Spm. om biltema varer, til akvarium

Inaktiv bruker
Hei, finner bare en type blåsesand på biltema.no den hars tørelse 0,1–0,7 mm, er det denne dere bruker? syns dette virker litt fint. om dere bruker en annen, kan dere si meg varenummeret på denne?
også lurer jeg på om de har akvarie cilicon?
Christian Nyland
Hei, finner bare en type blåsesand på biltema.no den hars tørelse 0,1–0,7 mm, er det denne dere bruker? syns dette virker litt fint. om dere bruker en annen, kan dere si meg varenummeret på denne? også lurer jeg på om de har akvarie cilicon?

Jeg og syns den på 0,1-0,7mm er altfor fin, men vet ikke om de har den andre.

Se link her for varenummer: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=80623

Biltema har mange forskjellige silikontyper, men jeg vet ikke om de kan brukes i et akvarie.
Det er to sorter blåsesand som er egnet men de har ikke alltid begge sortene inne. Sist måtte jeg spørre og da hadde de på lageret. Det finnes enda en sort blåsesand som er sort og heter aluminiumsilikat om jeg husker rett, den skal vi ikke bruke.

Jeg har begge sortene med sand den fine og den grove og hadde gått for den groveste.
Den fineste sanden kan være problematisk hvis du har et litt kraftig innvendig filter. Det blir fort sandstorm og så kan filteret gå tett. Det er ikke bra. Biltema selger silikon som kan brukes i akvariet, det står på tuben om den kan brukes.
Inaktiv bruker
takk for gode svar, har fått skaffet silikon, og sand, silikon på clas ohlson, sand fra en annen.
Tilfeldig bekjentskap
© akvafil
Reklame for plussmedlemskap