- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Forslag til elevbedrift
Forslag til elevbedrift
Postet 19.08.08 kl 13:26
Jeg er lærer og har hatt masse elevbedrifter.
Lag vaffelrøre, still dere opp på en tursti og stek vafler ute i det fri. Lukta kommer til å tiltrekke seg masse kunder
Om det ikke er strøm der, så er det sikkert noen som har tilgang på et aggregat.
Dere kommer til å hove inn penger.
PS: Selg gjerne saft i tillegg.
PPS: Lag vaffelrøra selv(ikke kjøp sånne ferdigblandinger, det blir fort dyrt) og ha det på tomme melkekartonger, lett å ta med og lite søl.
Lag vaffelrøre, still dere opp på en tursti og stek vafler ute i det fri. Lukta kommer til å tiltrekke seg masse kunder
Om det ikke er strøm der, så er det sikkert noen som har tilgang på et aggregat.
Dere kommer til å hove inn penger.
PS: Selg gjerne saft i tillegg.
PPS: Lag vaffelrøra selv(ikke kjøp sånne ferdigblandinger, det blir fort dyrt) og ha det på tomme melkekartonger, lett å ta med og lite søl.
Postet 19.08.08 kl 13:59
Ein anne ting du kan gjøre er å lage til aktivitetsdag for barneskole-elever.
Aktivitetsdagen kan vare i 2-3 timer og der kan du også selge vafler, pølser og saft.
Vi hadde elevbedrift i fjor, og det som tjente mest penger på den var dei som hadde Aktivitestsdagen.
Dei gjekk å spurte rektoren på Braneskolen om dei kunne låne gymmsalen og det fekk dei lov til.
Det ar som sakt dei som fekk inn mest penger, eg trur dei fekk litt over 1000 kr hver. ( dei var 5 stk, så 5000 kr til samen
Aktivitetsdagen kan vare i 2-3 timer og der kan du også selge vafler, pølser og saft.
Vi hadde elevbedrift i fjor, og det som tjente mest penger på den var dei som hadde Aktivitestsdagen.
Dei gjekk å spurte rektoren på Braneskolen om dei kunne låne gymmsalen og det fekk dei lov til.
Det ar som sakt dei som fekk inn mest penger, eg trur dei fekk litt over 1000 kr hver. ( dei var 5 stk, så 5000 kr til samen
Postet 19.08.08 kl 14:51
Fine forslag, men den turstien ved skolen er det nesten ingen som bruker. Tror heller ikke rektoren vår hadde latt oss låne gymsalen.
Glemte å si at det skal gå over en uke.
Sist gang vi hadde det, solgte vi skjerf og beholdere til bæsjeposer til hunder. Det funka egentlig veldig bra, men vet ikke om det kommer til å gå så bra denne gangen også.
Glemte å si at det skal gå over en uke.
Sist gang vi hadde det, solgte vi skjerf og beholdere til bæsjeposer til hunder. Det funka egentlig veldig bra, men vet ikke om det kommer til å gå så bra denne gangen også.
Postet 19.08.08 kl 18:45
Postet 19.08.08 kl 18:56
Nina W[QUOTE=Kristin&fiskene]Fine forslag, men den turstien ved skolen er det nesten ingen som bruker.
Må dere ha det i nærheten av skolen da? Dra ut der det er folk. Husk at det er viktig å oppsøke kundene.
Kristin&fiskeneTror heller ikke rektoren vår hadde latt oss låne gymsalen.
HÆ?!?! Hvorfor ikke?!
Ja HÆ ?
Det må være ein streng rektor !!!
En annen ting er å selge pølser og saft i kantina. Det gjorde me når me hadde elevbedrift. Vi han opp lapper der det stod at folk måtte ta med seg penger i morgon for da ble dei salg av pølser og saft.
Alle kom for å kjøpe. Vi tok 10 kr for pølse og 5 kr for saft.
Dere kan jo også stike vafler slik som det var nevnt tidligere i annoensen bare at dere selger dei i kantinen til elevende.
Postet 19.08.08 kl 23:26
hmm, dette er kanskje et stykke (25km) Men dere kan spør om dere kan stå utenfor Kuben i Hønefoss for å selge vafler, pølser og drikke.
Ellers så er gode steder som Biltema, bensin stasjon, gågate (evt, mest sentrale plassen i sentrum). Viktigste er å finne et sted hvor mange folk går forbi.
Ellers så har jeg inegn andre bedre forslag enn mat, det er det folk liker og kjøper lett, og billig mat som pølser og vafler er jo lett å unne seg fordi folk tenker jaja, 10kr her eller der gjør vel ingenting. Og fokusgruppen er jo alle, så du slipper å sone inn på et bestemt gruppe som hundeeiere.
Ellers så er gode steder som Biltema, bensin stasjon, gågate (evt, mest sentrale plassen i sentrum). Viktigste er å finne et sted hvor mange folk går forbi.
Ellers så har jeg inegn andre bedre forslag enn mat, det er det folk liker og kjøper lett, og billig mat som pølser og vafler er jo lett å unne seg fordi folk tenker jaja, 10kr her eller der gjør vel ingenting. Og fokusgruppen er jo alle, så du slipper å sone inn på et bestemt gruppe som hundeeiere.
Postet 20.08.08 kl 20:11
Postet 28.08.08 kl 17:35
når sønnen min hadde elevbedrift gikk de bort til barneskolen å spurte om de fikk lov å selge baguetter i friminuttene hos dem. Det fikk de lov til, bare de hadde sunt pålegg på. Så fredagen før satte de opp lapper på barneskolen om salg av baguetter de var 5 stk å fikk 5000 kr i overskudd så de fikk 1000 kr. hver på en uke. Ellers så var det noen som solgte kake biter på butikkene noen solgte hjemmelagde smykker, noen solgte fugle kasser, noen lagde avis det er det jeg kommer på nå i farten. Dem stod å solgte på senteret.
Postet 28.08.08 kl 18:56
Postet 29.08.08 kl 22:53
Postet 30.08.08 kl 00:47
biXenVille vært litt kjipt mot folk som prøver å være sunne og gå/løpe tur i skogen og stå og selge vafler og saft der :P
Kjipt? Uten mat og drikke, duger helten ikke!
De får vel juge litt da, og si at vaflene er lagd med noe fullkorn-mel, og minimalt med sukker... Egg og melk er jo sunt. Det de ikke vet, har de ikke vondt av! Og det er ingen som har tatt skade av en real vaffel i ny og ne!
Postet 30.08.08 kl 00:51
Endret: 30.08.08 kl 00:51