Til modrerator

Litt dumt å stoppe denne tråden da faktisk en av de få her på forumet som har peiling har svart

Mvh Per
Nå står det forklaring i tråden du linker til hvorfor tråden er sperret.

Forøvrig;
retningslinjene for forumet
28) Klage på moderators avgjørelser tas ikke på forumet, men pr e-post til moderator.
Ok skal fra nå av la moderatorer gjøre som døm vil, så kan vi som har litt peil bare sitte her å gi F'''
Det jeg henviste til var at det var det innlegget som trådstarter fikk et bra svar og kunne fått flere

PS Jeg sitter som Admin og Modrator på flere chatterom og der SKAL klager levers i rommet slik at andre brukere kan få si sitt

Mvh Per
Nå er jeg ganske ny her.
Men andre steder der jeg er admin, er det som blond sier kutyme å ta klager i åpent rom. Selv om diskusjon om saken helst tas Moderatorne imellom.

Men hvert forum/chatterom har sitt eget regelverk.

Mvh Mona
Jeg har vært moderator/admin i litt forskjellige miljø. Man merker raskt hvordan man skal tyde reglene. Slik jeg har forstått det (og gjort det), så "betyr" det dette:
- Klager hvor som helst, så lenge mod/admin får snappet det opp: bra support, VIL hjelpe brukerne.
- Email; greit til store sider (akvaforum er ikke en stor side), da feedback kommer inn flere ganger i døgnet.
- System der man må "lære" seg å bruke, eller noe man ikke skjønner med en eneste gang: moderator syns det er for mye mas, og leker viktig med systemet sitt. Også greit til store sider..

Jeg har vært i alle tre punktene..
Akvaforum er en såpass liten og koselig side, at jeg syns virkelig at siden bør få en "Ris og ros" kategori i forumet.

Legg merke til at det eneste jeg dømmer akvaforum for, er at det ikke er en enorm side. Tar noen "høyt oppe" dette personlig - så var ikke det min intensjon.
Ropnny jeg kan ikke bli mere enig, dette er et hærlig forum. Men de som driver det må tåle litt kritikk i det åpne rom. Denne gangen ble en tråd stoppa hvor en av norges beste på Arowana svarte. Den muligens nestbeste kunne gitt litt opplysninger,men fikk ikke svart ham, og alle andre gikk glipp av mye bra info om Arowana og andre store rovfisker

Mvh Per
Ble tråden stengt pga dette?:

Hei, Kristian.
Du har nå fire ulike tråder om din arowana, og der temaene er fôr og pop-eye. Jeg stenger derfor tre av disse, og du for holde deg i en tråd.

Mener dere ikke at det er korrekt å lage tråder som omhandler forskjellige tema, i forskjellige underforum?

Gjør vel ikke noe at det omtaler samme fisk/akvarie?
jeg har da også flere tråder gjeldende samme fisk men det er jo om forskjellige temaer? f.eks sykdom, oppsett, mat og fiskesammensetning?
Det skal man jo for å ikke sette informasjonen under feil tema. F.eks sykdom under vannverdier. Å stenge tråder pga dette blir jo helt feil?
trodde dette gikk litt på at det ble startet en drøss tråder om den samme ene fisken omtrent samtidig.
Kan jo være man har mange spørsmål når man har nybegynner, og har man bare en fisk, så sier det seg selv at de fleste spm vil ha denne fiske i hovedrollen
Jeg er enig i at 4 tråder om samme fisken er unødvendig å poste.

Men i dette tilfellet syns jeg moderatorene kunne flyttet på og slått sammen de 4 trådene det gjaldt. Ikke stengt 3 av dem. Flytting ville fått samlet alle til en tråd, slik moderator ønsket at det skulle vært gjort fra begynnelsen av.
Åå
blondviking
Ropnny jeg kan ikke bli mere enig, dette er et hærlig forum. Men de som driver det må tåle litt kritikk i det åpne rom. Denne gangen ble en tråd stoppa hvor en av norges beste på Arowana svarte. Den muligens nestbeste kunne gitt litt opplysninger,men fikk ikke svart ham, og alle andre gikk glipp av mye bra info om Arowana og andre store rovfisker Mvh Per

norges beste vem er det vider?
Norges beste på Arowana er etter min mening Vidar ja
Okei
kult har han hat oppdret på de?
Det vet jeg ikke, men nå er vi OT
mona o
Men i dette tilfellet syns jeg moderatorene kunne flyttet på og [B]slått sammen[/B] de 4 trådene det gjaldt. Ikke stengt 3 av dem. Flytting ville fått samlet alle til en tråd, slik moderator ønsket at det skulle vært gjort fra begynnelsen av.

Dessverre har vi pr. i dag ikke teknisk mulighet til å gjøre det. Så det kommer ikke av at vi ikke vil slå sammen tråder, men at vi ikke kan det.
Vil helst ikke ha stempelet som norges beste i noe... Det finnes også andre som kan sine saker. Og det jeg sier er ingen fasitt svar. Men mine erfaringer og det jeg selv har lært gjennom mange år.

Har ikke hatt oppdrett på Silver arowana, men har hatt lek på et par.
På grunn av plassen disse krever, har aldri dette blitt prioritert.

Men dette var veldig OT.

Moderator avgjørelsen vil ikke jeg blande meg inn i, siden jeg selv er moderator på "det andre" forumet.
Inger Anne
[QUOTE=mona o]Men i dette tilfellet syns jeg moderatorene kunne flyttet på og [B]slått sammen[/B] de 4 trådene det gjaldt. Ikke stengt 3 av dem. Flytting ville fått samlet alle til en tråd, slik moderator ønsket at det skulle vært gjort fra begynnelsen av.

Dessverre har vi pr. i dag ikke teknisk mulighet til å gjøre det. Så det kommer ikke av at vi ikke vil slå sammen tråder, men at vi ikke kan det.

Det er litt feil. Dere har vel alle mulighet til notisblokk, og kopier / lim inn.
Har dere ikke tilgang til å redigere poster også? Da har dere mulighet.

Men, jeg syns virkelig forumet trenger en "ris og ros" kategori. Selvfølgelig trenger dere ikke godta for eksempel:
"Inger Anne er en så dååårlig moderator, jeg vil slutte på akvaforum på grunn av henne.. dermed basta"
men det er mange klager jeg selv har hatt, som jeg ikke har fått sagt. Det er ikke usaklige klager som det eksemplet jeg ga, men konstruktiv kritikk. Jeg orker ikke finne fram til hvordan jeg ellers kan få meningene frem.
Dessuten vil en"Ris og ros"-kategori komme med flere synspunkter som vil hjelpe moderatorene. Det er trossalt ikke bare ris som skal dit.
Tilfeldig bekjentskap
© Frank Angell
Reklame for plussmedlemskap