Syke dyremishandlere i australia

Var en kjapp innom VG når jeg fikk se denne videoen her.
Dette er noe av det sykeste jeg har sett. Slike folk må ha det svært uryddig på loftet?

Hvor i alle dager har slike mennesker hjertet sitt, medfølelsen sin og empatien????

De må være fullstendig blottet for alle disse menneskelige følelsene! F¤¤n så sint jeg blir! Avskyelige folk!
Vil ikke uttale meg om hva jeg ville ha gjort med dem hvis jeg hadde fått tak på de folka der. Men Saw filmene gir ett lite intrykk av hva jeg hadde i tankene.
Jeg ser for meg at å bakbinde dem, dynke dem i kunstig kenguru-testosteron, og sende dem ut blant kjempekenguruene i paringstiden, ville vært en rettferdig straff.

Jeg tror ikke man ville sett noe mer til dem etter det.
Alexus
Vil ikke uttale meg om hva jeg ville ha gjort med dem hvis jeg hadde fått tak på de folka der. Men Saw filmene gir ett lite intrykk av hva jeg hadde i tankene.

Er du da så mye bedre enn dem? Kan ikke se på sånt, det er for hinsides.

Vil tro at det som fører til at folk blir sånn er mangel på oppdragelse og disiplin. Man må lære seg medfølelse for andres ting, og andre mennesker og dyr, det kommer ikke flyvende automatisk alltid
hadde sendt dem til militæret slik at de får lært seg litt disiplin og respekt mot andre. Blir det like etter 2 år der, så syns jeg ideen din Kampfisk høres grei ut.
Uff..
Desverre er ikke folk her noe særlig bedre.. For noen år siden var det en gjeng ungdomsskolebarn her jeg bor som fant en måkeunge og tente på.. de ble sett, men var visst ikke nok bevis til at barnevernet kunne kobles inn..
Dyremishandling
Egentlig ikke så overrasket over hva folk er i stand til lenger. Her i Tromsø har det vært tilfeller hvor eksempel småkids har fanget en katt, bundet den, dynket med bensin og så frem med fyrstikkene. Veldig humant. Nesten synd "øye for øye" ikke blir praktisert lenger da enkelte fortjener det, faktisk.
Børge Johannessen
Egentlig ikke så overrasket over hva folk er i stand til lenger. Her i Tromsø har det vært tilfeller hvor eksempel småkids har fanget en katt, bundet den, dynket med bensin og så frem med fyrstikkene. Veldig humant. Nesten synd "øye for øye" ikke blir praktisert lenger da enkelte fortjener det, faktisk.

det kan du nok skylde på south park... Husker den episoden.
He, hva tenker de på ? Står og slår ein kengeru... Det er noe av det verste jeg har sett folk gjøre mot et dyr.

Jeg blir så sint.
Jeg lurer på hva som sviver i hodene på de folka mens de sår der å slår den.

Men det skjer jo lignende ting her i Norge og...
biXen
[QUOTE=Alexus]Vil ikke uttale meg om hva jeg ville ha gjort med dem hvis jeg hadde fått tak på de folka der. Men Saw filmene gir ett lite intrykk av hva jeg hadde i tankene.

Er du da så mye bedre enn dem? Kan ikke se på sånt, det er for hinsides.

Du har nok rett... Men det var for å ta det litt på spissen. helst ville jeg sett dem bli fengslet for det de har gjort. (Da snakker jeg mer enn et halvt år ubetinget)

Men, det er sannt som dere sier. Her i Stavanger var det for noen år tilbake en ungdomsgjeng som vakte stor oppsikt i de lokale avisene da de "massemyrdet" flere katter. Husker ikke tallet på hvor mange katter som ble mishandlet til døde, men det var uansett ille...

Uansett, mennesker som kan se ett dyr i øynene (kenguru eller katt, eller fisk) og torturerer dem slik må være lettere psykotiske. Da de ikke eier noe følelser i det hele tatt. grusomt...
Dammed
[QUOTE=Børge Johannessen]Egentlig ikke så overrasket over hva folk er i stand til lenger. Her i Tromsø har det vært tilfeller hvor eksempel småkids har fanget en katt, bundet den, dynket med bensin og så frem med fyrstikkene. Veldig humant. Nesten synd "øye for øye" ikke blir praktisert lenger da enkelte fortjener det, faktisk.

det kan du nok skylde på south park... Husker den episoden.

Kan ikke skylde det på en dritt, hvis du ikke vet forskjell på humor i tegneserie/film/spill og det virkelige liv så må det bankes inn noen hjerneceller Respekt for dyr/mennesker/ting. Jeg kan le meg i hel av hva som helst i tv og spill, men utenfor det skader jeg helst ikke en flue en gang.

Tror det er mange som burde hatt besøk av Supernanny for noen år siden som har blitt ungdommer :P
Ofte kan mye av skylden legges på foreldrene, men i enkelte tilfeller er ungene så ødelagt i hodet av forskjellige voldelige spill at virkeligheten er usynelig. De lever totalt i sin egen verden og skjønner ikke hvor galt det er det de gjør.
Men siden menneskene lissom bare kommer fra to mennesker må vil vel skylde på innavl.
Video, musikk og film er bare en unnskyldning for foreldre som ikke tar tak i ting eller gjør det på feil måte. Kast et blikk på USA så ser du det. Videospill er et problem, at gatene og hjemmene er fulle av våpen, nei det er fint, står i grunnloven det :P
Plussmedlem
Alexus
Var en kjapp innom VG når jeg fikk se denne videoen her. Dette er noe av det sykeste jeg har sett. Slike folk må ha det svært uryddig på loftet?

Foreldrene er sikkert meget stolte...
Jeg er ikke så sikker på at det er mangel på disiplin som fører til lav eller manglende evne til empati. Det henger oftere sammen med å ha foreldre som har lav eller manglende evne til empati, og kanskje og for mye disiplin.

Forvent respekt av dine barn, og vis dem den samme respekten tilbake, lær dem å behandle dyr gjennom at du behandler dyr bra og forteller hvorfor det er viktig, så vil de og gjøre det. Barn gjør som foreldrene gjør, og ikke som de sier. Gode erfaringer med omsorgspersoner som er tydelige og går foran som gode forbilder gir grunnlag for empati, ikke følelseskald disiplin.

Men kan jo hende jeg legger noe annet i ordet disiplin enn det som var ment her..
Anette M
Men kan jo hende jeg legger noe annet i ordet disiplin enn det som var ment her..

Tviler på at folk tenker på Pol Pot disiplin. Å si fra at å slå andre, kaste ting, sløse, ødelegge ting, være slem mot dyr, osv. er galt. Alt det er disiplin, man må jo være bestemt når man skal lære det til unger, men man skal jo ikke styre med jernhånd, ingen som har sagt noe om HVORDAN. Kalde og strenge hjem er jo ikke noe plass å være det heller.

Personlig liker jeg bare ikke når folk skal skylde på alt annet. Vil tro de fleste unger er innom litt ramp, men det er jo grenser.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap