Canon eos 450d

Er det nokon her inne som har erfaring med dette kameraet, på godt og vondt?

Klør svært i fingrane for å ut og kjøpa det (ja, for utolmodig for å ønska meg til jul), men vil først forhøyra meg med nokon som har kjennskap til dette.

Og dersom nokon her inne har dette kameraet, kunne de kanskje ha lagt ut eit bilete eller to, så eg ser korleis biletekvaliteten er? :o)
jeg har hatt dette kameraet i ca 6 mnd og er veldig fornøyd. men kitlinsa er ikke så veldig god på nærbilder av fisk, men det funker.

kameraet passer godt i små damehender, menn med store hender syns som regel grepet er for lite.

ett par bilder her og her og her
Små damehender her, så det passar godt! :o)

Var inne på profilen din og sneik. Nydelege nærbileter av fiskane dine! Korleis linse har du brukt på dei? Macro-linsa?
de eldste bildene er tatt med kit linsa, men de aller fleste bildene der inne nå er tatt med ei 60 mm macro linse ja (var litt treig med å redigere forrige inlegg ser jeg :p)
Jeg har "tvillingbroren" til det kameraet, og er strålende fornøyd. Hehe, det ser man vel tydelig, sånn som jeg spammer forumet her med bilder i blant

Jeg liker alt ved det, inkludert fargegjengivelse og måten blitzen gjengis på i bilder. Mitt kamera heter Canon EOS 400D. Tror det er noen få finesser bare som skiller dette fra 450D.
I tillegg til kit-linsen (18-55 mm) kjøpte jeg en 60 mm macrolinse, samt en slags zoomlinse som jeg ikke engang har prøvd, også de to fra Canon.

Jeg bruker i grunnen kit-linsen mest.
kit linsa har jo fordelen med bildestabilisator, hvilket macro linsa mi ikke har. men macrolinsa reagerer raskere så resultatet blir ikke så værst selv om man ikke er 100% stødig på henda allikevel

og ja, er ikke så mye som skiller de to modellene, 450 er vel bare en liten oppdatering etter hva jeg har hørt.
Ah, då er eg overtalt; på fredag blir det kamera!! :o)

Macro-linsa er jo sviindyr, jo... Fann ei macro-linse av merket Sigma - nokon som har peiling på om den er brukandes? Det var ein meir hyggeleg pris (2545 kr på deal.no)!
Både Sigma og Tamron har bra objektiver. Men du bør vite om det objektivet du ser på passer ditt formål, visse forskjeller.
Hei, etter som jeg husker så er Sigma linsene tilpasset Nikon, og Tamron tilpasset Canon. Har selv et Tamron 35-70mm til min EOS.
Lykke til med kjøpet
Det stemmer ikke. Både Sigma og Tamron har objektiver til begge merker.
Jeg beklager feilinfo.Bixen har helt rett. Du kan bruke både Tamron og Sigma.

Var vel dette kameraet som vant en test på "TV2 hjelper deg" nå sist?
Vi har Canon 350D, veldig fornøyd. Har Tamron- linse (makro) og en Canon linse (zoom). Grunnen til at den ene er Canon er kun fordi mannen kjøpte den i USA hvor prisen er mer fornuftig.
Tamron funker helt flott!
Jeg har Tamron makro bla. pga. den testa bedre på visse ting enn Canon sine egne. Veldig ofte er Canon sine bedre og raskere Autofokus, ihvertfall i de testene jeg har kikket på. Men det er ikke alltid sånt er så viktig.
Canon 450 eos vart innkjøpt i dag, så no skal eg setja det saman, klø meg litt i hovudet, og så får me sjå om det dukkar opp nokre bileter etter kvart!! :o)
Du blir helt sikkert fornøyd har brukt 450d med Kit linsa en stund og vært godt fornøyd. Har nå kjøpt en Tamron 18-270 som jeg har fått testet med enda bedre bilder. Nå gir jo disse telezoomene noe dårligere bilde enn fast opptikk, men fleksibiliteten er jo glimrende når du bare vil bære på en linse.

Ønsker meg en Makro linse til akvariefotograferingen og har lånt Canon 100 mm og Tamron 180 mm. Etter å ha testet disse så ønsker jeg meg noe mitt i mellom. Jeg ser at Sigma sin 150mm makro får svært god kritikk, men er noe dyr.
Tilfeldig bekjentskap
© Karl Inge Stumo
Reklame for plussmedlemskap