- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Noen som kan noen kule selskapsleker/bli-kjent-leker?
Noen som kan noen kule selskapsleker/bli-kjent-leker?
Skal ha selskap i morgen for min datter som fyler 8 på lørdag.
Det kommer noen slektninger som vi egentlig ikke kjenner så godt, og da trenger vi en liten "isbryter".
Noen som kan selskapsleker som passer til flere aldersgrupper?
Reglene må være enkle å forstå, selvsagt.
Husker vi lekte en lek for noen år siden der man delte seg opp i lag, og så skulle man finne fram til en kjent person ved hjelp av spørsmål, men jeg husker overhodet ikke reglene. Det er ikke den tradisjonelle mimeleken...
Det kommer noen slektninger som vi egentlig ikke kjenner så godt, og da trenger vi en liten "isbryter".
Noen som kan selskapsleker som passer til flere aldersgrupper?
Reglene må være enkle å forstå, selvsagt.
Husker vi lekte en lek for noen år siden der man delte seg opp i lag, og så skulle man finne fram til en kjent person ved hjelp av spørsmål, men jeg husker overhodet ikke reglene. Det er ikke den tradisjonelle mimeleken...
Postet 09.12.08 kl 18:41
AggiHusker vi lekte en lek for noen år siden der man delte seg opp i lag, og så skulle man finne fram til en kjent person ved hjelp av spørsmål, men jeg husker overhodet ikke reglene. Det er ikke den tradisjonelle mimeleken...
Haha Jeg husker vi gjorde det når vi kjedet oss i lunchen på jobb for noen år siden.
En person (f.eks du) får en klistrelapp i pannen. På lappen står et navn som du selvfølgelig ikke kan se. Så skal du spørre inntil 20 ja/nei-spørsmål for å finne ut hvem du er.
F.eks: Er jeg en tegneseriefigur? Er jeg voksen? Kommer jeg fra Europa? Osv.
Vi var fire rundt bordet og alle hadde lapp i pannen. Fikk vi ja til svar så kunne vi stille et spørsmål til. Ble det et nei så var det nestemann sin tur. Førstemann ferdig vant (men denne varianten er kanskje for omfattende for dere).
Vet ikke om det var dette du tenkte på, men tok det med lell.
Postet 09.12.08 kl 19:05
Endret: 09.12.08 kl 19:05
Postet 09.12.08 kl 19:11
ShiramorEller hva med noe akvarierelatert? F.eks legg ut bilder av dyr / planter du har, og så er det om å gjøre å finne akvariene de er i. Førstemann (-lag) ferdig vinner, men banking i ruta gir minuspoeng :-)
Nei, det går ikke. Akvariefiskene er ikke invitert på festen...
Skal ha det på et grendahus...
Postet 09.12.08 kl 19:19
Shiramor[QUOTE=Aggi] Husker vi lekte en lek for noen år siden der man delte seg opp i lag, og så skulle man finne fram til en kjent person ved hjelp av spørsmål, men jeg husker overhodet ikke reglene. Det er ikke den tradisjonelle mimeleken...
Haha Jeg husker vi gjorde det når vi kjedet oss i lunchen på jobb for noen år siden.
En person (f.eks du) får en klistrelapp i pannen. På lappen står et navn som du selvfølgelig ikke kan se. Så skal du spørre inntil 20 ja/nei-spørsmål for å finne ut hvem du er.
F.eks: Er jeg en tegneseriefigur? Er jeg voksen? Kommer jeg fra Europa? Osv.
Vi var fire rundt bordet og alle hadde lapp i pannen. Fikk vi ja til svar så kunne vi stille et spørsmål til. Ble det et nei så var det nestemann sin tur. Førstemann ferdig vant (men denne varianten er kanskje for omfattende for dere).
Vet ikke om det var dette du tenkte på, men tok det med lell.
Ja, den ligner, men den jeg husker litt av, er nesten som poker. Du kan visst skrøne også, og det er lagspill. Ingen har lapp i panna...
UPS! Er jeg litt vanskelig i dag?
Postet 09.12.08 kl 19:21
AggiUPS! Er jeg litt vanskelig i dag? ;)
Hehe. Nei, da. Men det er bare det jeg kommer på
Har du sett denne siden?: http://www.party-games.zaural.ru/kids-games.html
(Merkelig: Klarte ikke å legge inn link her. Kom bare til en nettbutikk hver gang jeg klikket på ikonet for å legge inn link).
Postet 09.12.08 kl 19:38
Postet 09.12.08 kl 20:22
Endret: 09.12.08 kl 20:22
Inaktiv bruker
når vi var med på leirskole så hade vi en lek som gik ut på å spise lakrissnører uten å bruke hena jeg var ikke med på det for jeg likker ikke lakris.
og en aen lek vi gjore var vel å sppise på et eple som lå i en bøte med vann o g uten og bruke hena .
hva med danselek ?.det er jo gøy =
og en aen lek vi gjore var vel å sppise på et eple som lå i en bøte med vann o g uten og bruke hena .
hva med danselek ?.det er jo gøy =
Postet 09.12.08 kl 20:44
Postet 09.12.08 kl 20:55
Inaktiv bruker
man trenger jo ikke å slå av og på musiken heletiden da går det vel ikke gal ?
Postet 09.12.08 kl 21:01
Postet 09.12.08 kl 21:07
Inaktiv bruker
du kan jo prøve =
ps. hva med diskobursdag det hade lilesøstraog lilebroren min og det funket helt fint =
ps. hva med diskobursdag det hade lilesøstraog lilebroren min og det funket helt fint =
Postet 09.12.08 kl 21:13
Postet 09.12.08 kl 21:18
Inaktiv bruker
hva med en getekonkurangse som går ut på at di må fine spørsmålene og at det er 3 alternativer som di kan velge ut selv =;-D
Postet 09.12.08 kl 21:26
Endret: 09.12.08 kl 21:28
Postet 10.12.08 kl 00:57
Endelig ferdig! Jeg overlevde dagen, og det gjorde heldigvis alle de andre som var på besøk også...
Over 20 gjester til sammen ble en anelse for mye for meg, men det gikk greit.
Masse ballonger, danseleker, blindebukk, pizza, kaker, is og brus reddet dagen...
Jeg hadde med slike laaange ballonger som kan formes til figurer, og det elsket ungene å pumpe opp og vri til selv. Det ble mye flott av det. Flere av ungene hadde oppvisning spm de andre skulle se på, og det var veldig artig.
Takker for alle tipsene jeg fikk .
Over 20 gjester til sammen ble en anelse for mye for meg, men det gikk greit.
Masse ballonger, danseleker, blindebukk, pizza, kaker, is og brus reddet dagen...
Jeg hadde med slike laaange ballonger som kan formes til figurer, og det elsket ungene å pumpe opp og vri til selv. Det ble mye flott av det. Flere av ungene hadde oppvisning spm de andre skulle se på, og det var veldig artig.
Takker for alle tipsene jeg fikk .
Postet 10.12.08 kl 23:07
Endret: 10.12.08 kl 23:07