- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Forslag til elevbedrift
Forslag til elevbedrift
Postet 19.08.08 kl 13:26
Jeg er lærer og har hatt masse elevbedrifter.
Lag vaffelrøre, still dere opp på en tursti og stek vafler ute i det fri. Lukta kommer til å tiltrekke seg masse kunder
Om det ikke er strøm der, så er det sikkert noen som har tilgang på et aggregat.
Dere kommer til å hove inn penger.
PS: Selg gjerne saft i tillegg.
PPS: Lag vaffelrøra selv(ikke kjøp sånne ferdigblandinger, det blir fort dyrt) og ha det på tomme melkekartonger, lett å ta med og lite søl.
Lag vaffelrøre, still dere opp på en tursti og stek vafler ute i det fri. Lukta kommer til å tiltrekke seg masse kunder
Om det ikke er strøm der, så er det sikkert noen som har tilgang på et aggregat.
Dere kommer til å hove inn penger.
PS: Selg gjerne saft i tillegg.
PPS: Lag vaffelrøra selv(ikke kjøp sånne ferdigblandinger, det blir fort dyrt) og ha det på tomme melkekartonger, lett å ta med og lite søl.
Postet 19.08.08 kl 13:59
Ein anne ting du kan gjøre er å lage til aktivitetsdag for barneskole-elever.
Aktivitetsdagen kan vare i 2-3 timer og der kan du også selge vafler, pølser og saft.
Vi hadde elevbedrift i fjor, og det som tjente mest penger på den var dei som hadde Aktivitestsdagen.
Dei gjekk å spurte rektoren på Braneskolen om dei kunne låne gymmsalen og det fekk dei lov til.
Det ar som sakt dei som fekk inn mest penger, eg trur dei fekk litt over 1000 kr hver. ( dei var 5 stk, så 5000 kr til samen
Aktivitetsdagen kan vare i 2-3 timer og der kan du også selge vafler, pølser og saft.
Vi hadde elevbedrift i fjor, og det som tjente mest penger på den var dei som hadde Aktivitestsdagen.
Dei gjekk å spurte rektoren på Braneskolen om dei kunne låne gymmsalen og det fekk dei lov til.
Det ar som sakt dei som fekk inn mest penger, eg trur dei fekk litt over 1000 kr hver. ( dei var 5 stk, så 5000 kr til samen
Postet 19.08.08 kl 14:51