Anbefal din beste Stephen King bok! :-)

Jeg liker å lese engelske bøker. Det holder engelsken vedlike, både leseforståelse og skriveferdighetene i språket.

Nå fikk jeg plutselig lyst til å lese en spennende, grøssende Steven King bok igjen, og har sittet et par timer og lest anmeldelser og bladd gjennom utvalget av Stephen King bøker på Amazon.com. Jeg har selvfølgelig lest en del av ham før, men det begynner å bli noen år siden siste bok tror jeg. Jeg har lest f.eks. "Pet Sematary", "Needful Things" og klassikere som "Carry" og "The Shining" (Ondskapens hotell).

Men nå må jeg lese et par Steven King bøker igjen og utvalget er stort etter hans mange år som forfatter.

Noen spesiell bok du vil anbefale av Steven King? En eller to som var spesielt grøssende, levende fortalt og spennende?

PS!
Serien som heter "The Dark Tower" skal jeg ta for meg senere, men ikke akkurat nå, for den er på syv bøker ser det ut til
Nå har jeg ikke lest så veldig mange av Stephen King, jeg foretrekker Dean Koontz, men synes å huske at Thinner ikke var så verst. Nå har jeg en tendens til å like litt sære settinger så om den er noe for deg kan jeg ikke love deg altså.
Plussmedlem
Misery synes jeg var god.
Skeleton Crew er også verdt en kikk.
Har lest veldig mange Stephen King bøker både på Engelsk og Norsk. Han skriver en del bøker som ikke er grøssere også, da bruker han navnet Richard Beckhman . Favoritten er IT og Rose Red, men tror faktisk ikke jeg har lest en dårlig bok av han. Vil trekke fram Cristine, Rose Red, Thinner, IT, Frihetens regn, Den grønne mil, Dreamcatcher, Ondskapens Hotell. Mange fler jeg ikke husker navnet på.
Noen av mine favoritter:

The Eyes of the Dragon.
Running man.
Rita Hayworth and Shawshank Redemption.
Langoliers (short story).
Sun Dog (short story).

Ja, og Thinner er fantastisk ekkel syns jeg å huske.
Jeg har lest "Misery", to ganger
"Thinner" har jeg også lest en gang for lenge siden, og jeg har sett filmatiseringen av "Christine". Det samme med "Den grønne mil", det er faktisk ikke så lenge siden jeg så den. Søt mus!

"Rose Red" ringer ingen bjeller, kan det være at jeg ikke har lest den? Jeg har lest "Rose Madder". Skal sjekke ut "Rose Red"
Mener å huske at Rose Red ikke ble utgitt som bok til å begynne med. Stephen King skrev denne serien direkte for Film, men er senere utgitt som
The Diary of Ellen Rimbauer( My life at Rose Red).
En bok av Stephen King jeg ikke har lest selv må vente til frua er ferdig er Hearts of Atlantis, virker på henne som den er bra.
Er jo et hav av Stephen King bøker. lest mange av dem. Hvis du sliter litt med å få tak i bøker så har jeg disse du sikkert kan låne. Cujo, Carrie Storm of the century, Tommyknockers, the Talisman, Somethimes They Come back, running man, Salems Lot, Bag of Bones, Thinner, dreamcatcher, the shining, Green mile (hele serien), IT, Shawsank Redemption, Hearts of Atlantis, Spillet(Norsk),Christine, Children of the corn,Dolores Claiborne, The Girl who loved Tom Gorden,Pet Semetary,The lawnmower man,Rose Red,The Mist,Riding the bullet og Rose madder. Har veldig mye andre bøker også stort sett Sci Fi,Fantasy og grøss. De fleste bøkene er på Engelsk.
Tror jeg skal bestille meg en Stephen King bok på norsk.
Fant et lite utvalg hos norske Haugen Bok (de sender bøker portofritt), og synes "Black House" så spennende ut
Ikke lest den, men så bra ut. Kansje prøve selv.
Anbefaler Firestarter, Ildbarnet på norsk.
Bøkene fra filmen "The green mile" - sinnsykt gode. selvfølgelig har jeg langtidshukommelsestap, å husker ikke hva de 3 forskjellige bøkene heter.
The Long Walk var fantastisk!
Oooo, Noe for enhver og Insomnia er knallbra...
Sissel Ellevseth
Oooo, Noe for enhver og Insomnia er knallbra...

Insomnia er den beste King-boka jeg har lest! Enig med du om at den er knallbra!
Er det noen som har lest "Bag of Bones"? Kan den anbefales?

Å velge Stephen King bok er nesten umulig, for det er så mange bra! Og av de jeg ikke har lest enda, er det nesten umulig å velge "hvilken skal jeg ta først"? Jeg har mottatt boken Black House, men har ikke begynt på den enda. Men jeg kjenner at en sen natt med lesning på sofaen kaller i kveld...

Jeg fant enda en som virket spennende. Det er så typisk Stephen King, for han greier alltid å få spenningen, det usagte, til å dirre i luften....

Som boken "Storm of the Century":

They're calling it the Storm of the Century, and it's coming hard. The residents of Little Tall Island have seen their share of nasty Maine Nor'easters, but this one is different. Not only is it packing hurricane-force winds and up to five feet of snow, it's bringing something worse. Something even the islanders have never seen before. Something no one wants to see.

Just as the first flakes begin to fall, Martha Clarendon, one of Little Tall Island's oldest residents, suffers an unspeakably violent death. While her blood dries, Andre Linoge, the man responsible sits calmly in Martha's easy chair holding his cane topped with a silver wolf's head...waiting.

Linoge knows the townsfolk will come to arrest him. He will let them. For he has come to the island for one reason. And when he meets Constable Mike Anderson, his beautiful wife and child, and the rest of Little Tall's tight-knit community, this stranger will make one simple proposition to them all:

"If you give me what I want, I'll go away."

Bag of Bones = Bra
Storm of the Century= Sinnsyk
Hva mener du med "sinnsyk"? Ikke til å forstå seg på for en "normal" leser?
Er den helt på viddene?

S. King har en tendens til å la stemningen bygge seg opp utrolig bra boken igjennom, men av og til (som f.eks. i Needful things) så tar det brått av noe voldsomt på slutten av boka. De siste sidene i den boken hang ikke i hop med resten, plutselig bare tok det helt av. Det var litt dumt.
[QUOTE=mona o]Hva mener du med "sinnsyk"? Ikke til å forstå seg på for en "normal" leser?
Er den helt på viddene?

Viddene !!! Godt mulig. Er uanseth veldig bra.

Vet hva du mener med å ta helt av. The Stand og Dreamcatcher er gode eksempler på det. Kjempe spennende hele vegen, men de siste kappitlene tar ting helt av.
Har lest mange S.King bøker, men den jeg husker best husker jeg ikke navnet på..hehe.. Mulig det er Long Walk som ble nevnt lenger opp her.. ihvertfall handler den om en gjeng unge menn som legger ut på en lang marsj.. om å gjøre å komme lengst..
Tin-Tin
Har lest mange S.King bøker, men den jeg husker best husker jeg ikke navnet på..hehe.. Mulig det er Long Walk som ble nevnt lenger opp her.. ihvertfall handler den om en gjeng unge menn som legger ut på en lang marsj.. om å gjøre å komme lengst..

Denne boken heter Spillet på Norsk. Litt usikker på tittelen på Engelsk. Er Stephen King som har skrevet boken ja, men han har gitt den ut under et annet navn (Richard Bechman) da den ikke er noen grøsser.
Boken er også en av mine favoritter og det var den som virkelig fikk øynene mine opp for Stephen King.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap