- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Håpløst med one call mobilabonement i utlandet ...
Håpløst med one call mobilabonement i utlandet ...
Har akkurat vært i utlandet,og en stund før jeg dro begynte mitt abo.på onecall mobilabonement.
(Det virker helt toppers her hjemme,vel og merke når en ikke skal langt på skauen med bikkja-men der har netcom problemer også.)
Men så var det utlandet da,vi var innom 7 land og 4 familier som skulle holde kontakten underveis.
Det ble gitt beskjed at det måtte tastes et 1- tall før personlig kode i utlandet og det er greit nok det,men når det drøyer 2-3 timer før jeg får kontakt med nettverker i det landet en akkurat kommer til DET er for dårlig.Var nesten i mellom Danmark før jeg fikk kontakt med nettverket der.
Samme problem i hvert land,men noe enklere når vi skulle hjemover for da kjente telefonen igjen nettverket-helt til jeg kom på svenskegrensen og inn til Norge.Da stoppet det opp igjen,tre timer tok det nok en gang før jeg hadde telefonforbindelse med omverdnen...
Dette er en nyere modell av Nokia med bl.a 3G,og ja jeg hadde på oppsett om automatisk oppsøking av nettverk.Gjentatte ganger forsøkte jeg også manuelt,men de nettverkene min mobil fant, der fikk jeg ikke tilgang.
Nå blir det telenor-abo.på meg.
Noen forslag til bra abo(telenor) for en som ikke ringer masse?
(Det virker helt toppers her hjemme,vel og merke når en ikke skal langt på skauen med bikkja-men der har netcom problemer også.)
Men så var det utlandet da,vi var innom 7 land og 4 familier som skulle holde kontakten underveis.
Det ble gitt beskjed at det måtte tastes et 1- tall før personlig kode i utlandet og det er greit nok det,men når det drøyer 2-3 timer før jeg får kontakt med nettverker i det landet en akkurat kommer til DET er for dårlig.Var nesten i mellom Danmark før jeg fikk kontakt med nettverket der.
Samme problem i hvert land,men noe enklere når vi skulle hjemover for da kjente telefonen igjen nettverket-helt til jeg kom på svenskegrensen og inn til Norge.Da stoppet det opp igjen,tre timer tok det nok en gang før jeg hadde telefonforbindelse med omverdnen...
Dette er en nyere modell av Nokia med bl.a 3G,og ja jeg hadde på oppsett om automatisk oppsøking av nettverk.Gjentatte ganger forsøkte jeg også manuelt,men de nettverkene min mobil fant, der fikk jeg ikke tilgang.
Nå blir det telenor-abo.på meg.
Noen forslag til bra abo(telenor) for en som ikke ringer masse?
Postet 30.07.08 kl 12:37
Postet 30.07.08 kl 12:42
Bruker telenor selv nettopp for å slippe slikt trøbbel og tull. Har "frihet" både jeg og fruen og har familiabb i tillegg. Har knapt moblregning lenger siden det stort sett er henne jeg prater med.
Har ikke bining så jeg kan skifte hvis telenor kommer med noe bedre. BRant meg på binning for noen år siden. rett etter jeg bant meg, kom seff ett billigere abb som passet meg bedre og den 1000 lappen jeg fikk for å binde meg ble til 2500 mere i tlf regning.
Broderen har i et par år nå drevet og skiftet til slike billigabb som onecall og noextras osv. Han gikk over til telenor igjen for en måned siden. Da var han lei av mangel på dekning, dagevis uten nettverk og opratører som gikk konk osv. Koster ha ikke mange kronene mer i året, og slipper timer/dager med å ringe kundeservis og irritasjon.
Har ikke bining så jeg kan skifte hvis telenor kommer med noe bedre. BRant meg på binning for noen år siden. rett etter jeg bant meg, kom seff ett billigere abb som passet meg bedre og den 1000 lappen jeg fikk for å binde meg ble til 2500 mere i tlf regning.
Broderen har i et par år nå drevet og skiftet til slike billigabb som onecall og noextras osv. Han gikk over til telenor igjen for en måned siden. Da var han lei av mangel på dekning, dagevis uten nettverk og opratører som gikk konk osv. Koster ha ikke mange kronene mer i året, og slipper timer/dager med å ringe kundeservis og irritasjon.
Postet 30.07.08 kl 12:47
Ja frihet høres flott ut
Søkte opp det nå,og det virker som et bra alternativ .
Er ofte steder der det er manko på netcom-dekning.Blir sånn når en må ut i skog og mark med en firbent venn.
Har hatt en del abo jeg også og alle har hatt telenordekning helt til selskapene bytter over til netcom dekning .
Søkte opp det nå,og det virker som et bra alternativ .
Er ofte steder der det er manko på netcom-dekning.Blir sånn når en må ut i skog og mark med en firbent venn.
Har hatt en del abo jeg også og alle har hatt telenordekning helt til selskapene bytter over til netcom dekning .
Postet 30.07.08 kl 12:54
Postet 30.07.08 kl 13:07
Postet 30.07.08 kl 13:49
Siden du mister dekning i skauen med netcom så er vel ikke chess det beste å anbefale deg kanskje. Men jeg bruker selv chess knockout og benytter meg av chss friends i tilleggg. Telefonregningene mine har ikke steget over 200kr i måneden på veldig lang tid nå. Og her jeg bor har netcom tydligvis god dekning alle plassene jeg har vært :p
Postet 30.07.08 kl 13:52
Jeg har hatt Netcom i noen år nå, og har ikke hatt noe trøbbel med dem. Da vi var på mini-cruise med Color Magic til Tyskland forrige måned, fant telefonen tysk nettverk langt ute på sjøen allerede
Det hadde sikkert vært like fint med Telenor, men mandag kjøpte jeg meg ny mobiltelefon (min gamle er museumsgjenstand, sier gubben...) og da bandt jeg meg til ny periode med Netcom.
Hadde Telenor tidligere, og begge er egentlig like greie, synes jeg.
Det hadde sikkert vært like fint med Telenor, men mandag kjøpte jeg meg ny mobiltelefon (min gamle er museumsgjenstand, sier gubben...) og da bandt jeg meg til ny periode med Netcom.
Hadde Telenor tidligere, og begge er egentlig like greie, synes jeg.
Postet 30.07.08 kl 13:55
Endret: 30.07.08 kl 13:56
Det er vel dekningen som er den store forskjellen. Meget fornøyd med Chess, man ordner det meste selv. Mine regninger gikk ned noen hundrelapper i måneden i forhold til Netcom, men er et par år siden jeg skifta også nå.
Støtter ikke Stjelenor av prinsipp Dårlig service og overfladisk selskap. Televerdens Posten :P
Støtter ikke Stjelenor av prinsipp Dårlig service og overfladisk selskap. Televerdens Posten :P
Postet 30.07.08 kl 14:15
biXenDet er vel dekningen som er den store forskjellen. Meget fornøyd med Chess, man ordner det meste selv. Mine regninger gikk ned noen hundrelapper i måneden i forhold til Netcom, men er et par år siden jeg skifta også nå. Støtter ikke Stjelenor av prinsipp :) Dårlig service og overfladisk selskap. Televerdens Posten :P
Signerer.
Forøvrig er telepriser.no stedet å søke om man er ute etter billigst aboløsning (: De små, nye operatørene man gjerne aldri har hørt om kan være døgnfluer og har dårlig kundeservice og ikke så innkjørt opplegg som de større (noe skal de tjene inn pengene på) så personlig holder jeg meg unna dem.
Postet 30.07.08 kl 14:36
Postet 30.07.08 kl 15:22
Postet 31.07.08 kl 20:06
oj, så ikke det, selv om jeg leste innlegget hans nøye...
Har tele2 selv, og syns jeg har helt konge dekning, sjeldent at jeg ikke har nett og den bytter over med en gang. Vi reiser Norge --> Bosnia og tilbake hvert år, og på veien dit med bil så får jeg dekning i alle landa med en gang, skifter fra det ene selskapet til det andre med en gang, eneste gangen jeg ikke har dekning er når mobilen skifter nett, tar maks 1 min.
Ellers så er jeg rimelig fornøyd med tele2 og prisene til dem.
Har tele2 selv, og syns jeg har helt konge dekning, sjeldent at jeg ikke har nett og den bytter over med en gang. Vi reiser Norge --> Bosnia og tilbake hvert år, og på veien dit med bil så får jeg dekning i alle landa med en gang, skifter fra det ene selskapet til det andre med en gang, eneste gangen jeg ikke har dekning er når mobilen skifter nett, tar maks 1 min.
Ellers så er jeg rimelig fornøyd med tele2 og prisene til dem.
Postet 31.07.08 kl 20:31
Postet 31.07.08 kl 20:46
Postet 31.07.08 kl 21:59
Postet 31.07.08 kl 22:06
Postet 01.08.08 kl 09:34
Postet 03.08.08 kl 06:15
Endret: 03.08.08 kl 06:16
froskenHar akkurat vært i utlandet,og en stund før jeg dro begynte mitt abo.på onecall mobilabonement. (Det virker helt toppers her hjemme,vel og merke når en ikke skal langt på skauen med bikkja-men der har netcom problemer også.) Men så var det utlandet da,vi var innom 7 land og 4 familier som skulle holde kontakten underveis. Det ble gitt beskjed at det måtte tastes et 1- tall før personlig kode i utlandet og det er greit nok det,men når det drøyer 2-3 timer før jeg får kontakt med nettverker i det landet en akkurat kommer til DET er for dårlig.Var nesten i mellom Danmark før jeg fikk kontakt med nettverket der.
Hm, dette virker snodig... Har ikke OneCall selv, men fruen har det. Og hun hadde ikke noen som helst problemer da vi var i London for en stund siden. Tok riktignok en stund før tlf fikk kontakt, men det skjedde med min tlf også (Telenor). Hun fikk et nytt SIM-kort en stund etter at hun fikk sitt første da, som liksom skal takle kommunikasjon i utlandet bedre, kan ha noe med det å gjøre? Hun trenger i hvertfall ikke å taste inn noen kode nå, selv i utlandet.
Postet 13.08.08 kl 23:23
Så onecall prøver å fobedre seg.Det høres positivt ut,for de er nok kommet for å bli.
Vi var som sagt 4 familier på tur,og jeg følte meg litt som svarteper der jeg satt med mitt abonnement.
Det kan være flere som har klaget på dette med utlandet,uten at jeg kjenner til det.Jeg fikk bare 1 kort fra onecall,aldri noe nytt som det dere har fått.
Vi var som sagt 4 familier på tur,og jeg følte meg litt som svarteper der jeg satt med mitt abonnement.
Det kan være flere som har klaget på dette med utlandet,uten at jeg kjenner til det.Jeg fikk bare 1 kort fra onecall,aldri noe nytt som det dere har fått.
Postet 13.08.08 kl 23:54