Skal skaffe meg pinnedyr hva trenger jeg?

kan jeg bruke sand/jord i bunden?
er det noe annet jeg trenger å vite?
Kan ikke så mye om pinnedyr, men i dyrebutikken der jeg har jobba, tror jeg dem hadde en slags bark i bunnen. Også mata de pinnedyrene med bringebærblader.
Inaktiv bruker
Om du bruker jord, sand eller bark bestemmer du helt selv. Gikk selv for det som var enklest og billigst å rengjøre (bark).

Du burde kjøpe en hel plante som de selger i matbutikker, så har pinnedyret alltid tilgang på fersk mat. Bare huske å spraye det daglig med vann =)
Jeg brukte sitronmelisse, den vokste som bare det, så da slapp jeg å kjøpe nytt heletiden.

De trenger ganske mye høyde i burene sine, og noe å henge fra, dette skal helst være det dobbelte av kroppslengden. Så de har god plass å bytte skall på, og generelt henge på.

Og de får mange barn som stikker av, er min erfaring :-P
Ha et tett lokk med netting i.

PS: Jeg var ute i hagen og luket ugress under en rose en sommer. Så la jeg merke til at rosebladene var delvis oppspist, og der gikk det et lite pinnedyr og koste seg.
Jeg hadde gjort rent i boksen og kastet rasket i hagen, og der hadde det altså vært med et nyfødt individ som hadde overlevd ganske lenge.
Godt de ikke overlever vinteren i norsk natur
Inaktiv bruker
Hehehe..roseblader er nam =p

Hørt det er en del som setter pinnedyr på planter med mye bladlus, flott kur, null kjemikalier. =D
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap