Lurer på om det er noen i det hele tatt som leser på pers. akvarietråden min?

For hvis ingen leser den så er det vel egentlig ikke mye vits i å sitte å skrive på den så da avslutter jeg den..
Tror mange leser de personlige akvarietrådene. Men ikke så mange som skriver i dem..
Jeg er av og til innom personlige tråder, men langt i fra alle. Har vært å kikka i din, ja.
Det er ikke så ofte jeg skriver i andre sine private tråder. Bare hvis jeg leser noe jeg vil kommentere, eller kjenner personen godt gjennom andre tråder eller i virkeligheten.
Jeg ser på min egen tråd som en slags uformell (b)logg. Jeg forventer ikke at noen skal skrive der, men det er selvsagt hyggelig om de gjør det.
ok, jeg bare ble litt usikker. liker å skrive om tingene men hvis ingen leste det kunne jeg jo bare skrive det på min egen data liksom.
Har jo tenkt litt slik at hvis jeg stiller spørsmål her og folk lurer på historien før og sånn så kan de kikke i tråden, men så var der så fryktelig stille og man vet jo ikke om noen leser i dem
sunikol
Har jo tenkt litt slik at hvis jeg stiller spørsmål her og folk lurer på historien før og sånn så kan de kikke i tråden...

Akkurat det, vet jeg ikke om du kan forvente... Hvis du skal legge til rette for hjelp, så må du skrive utfyllende info der du registrerer karene dine. Det er mer oversiktlig å finne fram der.
Inaktiv bruker
sunikol
ok, jeg bare ble litt usikker. liker å skrive om tingene men hvis ingen leste det kunne jeg jo bare skrive det på min egen data liksom. Har jo tenkt litt slik at hvis jeg stiller spørsmål her og folk lurer på historien før og sånn så kan de kikke i tråden, men så var der så fryktelig stille og man vet jo ikke om noen leser i dem :)

Jeg leser på mange sine tråder, men det er ikke alle jeg skriver i. Det tror jeg mange gjør. Hvis det er interesanne ting det skrives om er det nok noen som kommenterer ellere spør om ting tror jeg.
For meg er det er det ikke viktig at "alle" skriver noe i tråden. Om det jeg gjør har interesse hos noen er det bare gøy, og finner ingen det informativt så kan jeg ikke gjøre noe med det uten tilbakemeldinger.
Er innom tråden din jeg også fra tid til annen. Om det ikke er stilt et spørsmål som jeg kan svare på så er det ikke sikkert jeg skriver noe, men det betyr ikke at jeg ikke finner det som står der interessant

Skjønner godt at man kan bli lite inspirert til å skrive noe når man sjelden får "besøk", men nå har du fått vite at det stadig er noen innom å kikker så jeg håper du fortsetter å skrive. Hadde litt av den samme følelsen selv til å begynne med, men nå regner jeg med at det er folk innom å titter i tråden selv om det i perioder bare er mine egne innlegg som postes der.

De personlige trådene er faktisk noe av det jeg setter mest pris på her på forumet siden de er så varierte og man får mulighet til å bli kjennt med personen på en helt annen måte enn ellers i forumet. Ofte masse interessant informasjon å finne også.
Personlig tråd
Skal garantere deg at det er flere som leser tråden din enn du aner. Har selv en tråd, med det utgangspuktet at jeg selv kan gå tilbake å se når egg ble lagt, når yngel kom, når det og det karret kom i hus og at jeg deler mine gjøremål og erfaringer med andre. Jeg vet jeg har faste lesere som har abbonert på min tråd og fra tid til annen legger jeg inn spørsmål for å få litt tilbakemeldinger og kjennskap til andre akvarister. Av og til får jeg private mailer fra medlemmer her på forumet med både spørsmål og svar til tråden min. Når en har 15+ karr i hus synes jeg det er kjekt med denne tråden for å kunne gå tilbake for å se hva som har skjedd. Det finnes mange måter å gjøre tråden sin mer intresant på, blant annet legg inn spørsmål på ting du lurer på, del dine erfaringer om karr, planter, fisk, utforming av karr og legg inn bilder. Bilder er noe jeg har fått erfare at er veldig viktig for at di andre som leser tråden din skal få satt seg inn i din akva verden. En annen ting du kan gjøre for å øke besøkene til tråden din er å legge inn link til den fra nederste linja på dine egne innlegg i forumet. Dette vil øke intressen

Tråden min har sørget for mange nye venner og bekjentskap og flere kommer det garantert. Ønsker deg lykke til med tråden din.

Mvh Leif
så kan jo jeg også legge inn en grunn til at du føler ingen leser tråden din jeg følger med på de fleste trådene når det er nye innlegg, men det er sjelden jeg legger igjen noe svar. av den enkle grunn at jeg føler det er folk som "kjenner" hverandre her inne som oftest skriver i hverandres personlige tråder. har ikke helt visst om det er "greit" å legge igjen en kommentar sånn helt uten videre. om du skjønner..

men så er jeg relativt ny her inne på forumet også da, så kanskje jeg bare snakker for meg selv her men hvis ingen plages av det kan jeg godt kommentere litt i de personlige trådene. det er alltid like gøy å se hva dere som har litt (les mye :P) mer erfaring enn meg har å skrive om sine akvarier
Tinelise
så kan jo jeg også legge inn en grunn til at du føler ingen leser tråden din :) jeg følger med på de fleste trådene når det er nye innlegg, men det er sjelden jeg legger igjen noe svar. av den enkle grunn at jeg føler det er folk som "kjenner" hverandre her inne som oftest skriver i hverandres personlige tråder. har ikke helt visst om det er "greit" å legge igjen en kommentar sånn helt uten videre. om du skjønner.. :) men så er jeg relativt ny her inne på forumet også da, så kanskje jeg bare snakker for meg selv her ;) men hvis ingen plages av det kan jeg godt kommentere litt i de personlige trådene. det er alltid like gøy å se hva dere som har litt (les mye :P) mer erfaring enn meg har å skrive om sine akvarier :)

En liten kommentar til Tinelise. Legg gjerne inn noen linjer i di trådene du leser. Vi som trådeiere setter veldig stor pris på det. Ris, ros, spørsmål eller kommentarer, spiller ingen rolle. Skjønner trådstarter når hun sier at hun ikke føler noen følger hennes innlegg. Det kan til tider føles "ensomt" når en skriver innlegg f.ek hver dag i en uke uten at noen kommer inn men noen linjer. Ta dette som en oppfordring ;- =) LOFFA
loffa
En liten kommentar til Tinelise. Legg gjerne inn noen linjer i di trådene du leser. Vi som trådeiere setter veldig stor pris på det. Ris, ros, spørsmål eller kommentarer, spiller ingen rolle. Skjønner trådstarter når hun sier at hun ikke føler noen følger hennes innlegg. Det kan til tider føles "ensomt" når en skriver innlegg f.ek hver dag i en uke uten at noen kommer inn men noen linjer. Ta dette som en oppfordring ;- =) LOFFA

deal! bare pass deg så jeg ikke begynne å plage vettet av dere jeg har maaaasse spørsmål hvertfall :P
er bare redd jeg "roter" til tråden til folk med kommentarer.. men hvis ingen har noe i mot det og heller blir glad så
Tinelise
[QUOTE=loffa] En liten kommentar til Tinelise. Legg gjerne inn noen linjer i di trådene du leser. Vi som trådeiere setter veldig stor pris på det. Ris, ros, spørsmål eller kommentarer, spiller ingen rolle. Skjønner trådstarter når hun sier at hun ikke føler noen følger hennes innlegg. Det kan til tider føles "ensomt" når en skriver innlegg f.ek hver dag i en uke uten at noen kommer inn men noen linjer. Ta dette som en oppfordring ;- =) LOFFA

deal! bare pass deg så jeg ikke begynne å plage vettet av dere jeg har maaaasse spørsmål hvertfall :P
er bare redd jeg "roter" til tråden til folk med kommentarer.. men hvis ingen har noe i mot det og heller blir glad så

Hehe, bare kjør på ;- =)

Kan jo titte litt i min tråd om du vil? Leifs verden
Nei, du må ikke avslutte den! Jeg er ofte inne og leser personlige akvarietråder. Synes det er veldig interesant. Har nettopp vært å lest din, og kommer til å fortsette med det. Stå på!
åh tusen takk, nå ble jeg skikkelig glad så mange som leser tråden min
selv leser jeg de fleste personlige trådene, men er litt redd for å skrive hos de store gutta
har jo noen favoritter og, som jeg sjekker hver dag mona sin, loffa sin, vegar sin og sølvi sin, og så siljan sin. og et par til jeg ikke husker navnet på..
sunikol
åh tusen takk, nå ble jeg skikkelig glad :) så mange som leser tråden min :D selv leser jeg de fleste personlige trådene, men er litt redd for å skrive hos de store gutta :) har jo noen favoritter og, som jeg sjekker hver dag :) mona sin, loffa sin, vegar sin og sølvi sin, og så siljan sin. og et par til jeg ikke husker navnet på..

Tusen takk sunikol for at jeg er på din 10 på topp liste ;- =)

Alltid gøy å få tilbakemeldinger med innlegg i sin tråd. Di store gutta som du kaller dem er ikke SÅÅÅÅ store at du ikke kan legge igjen en linje eller kommentar i deres tråd. Ingen er større enn andre her inne på AF, det er bare noen som er litt mer aktive og trenger å få unna litt fritid... Er vel det en kaller en aktiv bruker av AF og har lært mye gjennom pers tråder, forumet, basen også videre. Et eksempel er at for ca 3 mnd siden visste jeg ikke hva en corydoras var for noe. Kunne like godt vært en fugl som fisk for meg. Men har lest meg litt opp på disse skjønne individene og har i dag 6-7 forskjellige typer, ca 3 mnd etter. Legg igjen ei stripe neste gang du er innom tråden min, det ville jeg sette pris på ; )
Personlige akvarietråder oppfatter jeg som et flott supplement til de mer dedikerte foraene som diskuterer konkrete temaer og spørsmål. De personlige trådene er mer dagbok eller blogg aktige. Så gir det selvsagt frihet til å kunne skrive hva man vil uten å tenke for mye på "Topic" eller tema.

Jeg leser mange av de personlige trådene, men prøver å legge inn spørsmål og temaer der det allerede finnes andre forum. Konkrete spørsmål blir ofte bedre besvart på denne måten og det er lettere for andre å finne informasjon om emnet hvis det ligger under et dedikert forum som omhandler temaet.

Jeg leser selv i veldig mange personlige tråder. Fører min egen også, og lurer av og til på hvorfor det aldri er noen som poster der, men så tenker jeg meg om og vet jo selv at jeg sjelden poster i andre sine tråder. Når jeg i tillegg bare har "kjedelig" (les vanlig) fisk i noen få akvarier så blir det jo ikke så spennende det jeg rabler ned. Yngel på Ancisrus SP , ukentlige vannbytter og snegler som formerer seg er jo rimelig dagligdags.. For min del blir det som for andre her, en blogg , pluss jeg har kontroll på når yngelen kom til og når jeg kjøpte fisk og nye akvarium.
Personlige tråder er helt genialt Har mange jeg bare må innom hver dag, og en hel haug som jeg er innom flere ganger i uka.

Jeg aner ikke hvor mye tips og lærdom jeg har fått ved å tråle disse trådene

Har jo min egen, og med kronisk skrivekløe om alle mulige detaljer så vokser hvert fall den fort nok :p

Jeg er kanskje ikke så flink til å kommentere i trådene, men jeg leser dem, og koser meg med det. AF hadde blitt et fattigere sted uten disse trådene mener jeg
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap