Hvordan brenne filmer til dvd for fremvising på dvd spiller?

Når man skal brenne filmer over på cdplate for å kunne spille dem i dvd spilleren til tven, hvordan gjør man det da på enklest måte?

jeg har kjøpt DVD+RW 4x plater.

Min bror mener jeg må bruke noe som heter ConvertXtoDVD, for å kunne se dem via min DVD spiller til tven. men dette tar jo sinnsykt lang tid ! Tror det har holdt på i to timer nå å konvertere to filmer, og endelig begynte brenneprosesen .

Men med over 50 filmer å brenne så kommer jo dette til å ta år og dag.

finnes det andre måter /programmer?
Tja...
Det kommer litt an på hva slags format du har filmene som er på cd på.. og hva slags formater DVD spilleren din klarer å lese... De fleste dvd-spillere som man får kjøpt nå takler DivX og Xvid som er komprimerte video-filer.. og spiller disse direkte fra f.eks cd.

Det å konvertere DivX/Xvid til DVD format er bare bortkastet etter min mening, siden man da mister veldig mye på bilde og lyd kvaliteten. Men om man nå først skulle konvertere DivX/Xvid, så må man nok bruke et program alà det du nevner og ta det film for film... Og som du sikkert har merket, så tar det nokså lang tid pr. film.

Forøvrig så går det som regel raskere å brenne DVD+/- R enn RW plater (sånn i det lange løp så er det vel omtrent billigere med DVD+/-R enn RW og...)

MVH

-Kent-
Nyeste utgave av ConvertXtoDVD gjør jobben på under 1 time. Ellers ville jeg brukt DAEMON tools. "Montert" imagefila der, og brent DVD med et vanlig brenneprogram som f.eks Nero, eller Ashampoo Burning Studio. Og da går det rimelig kjapt!
Ikke kjøp RW dvder av noe slag, det er mye større sjangse for at dvdspillere ikke greier å lese en slik enn en vanlig DVD-R. Svarer seg heller ikke pengemessig.

Når det gjelder innholdet så er det mange programmer for å gjøre slik, men det spørs på kildeformatet og så spørs det som nevnt oppfor hva dvdspilleren kan spille av. Er et lass med standarder og du må vite hvilke selv, dvs. sjekke filene du skal konverte med egenskaper i Windows og finne ut videocodec, samt lese manualen til dvd avspiller for å se hvilke formater den greier.

Å konvertere til skikkelig dvd format er som du har funnet ut tidkrevende, men kan være at med din spiller er det eneste løsning. Med andre kan man derimot bare brenne ut en data dvdplate med filene på, så lenge de er i format den kan spille av.

Ingen enkle svar med andre ord
bruk dvd shrink til å kopiere dvd filmer. Evt DVDFab HD Decrypter, hvis det er noen sperrer dvd shrink ikke klarer. Med dvd shrink så kan du trykke på en knapp, så tar den å dekoderer, komprimerer og brenner. Ganske kjekt og greit program.
Så lenge det er ett DVD format i utgangspunktet er DVD Shrink overlegen de fleste andre. På en bra pc med en sonefri DVD spiller, bruker man ikke mer enn ca 15 minutter på å rippe innholdet på en DVD (Dersom man fjerner annet unødig tullball, og bare beholder film + audio + norsk tekst). På denne velger man om man vil ha resultatet i DVD format, eller i en ISO fil. Denne ISO-fila kan leses direkte i feks Daemon Tools, eller brennes direkte til en DVD plate.

Det er ikke alle nye DVD plater DVD Shrink klarer å dekode (Programmet oppdateres ikke lenger), så da er feks DVD FAb glimrende (Tar en del lenger tid, men resultatet er nesten det samme.) Faktisk bruker jeg selv på filmer ikke DVD Shrink takler, DVD Fab først, ripper ALT til en lokal folder på PC uten å redusere størrelsen (komprimeringen), og bruker deretter DVD Shrink på folderen (Dette tar MYE lenger tid, men personlig synes jeg da resultatet er best sånn).

Alt dette er faktisk lovlig også, så lenge du eier filmen(e) i utgangspunktet
DVD spilleren min er gammel, av merket Luxor, vil tippe på at den er rundt 5 år, men den er sonefri. Jeg aner ikke hvilke formater den spiller.

Jeg ble anbefalt disse brenneplatene fordi de kunne brennes over hvis man hadde behov for det. Fikk vite at det skulle gå mange filmer innpå, men sålangt så får jeg bare plass til to filmer pr plate.

Filmene er lastet fra Limewire, jeg vet ikke helt hvilket format de er.

Da tror jeg allerede du bruker den kjappeste løsningen for den leser sikkert ikke annet enn vanlig DVD format. Kjappere prosessor = kjappere videoencoding, men du har sikkert ikke lyst å kjøpe ny PC :P
hehe nei, pcen er ikke året en gang.

men er det altså en fordel å ikke bruke plater som kan skrives over, ?
synes noen nevnte det.
sessan
hehe nei, pcen er ikke året en gang. men er det altså en fordel å ikke bruke plater som kan skrives over, ? synes noen nevnte det.

Nei, man får vanlige plater så billig at det svarer seg ikke økonomisk. Men du sparer miljøet litt
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap