- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Butikk med vf guppy?
Butikk med vf guppy?
Inaktiv bruker
Noen som hvet om det er noen butikker som kan skaffe VF guppy? Eller om det i det hele tatt kan skaffes, eventuelt fra utlandet, kan alltids importere de selv.
Grunnen til spørsmålet er at jeg nå har begynt å bli lei all inavl problemene disse fiskene har begynt å få, hørte faktisk i går, at enkelte fisker kunne stryke med etter fødsel på grunn av at de ikke tåler stresset/ miste så mye krefter.
Allt diskusjon rundt dette er herved tilatt i denne tråden, jeg liker å høre andres/alles meninger rundt emnene jeg skriver om.
Grunnen til spørsmålet er at jeg nå har begynt å bli lei all inavl problemene disse fiskene har begynt å få, hørte faktisk i går, at enkelte fisker kunne stryke med etter fødsel på grunn av at de ikke tåler stresset/ miste så mye krefter.
Allt diskusjon rundt dette er herved tilatt i denne tråden, jeg liker å høre andres/alles meninger rundt emnene jeg skriver om.
Postet 09.10.09 kl 22:51
Postet 10.10.09 kl 11:59
Postet 10.10.09 kl 20:54
Inaktiv bruker
Ingen som hvet om noe sted man selv kan kjøpe disse selv på nett? Liker å holde på med kjøp/salg selv, så kunentenkt meg å prøvd dette med denne hobbyen også.
Postet 10.10.09 kl 21:56
Litt liten aktivitet her, men verdt er forsøk
http://www.norskguppyklubb.no/
Jeg har også tenkt mye på dette. Jeg hadde guppy i glansdagene dems på 80-tallet. Nå mister jeg noen/"en del" yngel med innavl-skader. Halen blir spiss og de dør. Har skjedd med yngel fra flere forskjellige hunner. De to hannene jeg har nå er ikke så dameinteresserte som de etter læreboken skal være. Jeg kunne trygt droppet å kjøpe så mange hoer som jeg har gjort, for de blir ikke plaget/jaget.
Man ser vel det sammen i andre dyregrupper som hunder og katter. Innavlproblemet altså.
Men meld fra hva du finner ut av, om dyrebutikker kan ta inn viltfanget. Eller om det finnes private som selger bedre stammer. Også her på vestlandet..
http://www.norskguppyklubb.no/
Jeg har også tenkt mye på dette. Jeg hadde guppy i glansdagene dems på 80-tallet. Nå mister jeg noen/"en del" yngel med innavl-skader. Halen blir spiss og de dør. Har skjedd med yngel fra flere forskjellige hunner. De to hannene jeg har nå er ikke så dameinteresserte som de etter læreboken skal være. Jeg kunne trygt droppet å kjøpe så mange hoer som jeg har gjort, for de blir ikke plaget/jaget.
Man ser vel det sammen i andre dyregrupper som hunder og katter. Innavlproblemet altså.
Men meld fra hva du finner ut av, om dyrebutikker kan ta inn viltfanget. Eller om det finnes private som selger bedre stammer. Også her på vestlandet..
Postet 10.10.09 kl 22:12
Inaktiv bruker
Ingen med direkte forslag til nettbutikker?
Postet 13.10.09 kl 19:09
Det var mange poser av dette på storauksjonen i Oslo sist helg, så dette finnes i alle fall godt tilgjengelig i klubbmiljøer. Antar det er viltformen, utuklet - du er ute etter og at det ikke er så viktig om det er vf eller f2 og videre?
Ta en tur innom en akvarieklubb så vil jeg anta du får tak i dette; om ingen av de nevnte butikkene kan skaffe dette. Har du hørt med butikkene Evjeberg nevner?
Ta en tur innom en akvarieklubb så vil jeg anta du får tak i dette; om ingen av de nevnte butikkene kan skaffe dette. Har du hørt med butikkene Evjeberg nevner?
Postet 13.10.09 kl 19:29
Inaktiv bruker
jo, her er det nettopp VF jeg er ut etter, ikke f1 f2 eller f10.
har ikek vært innom dhals, de blir vell besøkt i morra trur jeg.
har ikek vært innom dhals, de blir vell besøkt i morra trur jeg.
Postet 13.10.09 kl 19:33