Katten min vil ikke gå på do.

Kastrerte min hannkatt for to mnd siden den er ca et år gammel. Den var veldig sosial og glad i å kose. Den var også helt renslig. Etter at den ble kastrert har den begynt å gjøre fra seg inne. Den er i tillegg blitt veldig sky og heller ikke så fin i pelsen lenger. Virker ikke som pus har det bra. Vet det er mange katte elskere her inne, kansje noen kan hjelpe meg. er veldig bekymret. Har en hukatt også på 12 år. disse kattene har akseptert hverandre før, men ikke akkuratt hvert bestevenner. Vet ikke om hun merker noe er galt, men hun lar han få lov til å sove i samme godstol og spise av hennes matskål noe som var helt uaktuelt før.
Ta med hannpusen til veterinær for sikkerhets skyld, for å sjekke at han ikke går rundt med en infeksjon eller noe. Det høres litt skummelt ut at han ikke er fin i pelsen lenger og er blitt så sky. En katt har en tendens til å trekke seg bort fra folk og "inn i seg selv" når de ikke har det bra, enten de er syke eller skadet.
Pus skal til veterinær halv 7. Bestilte time før jeg skrev inn her. Håpet bare noen viste noe. Litt bekymret. er liksom sønnen min på 5 år sin katt. Vet ikke helt hvordan man skal forklare hvis pus må avlives eller noe sånt.
Hjemme fra veterinær nå. Pus er på antibiotika kur.Hvis det ikke hjelper eller pus blir dårligere er det tilbake til dyrlegen. De satt inn en chip eller noe sånt samtidig som den ble kastrert, kunne være denne som var årsaken eller en infeksjon etter at den ble kastrert. Værste scenario var blodforgiftning, men var vist ingen ting som tydet på det. Kunne være at pus hadde havnet i en slags depresjon etter kastreringa, men var også lite sansynlig siden pus ikke var eldre en et år. Er egentlig det siste jeg følte det var, men henger vel sammen med at jeg alltid har vært litt skeptisk til kastrering.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap