Argumenter?

Hei.. jeg er 14 år, og har veldig lyst på ett akvarie hjemme. men jeg mangler argumenter, og foreldrene mine er ikke akkurat de enkleste til og overtale noen som har noen gode???
Tja, hvis du ikke har dyr fra før kan du jo prøve deg med et "dyr er bra for psyken, og det er bedre med en akvariehobby enn å henge gatelangs"

Eventuelt kan du jo betale alt selv, men du må huske på at ansvaret uansett havner på foreldrene dine siden du kun er fjorten, så vil de ikke så VIL de ikke..:P

jeg har en hund, og jeg har jo øvelse med akvarie på skolen, så jeg tviler det vil bli dems ansvar.

har snart konf, så jeg tror noen penger der vil gå til det
Konfirmasjoner er bra, da kan du jo kjøpe selv:P Eller ønske deg et?=)
Å ha et akvarie er ikke bare pent å se på, men det er utrolig lærerikt. Man lærer også å ta vare på et kjeledyr, man får et ansvar der man må følge opp. Det er pedagogisk riktig å ha et akvarie i et hjem der det er barn. Barna vil da lære om hold av husdyr, og få en verdi i livet som er gull verdt når man blir eldre.
Akvarie er for de fleste av oss en hobby, og ingenting er sunnere enn en hobby!!
Noen synes kansje det blir for dyrt, eller risikoen for vannsøl blir for høy.. Men veier dette virkelig opp for gleden denne hobbyen gir oss? Alle overaskelsesmomentene fiskene gir oss med lek osv?
Det handler om å mestre noe, som planter eller ulike fisketyper som krever det ene og det andre. Det å kjøpe et par med fisk, skape et habitat for dem, og få dem til å formere seg. Lærdom og kunnskap.

Håper flere slenger seg på denne tråden, så får vi kansje en ivrig akvarist til her på forumet!!

Mvh Kim
spør foreldra hvorfor du burde ikke ha det. Svarer de noe som, fordi jeg sier det elns. Så sier du enkelt, pleier du å si sånt til andre også, eller er jeg mindreverdig og fortjener ikke et svar? (med valpe øyer). Så spørs det hvor kalde foreldra er, noen vil bli til tider sjokka over dette, mens andre bare bekrefter at du er mindreverdig i demmes øyer (noe som svir). Sier de hvorfor, så må du kunne klare å svare at det ikke skjer, fordi du kommer til å bla bla bla.

Hver eneste arguement, har et mot svar.
takk for ideer, nå kan jeg kjøpe etter konfirmationen
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap