- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Uff, usb akvarie, hva blir det neste?
Uff, usb akvarie, hva blir det neste?
Fikk denne linken av ei venninde som lurte på om det var noe hun skulle skaffe seg.. Jeg sa nei med en gang, men hun vil ha andre sin mening også. Så hva sier dere??
Link: [URL=http://www.dbdutt.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=125&category_id
=17&option=com_virtuemart&Itemid=1][/URL]
Link: [URL=http://www.dbdutt.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=125&category_id
=17&option=com_virtuemart&Itemid=1][/URL]
Postet 14.08.08 kl 17:44
Endret: 14.08.08 kl 20:18
Postet 14.08.08 kl 17:49
Postet 14.08.08 kl 17:51
Huff, det så fryktelig ut:
1. Det kan ikke være mange liter vann i den greia der.
2. Hvis filteret drives av USB-en, er det avhengig av at PC-en står på hele tiden. Slår man av, stopper elendigheten, og det tar ikke lang tid før filterbakteriene dør
3. Jeg skjønte ikke helt det der med lukket system. Betyr det at man ikke får foretatt vannbytter o.l.?
Konklusjon: jeg synes dette ser ut som dyremishandling i stor (eller egentlig liten, hvis man går etter størrelsen) stil.
1. Det kan ikke være mange liter vann i den greia der.
2. Hvis filteret drives av USB-en, er det avhengig av at PC-en står på hele tiden. Slår man av, stopper elendigheten, og det tar ikke lang tid før filterbakteriene dør
3. Jeg skjønte ikke helt det der med lukket system. Betyr det at man ikke får foretatt vannbytter o.l.?
Konklusjon: jeg synes dette ser ut som dyremishandling i stor (eller egentlig liten, hvis man går etter størrelsen) stil.
Postet 14.08.08 kl 17:52
Inger AnneHuff, det så fryktelig ut: 1. Det kan ikke være mange liter vann i den greia der. 2. Hvis filteret drives av USB-en, er det avhengig av at PC-en står på hele tiden. Slår man av, stopper elendigheten, og det tar ikke lang tid før filterbakteriene dør 3. Jeg skjønte ikke helt det der med lukket system. Betyr det at man ikke får foretatt vannbytter o.l.? Konklusjon: jeg synes dette ser ut som dyremishandling i stor (eller egentlig liten, hvis man går etter størrelsen) stil.
Ja jeg er helt enig med deg, men desverre er det jo folk som ikke forstår hvorfor det er dyremishandling. Hun venninnden min sier bare at hvis det er dyremishandling og ha en fisk oppi der, så hvorfor selger de sånne akvarier da.. *grrr*
Jeg skjønte heller ikke det der med lukket system.. Kanskje det er noen andre som forstår det??
Postet 14.08.08 kl 17:55
Postet 14.08.08 kl 18:00
Lissi87Hun venninnden min sier bare at hvis det er dyremishandling og ha en fisk oppi der, så hvorfor selger de sånne akvarier da.. *grrr*
Fordi noen mennesker kun er ute etter å tjene penger, uten hensyn til etikk. Vet man at man får solgt noe fordi det ser kult ut, er det alltid noen som vil lage/selge slike ting. Dessuten er de som lager slike ting, neppe akvarister, og har derfor ikke begrep om hva de faktisk holder på med.
Postet 14.08.08 kl 18:00
Postet 14.08.08 kl 18:09
Postet 14.08.08 kl 18:15
Inaktiv bruker
det skriker dyremishanling på lang vei jeg vile aldri ha noe sånt =
Postet 14.08.08 kl 18:25
Endret: 14.08.08 kl 18:28
Postet 14.08.08 kl 18:52
Postet 14.08.08 kl 18:56
Fysj!
ARGH!!! Minner meg om en ipod sak jeg så en gang som skulle være plass til en kampfisk inni. Husker dere den? * grøsse*
Lukket system: åssen får man i det hele tatt fóret da? Må være et lokk på.
Idiotisk og stygg oppfinnelse dette etter min mening.
Lukket system: åssen får man i det hele tatt fóret da? Må være et lokk på.
Idiotisk og stygg oppfinnelse dette etter min mening.
Postet 14.08.08 kl 18:56
E.B.ARGH!!! Minner meg om en ipod sak jeg så en gang som skulle være plass til en kampfisk inni. Husker dere den? * grøsse* Lukket system: åssen får man i det hele tatt fóret da? Må være et lokk på. Idiotisk og stygg oppfinnelse dette etter min mening.
Ja jeg husker den ipoden.. Skrekkelige saker det der..
Ja det er sikkert et lokk eller lignende som du kan bruke når du skal putte oppi fisk og skifte vann osv.. Lurer på hvor mange liter det egentlig er.. Frister og sende en mail til dem og høre hvor mange liter det er + hva de mener med lukket system..
Postet 14.08.08 kl 19:45
Postet 14.08.08 kl 20:16
Postet 14.08.08 kl 20:34
Da vil jeg heller anbefale denne
Miniakvarium.
Miniakvarium.
Postet 14.08.08 kl 20:46
Inaktiv bruker
sån akvarium har jrg men der er det manet duker i
Postet 14.08.08 kl 20:48
Postet 14.08.08 kl 20:51
Dette fikk jeg som svar da jeg spurte hvor mange liter det var på + hva de mente med lukket system...
Hei
Det er ikke store saken. Maks plass til 2-3 små fisker. Selve akvarium er vel på ikke mer enn 2 liter. Ment som et artig innslag på kontorpulten og lignenede Med et lukket system menes at det er lukket slik at det verken lukter eller kommer vann ut av det dersom det blir dunket i, og vannet skvulper. Samtidig som lys, varme, og pumpe er integrert i selve akvariumet.
Sakset fra produsent:
(1) Temperature control : COMSTAR AQUARIUM can connect to PC ,settle the right temperature and keep an invariable temperature special for the fish growing up safely, even when the external environment change .
(2) Temperature display : according to connect to PC , the software will display the Real-time temperature of the internal aquarium.
(3) Air pump control : there is a air pump inside the aquarium, keep supplying the Oxygen , this air pump can be control by yourself according to the control software.
(4) Camera : you may add an external camera , to enjoy watching the fish on your LCD display .
(5) Take pictures and review: when enjoy watching the fishing swimming, catch the wonderful moment , take a forever picture! COMSTAR AQURIUM also have the function of reviewing photos , these photos will stay around with you whenever you memory them.
(6) Video and display : you may record the different phase of the fish growing , and display the wonderful growing course , it will be amazing !
(7) Files management : you may delete or move the photos and the videos.(8) Fish feeded and water replaced remind: are you working so busy and forget to take care of the fish ? COMSTAR AQUARIUM can remind you to feed up your fish on time !
(9) Seven colour light : supply the light for fish growing up healthily, and meanwhile to show off the fish , so colourful !
(10) Special glass bead : these special glass bead decorate the aquarium ,make it beautiful , and also filtrate the water .
'(11) Fish-feed knowledge
Hei
Det er ikke store saken. Maks plass til 2-3 små fisker. Selve akvarium er vel på ikke mer enn 2 liter. Ment som et artig innslag på kontorpulten og lignenede Med et lukket system menes at det er lukket slik at det verken lukter eller kommer vann ut av det dersom det blir dunket i, og vannet skvulper. Samtidig som lys, varme, og pumpe er integrert i selve akvariumet.
Sakset fra produsent:
(1) Temperature control : COMSTAR AQUARIUM can connect to PC ,settle the right temperature and keep an invariable temperature special for the fish growing up safely, even when the external environment change .
(2) Temperature display : according to connect to PC , the software will display the Real-time temperature of the internal aquarium.
(3) Air pump control : there is a air pump inside the aquarium, keep supplying the Oxygen , this air pump can be control by yourself according to the control software.
(4) Camera : you may add an external camera , to enjoy watching the fish on your LCD display .
(5) Take pictures and review: when enjoy watching the fishing swimming, catch the wonderful moment , take a forever picture! COMSTAR AQURIUM also have the function of reviewing photos , these photos will stay around with you whenever you memory them.
(6) Video and display : you may record the different phase of the fish growing , and display the wonderful growing course , it will be amazing !
(7) Files management : you may delete or move the photos and the videos.(8) Fish feeded and water replaced remind: are you working so busy and forget to take care of the fish ? COMSTAR AQUARIUM can remind you to feed up your fish on time !
(9) Seven colour light : supply the light for fish growing up healthily, and meanwhile to show off the fish , so colourful !
(10) Special glass bead : these special glass bead decorate the aquarium ,make it beautiful , and also filtrate the water .
'(11) Fish-feed knowledge
Postet 14.08.08 kl 21:39