiolin, samtidig som han dirigerer et orkester. Ikke noe fantastisk show-off nummer, bare veldig vakkert...
Men Trondheimsfolk; dere har i dag og to dager til... Benytt sjansen.
Nrk1 nå. Sammendrag av Olavsfestdagene. Sannsynligvis noen klipp fra Bobby McFerrin. Turn on the telly!
Tusen takk for tipset, Joakim! Nå fikk jeg det med meg
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap