- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Uærlighet
Uærlighet
Hei.Nå har jeg også støtt på uærlighet her inne på forumet å synes det er meget trist for de/oss som er ærlige å vil gjøre opp for seg.Det er langt ifra noe stort beløp det dreier seg om så jeg blir verken fattigere eller rikere men det er så ergelig å bli lurt.har selv kjøpt ting her inne og overført avtalt beløp til selgers konto.kunne aldri lure noen for noen lusne kroner.Skriver ikke inn her for å lage noen stor sak men det er prinsippet i det hele.Det er slik uærlighet som ødelegger for andre.Denne personen det gjeder skrev i mail at pengene var overført men nå etter vel to uker har de ikke kommet på min konto ihvrtfall,har mailet for å høre om pengene var satt inn på rett kontonr men får ikke svar.Fy skamme til uærlighet.
Postet 18.11.08 kl 02:54
Postet 18.11.08 kl 09:20
Jenny-Ann AndersenHei.Nå har jeg også støtt på uærlighet her inne på forumet å synes det er meget trist for de/oss som er ærlige å vil gjøre opp for seg.Det er langt ifra noe stort beløp det dreier seg om så jeg blir verken fattigere eller rikere men det er så ergelig å bli lurt.har selv kjøpt ting her inne og overført avtalt beløp til selgers konto.kunne aldri lure noen for noen lusne kroner.Skriver ikke inn her for å lage noen stor sak men det er prinsippet i det hele.Det er slik uærlighet som ødelegger for andre.Denne personen det gjeder skrev i mail at pengene var overført men nå etter vel to uker har de ikke kommet på min konto ihvrtfall,har mailet for å høre om pengene var satt inn på rett kontonr men får ikke svar.Fy skamme til uærlighet.
Det er derfor viktig når en selger noe at pengene er MOTTATT før fisk/annet sendes/leveres. Det er desverre noen uærlige mennesker overalt Jenny, også her. Med andre ord: ikke gi fra deg noe får du har fått betalt for det
Leif
Postet 18.11.08 kl 09:52
Postet 18.11.08 kl 11:03
De fleste er ærlige
Jeg har solgt til ganske mange medlemmer her inne etter hvert og opplever at de fleste er ærlige.
Men det hadde muligens vært nyttig å kunne gi karakterer til både kjøpere og selgere slik som man kan på Nettakvariet. På den måten kunne man premiert de som er seriøse, og hengt ut de som selger dårlige varer eller gir feil informasjon om det de selger, eller som ikke gjør opp for seg når de kjøper noe.
Men det hadde muligens vært nyttig å kunne gi karakterer til både kjøpere og selgere slik som man kan på Nettakvariet. På den måten kunne man premiert de som er seriøse, og hengt ut de som selger dårlige varer eller gir feil informasjon om det de selger, eller som ikke gjør opp for seg når de kjøper noe.
Postet 18.11.08 kl 13:26
Trenger ikke engang å "henge ut" brukere - altså offentliggjøre noen karakter.
Det hjelper sikkert godt på hvis annonsene til brukere med negativ karakter stille og diskret kryper nedover i lista og til slutt forsvinner helt.
Mens private meldinger (og andre svar på annonser) fra de samme brukerne blir mer og mer forsinket, desto mer negativ karakteren deres er. Dermed får de ærlige kjøperne/selgerne lov til å respondere først, noe som fører til at svindlerne får færre og færre handler "i boks".
... bare ett forslag, av mange mulige ...
Det hjelper sikkert godt på hvis annonsene til brukere med negativ karakter stille og diskret kryper nedover i lista og til slutt forsvinner helt.
Mens private meldinger (og andre svar på annonser) fra de samme brukerne blir mer og mer forsinket, desto mer negativ karakteren deres er. Dermed får de ærlige kjøperne/selgerne lov til å respondere først, noe som fører til at svindlerne får færre og færre handler "i boks".
... bare ett forslag, av mange mulige ...
Postet 18.11.08 kl 13:53
Endret: 18.11.08 kl 13:54
loffaDet er derfor viktig når en selger noe at pengene er MOTTATT før fisk/annet sendes/leveres. Det er desverre noen uærlige mennesker overalt Jenny, også her. Med andre ord: ikke gi fra deg noe får du har fått betalt for det
Dette går begge veier.
Det finnes uærlige selgere også. Man kan dermed også si "ikke betal før du har fått det du har bestilt". Det har jeg fått erfare
Men de uærlige er heldigvis i et meget lite mindretall her på AF, tror jeg.
Dessverre er det vanskelig å gardere seg 100 % på slike private kjøp-/salgsannonser. Da må man nesten begynne med postoppkrav, kredittkort, PayPal osv...
Postet 18.11.08 kl 14:36
Når man tenker på det store antallet annonser her, og alt som faktisk har blitt kjøpt og solgt gjennom AFs tid, så er det heldigvis forsvinnende liten andel uærlige personer. Det store flertallet er ærlige, og tar en handel seriøst.
Når det er sagt, er det forb.... irriterende og høre om slike tilfeller med uærlige personer. Jeg blir skikkelig sinna!! Fatter ikke at noen kan gjøre seg til kjeltring for sånne småbeløp. Det er en type mennesker jeg overhodet ikke har noe godt å si om!
Når det er sagt, er det forb.... irriterende og høre om slike tilfeller med uærlige personer. Jeg blir skikkelig sinna!! Fatter ikke at noen kan gjøre seg til kjeltring for sånne småbeløp. Det er en type mennesker jeg overhodet ikke har noe godt å si om!
Postet 18.11.08 kl 15:35
Var på seminar med Egil Søby i går. Et av budskapene i seminaret var at du bør gjøre plass til minst en idiot i livet ditt.
Idioter og uærlige mennesker er et fett for meg. Det skal bare en idiot til for å forsure livet ditt hvis du tillater deg selv å bli irritert eller sinna.
Så jeg vil ikke gråte så mye om jeg taper en 100-lapp på at noen her ikke gjør opp for seg. Det er mye verre å tenke på alle 100-tusenlappene som har gått tapt pga finanskrisen
Idioter og uærlige mennesker er et fett for meg. Det skal bare en idiot til for å forsure livet ditt hvis du tillater deg selv å bli irritert eller sinna.
Så jeg vil ikke gråte så mye om jeg taper en 100-lapp på at noen her ikke gjør opp for seg. Det er mye verre å tenke på alle 100-tusenlappene som har gått tapt pga finanskrisen
Postet 18.11.08 kl 15:54
Uærlighet.
Uærlighet forekommer ofte.Det går også ann og sende mail til hverandre for å få navn og adresse til den personen som har klart og være så "LUR"
På denne måten vil man kunne luke ut alle dem som er useriøs.Helt enig med deg Jenny Ann.Det er ikke beløpet som er så veldig viktig på enkelte kjøp,men PRINSIPPET.Så jeg mener att di som driver på med slikt kan bli fortere oppdaget vist man kan maile etter opplysninger hos hverandre
På denne måten vil man kunne luke ut alle dem som er useriøs.Helt enig med deg Jenny Ann.Det er ikke beløpet som er så veldig viktig på enkelte kjøp,men PRINSIPPET.Så jeg mener att di som driver på med slikt kan bli fortere oppdaget vist man kan maile etter opplysninger hos hverandre
Postet 18.11.08 kl 18:58
Endret: 18.11.08 kl 19:01
Postet 18.11.08 kl 22:44