Akvarium som pinnedyrhjem

Går dette greit?

Vet av de som bruker akvarier til edderkopper og skorpioner.
Noe spessielt vi må gjøre med karet før lille pinne kan flytte inn?
Du burde spörre på Reptilfreaks.no
Og du burde bruke et terra,det blir mye bedre lufting.
Ja
jeg gør det har et svært et
Tette sprekker så ikke lille pinne kommer seg ut, dessuten er det jo snakk om lufting. Men et akvarie er helt greit til bruk av annet enn vann og fisk.

Selv bor hamsteren min i en 160l.
tenkte litt på det med lufting... Går jo ann å bytte ut foringsluka med ett nett f.eks.
Skal sjekke ut den siden ja.. Takk for tipset

Galemor: Så moro tenker den er fornøyd oppi der.. Hadde vi fått ha pelsdyr, så hadde vi nok havnet på hamster vi også(eller katt).. Søte små krabater
Pinnedyr er artige insekter. Et tett lokk med småmasket netting er viktig så de ikke rømmer.
Fikk et par stk da ungene gikk på barneskolen, og det var stadig nabounger innom og tittet på dem.
Dyrene har en spesiell gange, nesten som Michael Jacksons "Moonwalk", og de ynglet no` veldig. Jeg ga bort noen pinner til ivrige nabounger, men de kom fort tilbake med dem pga foreldrene som ikke ville ha dem i huset.

Husker forresten at jeg fant noen pinnedyr som spiste bladene på en rose i hagen. Jeg hadde tømt avfallet fra "akvariet" i hagen, og da hadde det vel fulgt med noen egg eller småpinner som jeg ikke hadde sett. Heldigvis fryser disse ihjel om vinteren så sånn sett var det ikke fare for spredning, men overraskelsen var stor da jeg skjønte hva som feilte rosebusken

Hehe, det vil jeg tro..

Men mat til disse.. Hvor finner vi det? er jo ikke så lett å få tak i blader på vinteren...
Det står det meste om mat,temp osv på fakta arkene på reptilfreaks.
Og hvilken art skal du ha?

Fakta ark

Tobias
Jeg har alltid hatet insekter over alt på jord, men nå som dere blandet et akvarium inn med pinnedyr virket de pluttselig litt mer spennende.
Men uff, tror ikke det er noe vits for meg som har insektsfobi å ha noe slikt.
Jeg ville ikke engang turt å holde dem
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap