Gal hund!!

Dette er min "uskyldelige" hund Zita. Hun er tre år og blanding av : border collie, shefer, rotweiler, pointer, labrador og en annen fugle hund.

Hun er veldig glad i å bade, leke i snøen, drakamp og sove og spise nam- nam......

Hun er veldig søt, men skinnet bedrar. Hun er skikkelig rampete, tygger på ting, bjeffer om kvelden før hun skal sove og er agresiv mot andre hunder. Og jeg tenkte kanskje at må ha en "hobby"? Hun liker å dra ting med tunge ting på, som: en barnevogn om jeg har gjort om til en liten "bil" og når det er snø, kjelker og lignene.
Også liker hun hoping veldig mye! Jeg lager hinder og hun hopper over de. Men er det andre ting hun kan ha som "hobby"?

Og det med agresiv mot andre hunder, vet noen hva jeg kan gjøre med det?
Hun har fire bestevenner: Mor, far, lillebror og Terry som er en gutt. Hva kan jeg gjøre med agresiven mot andre hunder??
Hundeaggresjon bunner ofte i usikkerhet. Bygg selvtillit hos hunden (gi henne oppgaver hun mestrer, feks trikstrening, søk, spor) og vis henne at hun er trygg sammen med deg - du ordner opp og sørger for at hun ikke skal måtte trenges opp i møtesituasjoner. Hunder trenger ikke hilse på alle de treffer - om hun har disse fire hundene i omgangskretsen som hun går overens med så holder det lenge for hennes del.

Er en blanding av aktive raser du har - hvor mye mosjon og mental trening får hun i løpet av en dag? Understimulerte hunder kan få endel diller.
vi bor på landet, så hun får løpe ute når vi er hjemme.

ellers er jeg ute med henne hver dag, enten su\ykler med henne eller trene
Inaktiv bruker
Gå på slike "hundetreff" med henne. Det er slike kurs/treff i de fleste kommuner. Jeg har tatt hunden vår Casper med på det hver tirsdag, og nesten all aggeresjonen er borte. Han lærte fort at det å knurre til andre hunder ikke var noen vits i. Da blir han tatt bort fra gruppen til han forstår at om han knurrer, blir han tatt vekk, men om han loggrer, får han hilse på de andre Om det ikke er slike treff i nærheten av dere, kan dere be noen dere kjenner med hund, om å få komme på besøk, gå tur sammen, o.l. Da blir hundene vant til hverandre. Det nytter selvfølgelig ikke om det bare er samme hunden dere trener sammen med.

Husk også at både Border collie, schaefer, og alle fuglehunder trenger enormt mye mosjon og noe hjernen kan jobbe med. Om hunden ikke får nok psykisk utfordrene oppgaver, kan hunden bli aggeresiv. Hunden vår Casper kan springe på fjellet i timesvis, uten å bli sliter. Men trener vi agility, blir han "trøtt som ett spøtt" som vi sier her oppe Tren agility, mye agility. Både eier og hund synes agility er gøy! Du kan også kjøpe slike "hjernetrim for hunder" dingser. Har ikke prøvd dette selv, men det sies at dette skal være bra.

Du kan også la hunden spore opp ting. Gjem go'biter rundt omkring for eks. i hagen, i stuen, i skogen.. Et sted hunden kjenner godt. Både fuglehunder og labrador har en utrolig luktesans, og når du først har kommet i gang, er det utrolig hva hunder kan finne ved hjelp av luktesansen!

Lykke til!
skal prøve med hundtreff det er heldigvis to plasser vi kan gå

de eneste gangene hun er blitt sliten er når broren min tok henne med på en tur, å gå i mange, mange timer. Da var det så vidt huin orket å gå inn til kurven sin engang.

skal prøve de andre tingene du sa takk for svar)
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap