- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Anbefalte filmer?
Anbefalte filmer?
Noen som kan anbefale noen ordentlig bra filmer som kanskje ikke alle har hørt om? Har liksom sett alt jeg vil se, og de neste filmene på ønskelisten kommer på kino neste år. Sjangre som interesserer er fantasy, vampyrfilmer, Marvel filmer, enkelte romantiske komedier, science fiction hvis det har en god historie og dvs superheltfilmer. Grøssere og krigsfilmer er uffameg.
Litt ukjente filmer jeg kan anbefale på det sterkeste er
Blow Dry - romantisk komedie med ordentlig sterk historie og geniale skuespillere (Alan Rickman og Bill Nighy)
[URL=http://www.imdb.com/title/tt0111282/ ]Stargate[/URL] (1994) - For de som liker en god science fiction (og hvis den faller i smak er det blitt laget en serie på 10 sesonger som er verdt å få med seg)
Det levende slottet (Hauru no ugoku shiro) - Japansk anime på sitt sterkeste.
Jade Warrior (Jadesoturi) - Finskprodusert film som foregår i både nåtidens Finland og middelalderens Kina. Helt fantastisk
Litt ukjente filmer jeg kan anbefale på det sterkeste er
Blow Dry - romantisk komedie med ordentlig sterk historie og geniale skuespillere (Alan Rickman og Bill Nighy)
[URL=http://www.imdb.com/title/tt0111282/ ]Stargate[/URL] (1994) - For de som liker en god science fiction (og hvis den faller i smak er det blitt laget en serie på 10 sesonger som er verdt å få med seg)
Det levende slottet (Hauru no ugoku shiro) - Japansk anime på sitt sterkeste.
Jade Warrior (Jadesoturi) - Finskprodusert film som foregår i både nåtidens Finland og middelalderens Kina. Helt fantastisk
Postet 22.11.08 kl 22:51
Endret: 22.11.08 kl 22:54
Postet 23.11.08 kl 00:36
Postet 23.11.08 kl 00:40
Den er nok litt jentene, men har humor... noen fantastiske skuespillere (Jeg er en stor fan av Jean Reno bla), spennende dykking (handler om fridykkere), nyyyydelige undervannsscener, kjærlighet
Og jeg griner alltid av den *flau*
Forresten er Jean- Marc Barr som spiller hovedrollen så vakker at bare det er grunn nok til å grine
Postet 23.11.08 kl 00:43
Postet 23.11.08 kl 01:00
Postet 23.11.08 kl 01:34
Postet 23.11.08 kl 01:34
og her er animasjonsfilmene alle bør ha sett :P
ice age
ice age 2
over the hedge
open season
finding nemo
madagascar
ice age
ice age 2
over the hedge
open season
finding nemo
madagascar
Postet 23.11.08 kl 07:39
Postet 23.11.08 kl 14:25
Vil bare anbefale dere There will be blood. Ikke la dere mislede av tittelen dette ikke er en hack og slash film.
Ypperlig skuespill av Daniel Day-Lewis gir ternigkast 6. Dette er en film for både gutter og jenter.
En annen film som er verdt å se er The Proposition skrevet av Nick Cave. En skikkelig depresiv australsk film. Et absolutt must for Nick Cave fans. Den begynner jævlig og ender værre med andre ord noe for oss som liker litt deprimerte greier.
Til slutt anbefaler jeg In the Valley of Elah. En film der jeg ble meget overrasket over Tommy Lee Jones. Duden kan faktisk spille. Her har guttene sin sjanse til å imponere fruen/kjæresten med en god "bertefilm" uten at han selv må lide
Postet 23.11.08 kl 15:06
Postet 23.11.08 kl 15:10
AggiGod komedie: "Gudene må være gale"
Det minner meg på en annen komedie som sikkert mange har hørt om:
Keeping Mum (En hushjelp til besvær)
Postet 23.11.08 kl 15:13
Postet 24.11.08 kl 14:10
Postet 25.11.08 kl 20:59
Postet 25.11.08 kl 21:00
Inaktiv bruker
hide and seek
stillig triller som jeg anbefaler på nærmeste
og vist du liker the transporter kan du jo prøva district 13 verdt å sjå;D
stillig triller som jeg anbefaler på nærmeste
og vist du liker the transporter kan du jo prøva district 13 verdt å sjå;D
Postet 25.11.08 kl 21:40
Postet 25.11.08 kl 23:16
Postet 26.11.08 kl 08:29
Jeg så Christmas on Mars i går. Anbefales på det sterkeste.
Postet 26.11.08 kl 12:40
Jeg må nesten flire av dette med "smaken er som baken". Helt utrolig.
Det er er foreslått filmer her i tråden som jeg aldri ville drømt om å se en gang. Bare tittelen alene på den filmen f.eks. Kampfisk nevner her for eksempel, hadde fått meg til å se en annen vei Bildeklippene fra filmen gjorde ikke saken noe bedre..hehe.
Det er er foreslått filmer her i tråden som jeg aldri ville drømt om å se en gang. Bare tittelen alene på den filmen f.eks. Kampfisk nevner her for eksempel, hadde fått meg til å se en annen vei Bildeklippene fra filmen gjorde ikke saken noe bedre..hehe.
Postet 26.11.08 kl 12:45
Endret: 26.11.08 kl 12:45