Ville du hatt denne i senga di?

Neeeeeeei ikke akkurat den beste sengekameraten en kan få. Skal visst ikke være giftig eller farlig...., men likevel. Grøsssss
Jeg føler meg nesten litt pervers når jeg sier at det hadde vært moro å prøve... Jeg vet ikke om det hadde blitt så mye søvn den natta, men bare det å kunne si at man har hatt et meterslangt reptil i senga si! Jada, jeg vet jeg er ukvinnelig.
Vil ikke si det er ukvinnelig, men perverst.. muligens? På den annen side... Den lange tunga som går inn og ut hele tiden kan kanskje være pirrende

Huff, det var kanskje litt over streken?
Iiiiiik! Ok, den var pervers!
Den historien var merkelig - en diger pytonslange hadde vært verre. Jeg synes ikke en iguan er det verste hvis man først får uventet besøk av et reptil

Men det er jo et ulovlig dyr å holde, så eieren kan sikkert vente seg et lite oppgjør. Håper ikke iguanen må bøte med livet av den grunn, men kan få komme til en reptilpark eller et zoo.
mona o
Jeg synes ikke en iguan er det verste hvis man først får uventet besøk av et reptil:-)

I sengen din, Mona? Personlig synes jeg det er totalt uvesentlig om det er en iguana eller slange. Jeg hadde fått totalt panikk uansett
Seng? Det står ingenting om at den var i senga i den avisartikkelen? Det stod bare at den var på soverommet. Den kunne jo like gjerne sitte i vinduet og glane ut, eller ligge og slappe av på en kommode
mona o
Seng? Det står ingenting om at den var i senga i den avisartikkelen? Det stod bare at den var på soverommet. Den kunne jo like gjerne sitte i vinduet og glane ut, eller ligge og slappe av på en kommode :-)

Ja da er jo alt ok Sorry, men på soverommet mitt er ikke den slags vesen velkommen. Uansett hvilket møbel den befinner seg i! Men det skal sies at jeg har total angst for alle reptiler (unntatt firfisler, de er søte), så det er mulig at det er jeg som er pinglete.
Jeg er vel ikke spesielt begeistret for kaldblodige dyr og reptiler jeg heller, det kan man trygt si, men en iguan...? Jeg har sett dem ofte nok på tv til å ikke bli skremt iallefall. I statene er det vanlig med den slags kjæledyr, og de sitter jo stort sett og glor stivt, disse iguanene. Folk, både barn og voksne, håndterer dem lett og ledig, ingen spesielle forsiktighetsregler eller noe.

Iguaner i fangenskap skifter de farge hvis de får feil kosthold og mistrives :p
mona o
Jeg har sett dem ofte nok på tv til å ikke bli skremt iallefall. I statene er det vanlig med den slags kjæledyr, og de sitter jo stort sett og glor stivt, disse iguanene. Folk, både barn og voksne, håndterer dem lett og ledig, ingen spesielle forsiktighetsregler eller noe. Iguaner i fangenskap skifter de farge hvis de får feil kosthold og mistrives :p

Ja da er du tøffere enn meg Hadde noe slikt stirret på meg fra vinduskarmen hadde jeg løpt ut og barrikadert døren. Og det uansett hvilken farge den hadde Men angst er jo ikke en rasjonell følelse. Så for meg hadde det ikke spilt noen rolle om barn eller voksne kunne håndtere dem. Jeg hadde fått noia uansett. På den annen side; jeg er redd for kuer også, og det er enda mer irrasjonelt
tender
[QUOTE=mona o]Jeg har sett dem ofte nok på tv til å ikke bli skremt iallefall. I statene er det vanlig med den slags kjæledyr, og de sitter jo stort sett og glor stivt, disse iguanene. Folk, både barn og voksne, håndterer dem lett og ledig, ingen spesielle forsiktighetsregler eller noe. Iguaner i fangenskap skifter de farge hvis de får feil kosthold og mistrives :p

Ja da er du tøffere enn meg Hadde noe slikt stirret på meg fra vinduskarmen hadde jeg løpt ut og barrikadert døren. Og det uansett hvilken farge den hadde Men angst er jo ikke en rasjonell følelse. Så for meg hadde det ikke spilt noen rolle om barn eller voksne kunne håndtere dem. Jeg hadde fått noia uansett. På den annen side; jeg er redd for kuer også, og det er enda mer irrasjonelt

Hehe, kuer er jeg ikke redd tender, men som deg får jeg noia av det meste som kryper, ha seg reptiler, slanger... edderkopper etc. Tar knapt nok ned i mine egne karr. Ei sebra ciklide beit meg en gang jeg skulle flytte på eggene deres. Var vel ikke vondt akkurat, men fikk litt sjokk og skvatt, hehe. Så jeg er litt forsiktig, iallefall i 500L hvor det er noe større fisk enn sebraene.
PS! Har hørt at kuer er ålreite dyr........
loffa
[QUOTE=tender]Hehe, kuer er jeg ikke redd tender, men som deg får jeg noia av det meste som kryper, ha seg reptiler, slanger... edderkopper etc. Tar knapt nok ned i mine egne karr. Ei sebra ciklide beit meg en gang jeg skulle flytte på eggene deres. Var vel ikke vondt akkurat, men fikk litt sjokk og skvatt, hehe. Så jeg er litt forsiktig, iallefall i 500L hvor det er noe større fisk enn sebraene. PS! Har hørt at kuer er ålreite dyr........

Skjønner deg godt! Jeg skvetter bare en guppy kommer borti hånda mi (he-he). Kuer er helt sikkert ålreite. Men har man noia så er det lite man får gjort. Jeg holdt på å bli politianmeldt engang i Trysil. Da hadde jeg møtt en gjeng med kuer på veien og beinfløy opp i skogen. Jeg løp ihvertfall i 5 min, og før jeg visste ordet av det sto jeg midt oppi et hageselskap på en eiendom. De lurte på hva f... jeg gjorde i hagen dems. Da jeg prøvde å forklare at jeg løp fra noen kuer, truet de med anmeldelse for å trenge seg inn på andres eiendom (de trodde nok ikke på forklaringen min...)

Må legge til: Jeg var 16 år da dette skjedde, så jeg hadde muligens oppført meg litt annerledes idag. Men jeg er reelt redd disse dyrene....
mona o
Seng? Det står ingenting om at den var i senga i den avisartikkelen? Det stod bare at den var på soverommet. Den kunne jo like gjerne sitte i vinduet og glane ut, eller ligge og slappe av på en kommode :-)

Eller sitte rolig i terraiumet sitt.
Så ingenting om at den gikk fritt i rommet...
Og jeg får ikke sove om det er en _edderkopp_ i rommet :P
biXen
Og jeg får ikke sove om det er en _edderkopp_ i rommet :P

Der får jeg problemer. Jeg har edderkoppfobi. Men jeg har faktisk et diplom på at jeg har holdt en levende tarantell! Forøvrig tviler jeg på at en en-meters iguan holdes i terrarium. Det må i så fall være et terrarium på størrelse med et soverom...
Nei, jeg hadde ikke likt det hvis det klatret en iguan inn soveromsvinduet mitt. Så vidt jeg vet, så har disse et ganske kraftig bitt, med stor fare for infeksjoner. :O
Jeg synes jeg husker en histore fra Trondheim, da jeg var liten, om en stakkars eldre dame som hadde funnet en diger boa constrictor i skapet sitt. Den hadde rømt fra naboen. Stakkars dama fikk rimelig sjokk. Ikke hva man venter å finne i klesskapet.
Jeg kunne gjerne hatt den på soverommet! De er jo ikke noe farlige.. =)
Har en sånn i reptilparken i Oslo, og den er ganske så søt og snill! Kost med den et par ganger!
mona o

Altså en såkalt kommodevaran?
Jeg har faktisk ikke noe i mot sånne øgler, de kan på en måte sammenlignes med hunder/katter som ikke har hår, og kan visst bli veldig kjælne. Slanger som kjæledyr har jeg derimot ikke så mye til overs for, men folk er jo som kjent rare... Jeg syns heller ikke politimannens kommentar var så veldig koselig, at han ikke liker dem får jo være hans sak, for mange er jo dette et veldig fint alternativ hvis man er for allergisk til å ha hund/katt.

Problemet er vel heller at dette er ulovlig, og at dyrene da må holdes innesperret og skjult. Hadde det vært lovlig ville de jo kunne vært ute og lekt i hagen og gått tur og sånn som man gjør med andre dyr. Mange av disse dyrene ville jo uansett dødd i løpet av en vanlig, norsk vinter, så er jo ikke noe stort problem at de er borte.

Før i tiden hadde vi to små sumpskilpadder, det var veldig morsomt, helt til de fant ut at guppyene våre smakte godt.. Jeg kjente mange som hadde større skilpadder, det var ikke like morsomt, for de gikk jo bare rundt omkring og gapte.. Hardt biter de også :P

Og ja, jeg bor i Porsgrunn, ikke langt fra der hvor de her ble funnet.

(Og i natt kommer vel sannsynligvis Inger Anne til å våkne med en stor øgle ved senga tipper jeg :P)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap