Må bare fortelle dette; lørdag var det full fart fra veldig tidlig morgen(06),handleliste skrives innimellom alt husarbeid,på en liten post-it,og så lager jeg et brev som skal til Elverum,til mitt 3-årige barnebarn der.
Jeg jakta både lenge og vel på SAE,for den var blitt så stor at den terroriserte sine medboere.Etter å ha fått fatt i den var klokka blitt nesten 10,og da er det butikkåpent.Dura i full fart ned til sentrum,ut av bilen som et olja lyn : det regna trollkjerringer,heiv brevet i postkassa,full fart tilbake og så rett ut til Ulsteinvik og zoo.Der ble fisken levert og det ble skravla vel og lenge,om fisk og alt anna innen akva.
Drog hjem,uten fisk og /eller planter (noe som er ganske uvanlig) og skulle handle.Jaha,hvor ha jeg rota bort handlelappen da?Ned mellom seta?Gadd ikke og leite,var bare noe lite jeg sku ha... huska jeg hva da?Neida,bare litt.
I kveld ringer vesla og takker for brevet og skravler i vei som småttinger gjør.Etter hu var ferdig tok far hennes over: detta var gjevt!Brev fra mormor,det hadde hu itte fått før!Og så:har du fått handla alt nå da?Ikke tale om at jeg forstod hva han prata på,jo det var en handle-lapp på baksida av brevet?!Utrolig men sant;posten tar ikke på ting og tang med silkehansker og her har brevet hatt en ganske lang tur,fra Hareid til Åles,fra Åles til Oslo og fra Oslo til Hamar/Elver, og ennå henger post-it`en på?!
Er imponert jeg....
Legger til at brevet går ut fra sentralen i Elv og via landpostbud til dattera mi sin postkasse.