- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Noen som har nitendo wii?
Noen som har nitendo wii?
Postet 12.10.08 kl 17:12
Sønnen min på 8 har Wii, og er veldig oppslukt av det. Man får en helt annen spill-opplevelse med det, siden mange av spillene krever at man rører seg selv. Hvor mye man må røre seg avhenger selvsagt av spillet man velger.
Jeg har aldri brukt det selv, jeg er totalt uinteressert i elektroniske spill (selv som barn hadde jeg null interesse for det).
Jeg har aldri brukt det selv, jeg er totalt uinteressert i elektroniske spill (selv som barn hadde jeg null interesse for det).
Postet 12.10.08 kl 17:22
Ble hekta på Wii når jeg var i Bosnia sist, tennis var sinnsykt kult
Litt kipt var at det var FOR enkelt å bli Pro. Men å spille mot hverandre var kult uansett ranking, da alle har sine måter å spille på.
Om du kjenner noen som skal på ferie til USA, er min anbefaling å få de til å kjøpe til deg, det er noen HELT andre priser der, spesielt nå som $ er lav. Spillene er MYE billigere (Må nok vurdere å Chippe selve konsollet, slik at du klarer å spille europeiske spill også).
Litt kipt var at det var FOR enkelt å bli Pro. Men å spille mot hverandre var kult uansett ranking, da alle har sine måter å spille på.
Om du kjenner noen som skal på ferie til USA, er min anbefaling å få de til å kjøpe til deg, det er noen HELT andre priser der, spesielt nå som $ er lav. Spillene er MYE billigere (Må nok vurdere å Chippe selve konsollet, slik at du klarer å spille europeiske spill også).
Postet 12.10.08 kl 17:30
Jeg har ikke Nintendo Wii, men har prøvd det hos mangen folk. Det er sefølgelig spill som er gildere enn andre. Ingen av dei som jeg vet om som har Nintendo Wii angrer på at dei kjøpte det.
Jeg er også som Mona uiteresert i dei fleste elektonisker spill.. men og jeg skulle ha kjøpt meg noe form for elektronisk spillkonsoll ville jeg kjøpt Nintendo Wii.
Når ein Nintendo Wii koster litt ver 2000 kr, så ville jeg heller ha brukt pengene på eit akvarium på 200 liter, men det er meg da....
Det er vell kanskje eit teikn på eit jeg er ein akvaholiker ?.... hehe
Jeg var nettopp i Hong Kong, og då vurderte jeg å kjøpe Nintendo Wii, for det var ikke mye den kosta, men eg tenkte at den kom sikker til å bli liggende i lag med Play Stationen uten å bli brukt.
Jeg er også som Mona uiteresert i dei fleste elektonisker spill.. men og jeg skulle ha kjøpt meg noe form for elektronisk spillkonsoll ville jeg kjøpt Nintendo Wii.
Når ein Nintendo Wii koster litt ver 2000 kr, så ville jeg heller ha brukt pengene på eit akvarium på 200 liter, men det er meg da....
Det er vell kanskje eit teikn på eit jeg er ein akvaholiker ?.... hehe
Jeg var nettopp i Hong Kong, og då vurderte jeg å kjøpe Nintendo Wii, for det var ikke mye den kosta, men eg tenkte at den kom sikker til å bli liggende i lag med Play Stationen uten å bli brukt.
Postet 12.10.08 kl 17:36
Jeg har wii. Det ble et impulskjøp etter å ha prøvd det hos min bror, syntes det var så morsomt. Har ikke wii fit men vurderer å ønske meg det til jul. Det er noe trening i i alle fall wii sports, jeg merker det i armen etter å feks ha spilt tennis. Jeg husker når jeg var mindre og spilte feks nintendo 64, hvor vi ofte satt og lente oss til høyre og venstre på feks bilspill nå vi skulle svinge, med wii skjer det faktisk noe om man gjør akkurat det. Vil tro det også går fint å spille wii for de yngste, men pass på at det er god plass rundt dem, jeg har selv revet ned et par glass o.l. som sto i veien når jeg spilte. :p
Postet 12.10.08 kl 17:57
Postet 12.10.08 kl 18:52
Postet 12.10.08 kl 20:27
Wii er ufattelig slitsomt faktisk, prøvde bokseprogrammet en halvtimes tid og det kjente jeg godt i kroppen
I tillegg så er det vel "tryggere" for barn i og med at det ikke er noen voldelige spill på den plattformen, så det passer bra for overbeskyttende mammaer.
For nerdete unger er det også mye morro man kan gjøre, jeg ble for eksempel sittende å bare surre rundt i værprogrammet på wii'en i en god stund før vi i det hele tatt prøvde å spille noe. Man kan også gjøre om fjernkontrollen til Wii'en til en bevegelsesdetektor for å styre for eksempel en pc med, noe som er veldig kult
I tillegg så er det vel "tryggere" for barn i og med at det ikke er noen voldelige spill på den plattformen, så det passer bra for overbeskyttende mammaer.
For nerdete unger er det også mye morro man kan gjøre, jeg ble for eksempel sittende å bare surre rundt i værprogrammet på wii'en i en god stund før vi i det hele tatt prøvde å spille noe. Man kan også gjøre om fjernkontrollen til Wii'en til en bevegelsesdetektor for å styre for eksempel en pc med, noe som er veldig kult
Postet 12.10.08 kl 21:46
det finnes ingen overdrevent voldelige spill ennå nei.. men så vidt jeg husker kommer det ett ganske blodig et snart... :p
har ikke konsollen selv, men har prøvd den noen ganger. er morro som partyspilling og slikt, men foreløpig vil jeg ikke ha konsollen selv da det ikke finnes noe særlig med spill som jeg liker til den.
har ikke konsollen selv, men har prøvd den noen ganger. er morro som partyspilling og slikt, men foreløpig vil jeg ikke ha konsollen selv da det ikke finnes noe særlig med spill som jeg liker til den.
Postet 12.10.08 kl 21:51
Postet 12.10.08 kl 22:19
Inaktiv bruker
mad world kommer jo snart og kan ikkje sei det er lite voldlig.... det har 3 farger svart kvit og rødt... seier seg nesten selv da...
Postet 25.11.08 kl 22:34
Jeg er helt grønn når det gjelder spill. Det har liksom ikke vært noe for meg.
Da jeg var barn, var det knapt noe som het dataspill og tv-spill. Joda, det fantes, men det var bare for dem som hadde veldig god råd, og kvaliteten på skjermbildet og kompleksheten på spillet var jo noe helt annet enn det er i dag.
Etter jeg ble voksen, så har jeg brukt tiden min til å leke med helt andre ting enn TV-spill, gitt.
Men nå har jeg en datter som kommer til å få seg playstation2 til jul. Hun vet selvsagt ingenting om det, så HYSJ, til alle som kjenner oss.
Jeg har ikke helt snøring, men jeg har skjønt at forskjellen mellom playstation 2 og 3 er skjermoppløsningen, internettkompabiliteten og ikke minst prisen. Hva Nontendo Wii kan i forhold til disse, aner jeg ikke, men de er visst dyre iallefall.
Jeg ser iallefall at man finner stort sett samme spill til alle.
Nå er det helst slike spill der man ikke blir passiv, jeg er interessert i at min datter skal leke seg med. Jeg tenker at singstar og dansematte vil slå an.
Var innom en lekebutikk i dag, og så en ps2 dansematte med high school musical spill til. Da jeg spurte om matten var kompatibel med andre dansespill, så trodde ikke de i butikken det. Merkelig at de ikke vet hva de selger, egentlig... Jeg satte pakken pent på plass igjen, og gikk. Kjøper det heller hos noen som har peiling. :S
Da jeg var barn, var det knapt noe som het dataspill og tv-spill. Joda, det fantes, men det var bare for dem som hadde veldig god råd, og kvaliteten på skjermbildet og kompleksheten på spillet var jo noe helt annet enn det er i dag.
Etter jeg ble voksen, så har jeg brukt tiden min til å leke med helt andre ting enn TV-spill, gitt.
Men nå har jeg en datter som kommer til å få seg playstation2 til jul. Hun vet selvsagt ingenting om det, så HYSJ, til alle som kjenner oss.
Jeg har ikke helt snøring, men jeg har skjønt at forskjellen mellom playstation 2 og 3 er skjermoppløsningen, internettkompabiliteten og ikke minst prisen. Hva Nontendo Wii kan i forhold til disse, aner jeg ikke, men de er visst dyre iallefall.
Jeg ser iallefall at man finner stort sett samme spill til alle.
Nå er det helst slike spill der man ikke blir passiv, jeg er interessert i at min datter skal leke seg med. Jeg tenker at singstar og dansematte vil slå an.
Var innom en lekebutikk i dag, og så en ps2 dansematte med high school musical spill til. Da jeg spurte om matten var kompatibel med andre dansespill, så trodde ikke de i butikken det. Merkelig at de ikke vet hva de selger, egentlig... Jeg satte pakken pent på plass igjen, og gikk. Kjøper det heller hos noen som har peiling. :S
Postet 25.11.08 kl 23:00
Inaktiv bruker
du har kanskje allerede kjøpt ps2en? vist ikkje vil jeg berre sei at det blir færre og færre spill til ps2 nå som ps3 er komt;D vil anbefale og kjøpe xbox 360 eller wii som og er gode prismessig, spesielt vist du leiter litt. sammenlikn pris på nett og hos butikken.
har wii sjøl og den er til å annbefale, har hatt den i mer enn eit år no og har ikkje hatt noko problem med den. og den har mer "snille" spill enn de andre konsollene..
ps: spill som konsolen satser på (gode spill) blir ikkje prodesert til de andre konsollene og du har masse spill som blir produsert av konsollen sjøl f.eks har wii - mario, zelda, mario, super smash bros. osv og du har spel som berre kommer ut på xbox - halo og du pls - final fantsy så det jeg prøver å fortelle er at spill blir ikkje prodesert til alle platformer
håper eg klarte å fortelle deg noke her og ikkje berre forvirra deg...:S
har wii sjøl og den er til å annbefale, har hatt den i mer enn eit år no og har ikkje hatt noko problem med den. og den har mer "snille" spill enn de andre konsollene..
ps: spill som konsolen satser på (gode spill) blir ikkje prodesert til de andre konsollene og du har masse spill som blir produsert av konsollen sjøl f.eks har wii - mario, zelda, mario, super smash bros. osv og du har spel som berre kommer ut på xbox - halo og du pls - final fantsy så det jeg prøver å fortelle er at spill blir ikkje prodesert til alle platformer
håper eg klarte å fortelle deg noke her og ikkje berre forvirra deg...:S
Postet 26.11.08 kl 21:07
Endret: 26.11.08 kl 21:26
Postet 26.11.08 kl 21:13
Inaktiv bruker
Sannesamtidig har ps2 en ENORM spillkatalog, selv om en del av de gamle spilla kan være vanskelig å få tak i, er det *mye* bra spill å få tak i. konsollen er jo faktisk 9 år gammel, og det blir fremdeles gitt ut spill til den. så du mangler ikke alternativer hvertfall, er noe for enhver smak :)
sant dette, jeg har både ps2 neintendo 64 og wii og har vore mest fornøyd med nintendo. deiras spill har gitt mest spilleglede selv om de ikke produserer så mange skikkelige action spill... har jo ting som prince of persia og kanskje metroid, men savner eit skikkelig skytespill når mulighetene ligger så godt med wii og dens trådlause kontroll... "/
Postet 26.11.08 kl 21:31
Postet 26.11.08 kl 23:05
Postet 26.11.08 kl 23:20
Postet 26.11.08 kl 23:27
Barn i alderen til Aggis og mitt barn (de er født samme år) er heldigvis fremdeles for små til å skjønne helt dette med "hva som er IN og hva som er UT" mht spill. Så om vi voksne vet at PS2 er så og så "gammelt" og sånn, så ser ikke barna ut til å bry seg så mye om det er min erfaring
PS2 er fremdeles flittig i bruk her i huset, selv om Wii er kommet for lengst. Lurer på om det var til jul i fjor han fikk Wii. Men PS2 brukes flere ganger i uka enda. Spesielt hvis det er besøk her, at sønnen min har besøk av et par kompiser. Da tar de ofte frem et av Buzz junior spillene og spiller det sammen på PS2.
PS2 er fremdeles flittig i bruk her i huset, selv om Wii er kommet for lengst. Lurer på om det var til jul i fjor han fikk Wii. Men PS2 brukes flere ganger i uka enda. Spesielt hvis det er besøk her, at sønnen min har besøk av et par kompiser. Da tar de ofte frem et av Buzz junior spillene og spiller det sammen på PS2.
Postet 27.11.08 kl 00:59
Jeg ville ikke kjøpt i Usa, da må du også han transformator som koster litt, og som nevnt må den modifiseres for å kunne spille europeiske spille. Enklere å bare kjøpe den i et annet europeisk land, hvis du skal ut og reise da...
Selv foretrekker jeg xbox 360 Har ikke noe særlig kjennskap til wii, men reklamene deres er jo uberteite.
Selv foretrekker jeg xbox 360 Har ikke noe særlig kjennskap til wii, men reklamene deres er jo uberteite.
Postet 27.11.08 kl 01:45