Merkelige krepsdyr i spania :-D

Da jeg var i Spania var vi innom en fiskerlandsby og så på hvordan en fiskeauksjon fungerer. Dette er hvor dagens fangst blir solgt til resturanter og forhandlere.

Men så fikk jeg øye på disse to krepsdyrene. Har lagt til bilder av dem.

Den ene skal visst være en slags hummerlignende type, den var svindyr 60euro pr. kilo. Den andre arten er visst en slags kreps, men den ligner alt annet enn på kreps.

Noen som vet hva disse heter?
Jøsses. Så merkelige. Hvor store er de?
Ferdig fritert kreps og romvesenkreps. Det var det det ligna. Merkelige ja. Alt det merkelig som er rundt.
tror de heter mantis prawn... så dem på restaurant i thailand.... var visnok veldig dyrt også....

shiramor- de så ut til å være like store som hummer og languester(siste helt sikkert skrive feil)..

glemte at de *krepsene* var levende og lå i stort kar, var ca. 20 stk....
Hummerdyret kalles visst for Lumbago på spansk... (helt sikker stavet feil, for lumbago er korsryggproblemer her i Norge) ;-p

Shiramor
Jøsses. Så merkelige. Hvor store er de?

Hummersaken var rundt 20-25cm lang.
Utrolig merkelig skapning, og den har ingen klør.

rekene var vel rundt 10-13cm lange.
Alexus
Hummerdyret kalles visst for Lumbago på spansk... (helt sikker stavet feil, for lumbago er korsryggproblemer her i Norge) ;-p

Synes de ligner veldig på en korsrygg, jeg. ;P Sikkert ikke fått navnet uten grunn...
Plussmedlem
Hummeren ser ut som en Spanish Lobster.

Ordet "Lumbago" er nok samme ryggproblemer i andre land også
Var ikke "Langosta" du tenkte på?
Langosta var det jeg tenkte på... hehe.
Men langosta betyr altså bare hummer?

For ett ekkelt krek. Å være face to face med denne saken var nasty...
Plussmedlem
Ja, det er flere forskjellige "langosta".

Mye som ser "nasty" ut som smaker godt
Smalahove, haggis, den utsøkte islandske hákarl...
haggis... mm, deilige involler kokt i en sauemage. mm godt.... Tror jeg aldri kommer til å prøve det, men godt sier du, hmmm...

syns hummeren så kul ut, skapningen fra verdensrommet. Hehe.
Plussmedlem
Dammed
..., men godt sier du, hmmm...

Hehe..må vel innrømme at jeg har aldri smakt noen av delene
Google gjerne [URL=http://www.google.no/search?hl=no&q=h%C3%A1karl&btnG=Google-s%C3%B8k&meta=]hákarl[/URL]. Kanskje det høres fristende ut?
Tilfeldig bekjentskap
© Kari anne Hulløen
Reklame for plussmedlemskap