Hvor mange watt i et terrarie?

Venninna mi har et terrarie på 91 liter hvor hun har en tarantell, gramostola rosea. Usikker på hvor mange watt lyset skal være? Temperaturen bør være sånn mellom 20 og 30 grader. Venninna mi har sikkert 20 grader på rommet, men edderkoppen ligger klin inntil varmematta hele tiden, så det er vel litt kaldt likevel?
Min kjære kjøpte akkurat et terarrie med samme type edderkopp. Vi har fått beskjed om at tempen skal være ca 26 grader, luftfuktighet mellom 50-65. Det ble anbefalt at vi (når vi får kjøpt armatur) bruker sparepære fordi de endel andre pærer kan bli så varme at de svir edderkoppen... OBS dette fikk vi vite på dyrebutikk. Synes imidlertid å stemme med informasjon på nett. Reptilfreaks sin side er god, forresten.
Har spurt på reptilfreaks, men svarene var nokså rotete, men skal sende svaret ditt til venninna mi, takk=)

Edit: Hun skulle ha varmepære, ikke lyspære:P
Maretard
Har spurt på reptilfreaks, men svarene var nokså rotete, men skal sende svaret ditt til venninna mi, takk=) Edit: Hun skulle ha varmepære, ikke lyspære:P

Der ser du hvor lite jeg vet Tenkte ikke på varmepære en gang... Håper noen med litt mer erfaring kan gi informasjon angående det med pæren (eller andre ting
Hehe, har ikke peiling på dette jeg heller, menmen:P
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap