- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Wii spill fra amerikansk nettbutikk virker ikke
Wii spill fra amerikansk nettbutikk virker ikke
Jeg vet at DVD'er kjøpt fra USA kan være sånn "sone-inndelte", dvs de ikke virker på enkelte dvd-spillere i Norge eller utenfor USA.
Men dette gjelder vel ikke Wii spill fra USA? Eller gjør det det?
Jeg bestilte nylig et Wii spill til sønnen min fra amerikanske Amazon.com. Der pleier de å si fra i vareteksten om det finnes restriksjoner og soner på dvd'er iallefall. Det stod ingenting om det på spillet. Tvertimot stod det at det var tilgjengelig for shipping til land utenfor USA.
Så jeg bestilte det, betalte dyr ekspress-frakt og fikk det levert i dag på døren.
Dette spillet heter Mario Super Sluggers, og finnes ikke utgitt i Norge eller Europa enda. Men sønnen min har sett på det på YouTube, og har sittet i timesvis og fulgt med på spillet der. Han ønsket seg det veldig.
Så det ble altså bestilt.
Da sønnen min satte inn disken i Wii-konsollen, kom det opp en melding om at maskinen ikke klarer å lese disken! Krise.... han begynte jo å grine og greier, og jeg ble så frustrert. Jeg har ikke peiling på sånne spill i det hele tatt! Har aldri spilt noenting.
Noen som har en anelse om det er mulig å omgå denne meldingen, eller hva vi kan gjøre? Er det penger tapt? Eller finnes det data-spill guruer der ute som vet hva feilmeldingen skyldes?
Er det mulig å levere inn selve konsollen noe sted og få det fiksa, slik at den kan lese det amerikanske spillet? Eller skyldes feilen noe annet?
Men dette gjelder vel ikke Wii spill fra USA? Eller gjør det det?
Jeg bestilte nylig et Wii spill til sønnen min fra amerikanske Amazon.com. Der pleier de å si fra i vareteksten om det finnes restriksjoner og soner på dvd'er iallefall. Det stod ingenting om det på spillet. Tvertimot stod det at det var tilgjengelig for shipping til land utenfor USA.
Så jeg bestilte det, betalte dyr ekspress-frakt og fikk det levert i dag på døren.
Dette spillet heter Mario Super Sluggers, og finnes ikke utgitt i Norge eller Europa enda. Men sønnen min har sett på det på YouTube, og har sittet i timesvis og fulgt med på spillet der. Han ønsket seg det veldig.
Så det ble altså bestilt.
Da sønnen min satte inn disken i Wii-konsollen, kom det opp en melding om at maskinen ikke klarer å lese disken! Krise.... han begynte jo å grine og greier, og jeg ble så frustrert. Jeg har ikke peiling på sånne spill i det hele tatt! Har aldri spilt noenting.
Noen som har en anelse om det er mulig å omgå denne meldingen, eller hva vi kan gjøre? Er det penger tapt? Eller finnes det data-spill guruer der ute som vet hva feilmeldingen skyldes?
Er det mulig å levere inn selve konsollen noe sted og få det fiksa, slik at den kan lese det amerikanske spillet? Eller skyldes feilen noe annet?
Postet 05.10.09 kl 14:23
Endret: 05.10.09 kl 14:24
De fleste spill-konsoller har regionsperrer.
På nintendo.no finner jeg denne linken
Alt kan omgås, og modifisering av konsoller er mulig. Dog, ryker ofte garantier og om maskinen tar kvelden så stiller du på bar bakke.
Alt dette står i brukermanualen til konsollen.
På nintendo.no finner jeg denne linken
Alt kan omgås, og modifisering av konsoller er mulig. Dog, ryker ofte garantier og om maskinen tar kvelden så stiller du på bar bakke.
Alt dette står i brukermanualen til konsollen.
Postet 05.10.09 kl 14:42
Vi har funnet ut at det lar seg gjøre Mannen min ringte til Spaceworld, og selv om de ikke kunne gjøre det for oss, så sa han at det var ingen hemmelighet at det lot seg gjøre. Jeg har funnet ut at det er mulig å innstallere enn såkalt Wiikey 2. Selges bl.a. på QXL og div. andre steder. Denne er altså å få kjøpt på internett, men jeg er svært usikker på installeringen. Heldigvis så finnes faktisk steder å få gjort det. Men det er bare det å finne en i overkommelig nærhet... Finnes i Oslo vet jeg, men det er bare det å få maskina dit som er sånt pes i så fall.
Postet 05.10.09 kl 15:13
Postet 05.10.09 kl 15:30
Lovet tilbakemelding, og her kommer den
Det ser ut til at det blir denne chip-varianten
fra QXL:
Nintendo Wii Modifisering/Chipping (Oslo og Hele Norge)
Her er et par monteringsveiledninger fra YouTube
som jeg fant anbefalt på ModNet:
Hvordan åpne konsollen (for å komme til så du får montert chip'en)
Hvordan installere mod chip'en (inni maskinen)
NB! Ved å sette inn en slik bryter man garantien man eventuelt måtte ha på sin Wii konsoll. Så alt skjer på eget ansvar.
Det ser ut til at det blir denne chip-varianten
fra QXL:
Nintendo Wii Modifisering/Chipping (Oslo og Hele Norge)
Her er et par monteringsveiledninger fra YouTube
som jeg fant anbefalt på ModNet:
Hvordan åpne konsollen (for å komme til så du får montert chip'en)
Hvordan installere mod chip'en (inni maskinen)
NB! Ved å sette inn en slik bryter man garantien man eventuelt måtte ha på sin Wii konsoll. Så alt skjer på eget ansvar.
Postet 07.10.09 kl 18:33
Endret: 07.10.09 kl 18:45
JoakimSå flott da! :) Hold oss oppdatert på hvordan det funker da?, det er sikkert flere som havner i deres sko her på forumet...
Too late!
Muttern og fattern var i usa for ett par uker siden. De kjøpte da ett nytt spill til Xbox 360, NFS: Shift (Need For Speed) Det kom ut Onsdagen, 2 dager før de dro hjem.
Selvfølgelig funker ikke dette så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det :P
Postet 08.10.09 kl 00:10
Postet 08.10.09 kl 09:41
Postet 11.10.09 kl 08:42