Datahjelp ønskes trådløst tastatur og trykkehastighet.

Jeg trenger lit hjelp når det gjelder tastaturet mit. når jeg skriver i vanlig tempo, så ignorerer tastaturet en del tastetryk, slik at det blir slik som dete.

Jeg må skrive skikkelig saaakte for å få opp flere like bokstaver etter hverandre.

Jeg holder på å bli sprø, for jeg er ikke flink til å lese korrektur på grunn av skjeive hornhinner (ser altså dobbelt fra før av).

Jeg har prøvd å byte batteri på tastaturet, men det hjalp ike. Jeg har også prøvd å gå inn på kontrollpanel og tilgjengelighetsalternativer, men det hjalp heler ikke..

Det ser skikkelig sløvt ut når jeg skriver nå... Har lat være å korigere denne teksten, untat det som er uthevet, sånn at dere ser hva som er problemet.

Det er altså ike jeg som er dyslektiker, det er tastaturet mit... :O
eneste du ikke nevner som jeg kan se som et problem er at mottakeren til det trådløse tastaturet er litt for langt unna tastaturet?

kan ikke skjønne at det er det heller egentlig (regner med at du har sjekket det?), men det er det eneste jeg kommer på i farta som kan være galt.

det er uansett veldig merkelig at tastaturet går glipp av forte tastetrykk synes jeg da

sjekk at alle ledninger er koblet godt nok i (sånn bare i tilfelle - ikke at jeg har noe tro på den heller)

det er jo bare helt på trynet at flere like bokstaver etter hverandre ikke skal komme med :P

skjer det samme om du holder inn en tast? altså om du prøver skrive "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa"??
...Du har skrevet at du har kikket, men jeg "må bare"...Kontrollpanel>Tilgjenglighetsalternativer>Filtertaster er av, ikke sant...?

...Utover det så skriv gjerne hva slags tastatur det er, kanskje noen kjenner det igjen da...
(mangler)
...Du har skrevet at du har kikket, men jeg "må bare"...Kontrollpanel>Tilgjenglighetsalternativer>Filtertaster er [b]av[/b], ikke sant...? ...Utover det så skriv gjerne hva slags tastatur det er, kanskje noen kjenner det igjen da...

Det er et to år gamelt trådløst Labtec. Og ja, filtertaster er av
Har det vært sånn hele tiden, eller har det startet i det siste?
De fleste trådøse tastaturer sender signaler på forskjellige radiofrekvenser - Kan det være noe annet i nærheten som kan forstyrre disse?

Dersom det ikke har kommet noe som forstyrrer radio-frekvensen, så foreslår jeg å investere i nytt tastatur. Etter 2 år så kan det være at tastaturet/tastene begynner å bli slitt/dårlig/utbrukt.

Btw: hva er def. på å skrive skikkelig sakte? Er det sånn lege-sakte? :p

Har selv vært borti samme problem for noen år siden, men da var problemet rett og slett at jeg var for rask til å skrive, så tastaturet hang ikke med :S Den hoppet da over helt vilkårlige bokstaver, ikke bare de som skulle skrives dobbelt :S

MVH

-Kent-
Det er nå i det siste det har begynt å tulle. Doble konsonanter er særlig det jeg tar raskest, så jeg skjønner poenget ditt om å skrive for fort... Jeg er heler ikke den aller raskeste på tastaturet, jeg er vel sån middels tenker jeg.. Men når annethvert ord jeg skriver blir feil, så får jeg lyst å hive tastaturet i veggen. :S
Aggi
Det er nå i det siste det har begynt å tulle. Doble konsonanter er særlig det jeg tar raskest, så jeg skjønner poenget ditt om å skrive for fort... Jeg er heler ikke den aller raskeste på tastaturet, jeg er vel sån middels tenker jeg.. Men når annethvert ord jeg skriver blir feil, så får jeg lyst å hive tastaturet i veggen. :S

Jeg kan garantere at tastaturet ikke blir bedre av å kaste det i veggen Om batteriskrifte ikke hjelper, så kan det nok være at du trenger nytt tastatur...

Selv sverger jeg til tastatur MED kabel... Er nok av andre trådløse ting her som kan forstyrre signalene.

MVH

-Kent-
Jeg har ikke endret på noe andre trådløse apparater, men kanskje naboen har? Jeg bor i blokk, så da har man vel relativt mye stråling over alt..?

Takk til alle for forslagene, forresten..
Og du har prøvd å skifte batteriene?

Jeg sleit med noe lignende når jeg hadde den trådløse mottakeren for nær pcen. Var nok noen forstyrrelser der, det var da en bærbar.
Ja, bateriene er bytet, men det er mulig de er for bilige.. Skal kjøpe duracell i morgen.
Elers har jeg ikke endret på noe, så det er merkelig at det ikke funker...
Jeg fant noen oppladbare batterier. Heldigvis fungerer tastaturet med dem. Jeg var nær ved å klikke i går og tidlig i dag. Men nå virker alt bra igjen.
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap