Regler og freding av mods

Siden det er tatt opp av meg nå senest i en tråd, så vil jeg spørre om hvorfor vi brukere ikke får stille spørsmål om moderatores avgjørelser i det åpne rom.
Som jeg sier der og kan nevne det her også, jeg er Admin og moderator i flere chatterom. Har også 2 rom som jeg er Host på (Host=Eier/driver)
På de Romma som jeg er på/driver så SKAL klager taes opp i det åpne rom, som Monadi nevner så kan vi diskutere det på eget rom/PM eller mail
Kan også nevnes at jeg starta et chatterom for folk med innteresse for akvarier , men ble motarbeida av "noen" her på rommet, men senere så kom det reklame for facebook og akvaforum her

Mvh Per
PS det rommet jeg laga trengte du IKKE oppgi hverken Email eller annet tull, og er 100% virus fritt. Noe som IKKE kan sies om Facebook
Nå har vel strengt tatt...
ikke virus på facebook noe med saken her å gjøre *S*

Men tror nok noen flere enn blondviking og meg som har tanker om reglene her *S*
blondviking
PS det rommet jeg laga trengte du IKKE oppgi hverken Email eller annet tull, og er 100% virus fritt. Noe som IKKE kan sies om Facebook

Nå bør du vel kanskje tenke deg litt over hva du sier.
Hvilke miljø er det på det rommet du laga? .. og hvor mange brukere er det?
Og, facebook har -aldri- hostet virus. Brukere har vel kanskje postet virus, ja.. men jeg har aldri vært borti et.
det er noe som heter nettvett, vettu :P
Jeg trenger forresten ikke noe svar på det, da det bare blir for dumt å sammenligne.

MEN! vi trenger ikke bli mer off topic nå! :p Jeg syns denne saken er veldig viktig. Og blir den løst på en fin måte, vil forumet bli veldig mye bedre.
Sier vel det meste om Facebook og virus

men OT ja
Lykke til på Facebook eller på Norsk Tryneboka
Ja, den gangen en av mine norske venner skriver til meg "OMGZ, this party was so great - look at teh photos from last night!! http://img.haxor.com/photos.exe".... Det er nemlig slik dem fungerer. De smittes gjennom lettlurte personer, ingen angrep. Ergo, disse "facebook-virusene" er like tilgjengelig overalt ellers, og aller værst på google
Plussmedlem
Ronny-André
http://img.haxor.com/photos.exe

Hvis dette er en link til noe "virus" så blir det unødvendig å oppgi den her på AF...
Venter på svar fra Moderator eller Host jeg
Hva ønsker du svar på, Per?
blondviking
Siden det er tatt opp av meg nå senest i en tråd, så vil jeg spørre om hvorfor vi brukere ikke får stille spørsmål om moderatores avgjørelser i det åpne rom. Som jeg sier der og kan nevne det her også, jeg er Admin og moderator i flere chatterom. Har også 2 rom som jeg er Host på (Host=Eier/driver) På de Romma som jeg er på/driver så SKAL klager taes opp i det åpne rom, som Monadi nevner så kan vi diskutere det på eget rom/PM eller mail Kan også nevnes at jeg starta et chatterom for folk med innteresse for akvarier , men ble motarbeida av "noen" her på rommet, men senere så kom det reklame for facebook og akvaforum her Mvh Per

Siden det er tatt opp av meg nå senest i en tråd, så vil jeg spørre om hvorfor vi brukere ikke får stille spørsmål om moderatores avgjørelser i det åpne rom.

Dette feks
Dette har vel vært diskutert før, og moderatorene vet vel at det er en mulighet å la ting angående moderatoravgjørelser bli offentlig diskusjon. Men det har blitt sagt utallige ganger at det skal tas opp privat. De sier sikkert i fra om policyen endrer seg.

Skjønner godt at de ikke vil ta imot dritt offentlig når de gjør en jobb for forumet.

Kanskje kan de noen gang gjøre feil, og da hadde det vært bra å kunne si ifra, andre ganger kan de ha rett å måtte ta imot dritt for noe de gjør på en frivillig basis.

Selv om de noen ganger gjør feil synst jeg akvaforum er et veldig bra forum og det skal nok moderatorene ha mye ros for

PS:
Selv om du får mange treff på facebook virus betyr bare dette at det er 2 vanlige ord. Jeg får også treff om jeg søker på blondviking virus dette betyr ikke at jeg ikke kan diskutere noe med deg uten å få virus
Skal ikke legge ord i noens munn, men et forum er mye hyggeligere for brukere og ikke minst moderatorer uten stadige geriljakriger mot personer eller grupper i forumet.

"Hva lever vi ellers for, om det ikke er til glede for våre naboer og vi til gjengjeld kan gå oss en god latter over dem?" Jane Austen
For å starte med det enkle:
28) Klage på moderators avgjørelser tas ikke på forumet, men pr e-post til moderator.

Man kan gjerne være uenig i denne og mene at man skal kunne klage på en moderators avgjørelse i forumet. På lik linje med at man har en negativ opplevelse på en akvariebutikk så skal man lage en tråd i forumet og hive ut sine beklagelser om hvor dårlig denne butikken er. Det er ikke rent få tilfeller der man henger ut ansatte på en utilbørlig måte. Det samme ønsker man nå å gjøre hvis man er uenig i en moderators beslutning. I begge tilfellene vil tråden bli stengt, vi vil ikke ha dette på AF.

Hvis man vil klage på avgjørelsen så er dette en helt kurant sak og man sender i en post til moderator. Posten blir behandlet og hvis flertallet i moderatorteamet synes at beslutningen var forhastet så omgjør vi den. Dette har skjedd i langt vanskeligere saker en i en disputt rundt en stengt tråd.

Hvordan andre nettsteder ønsker å legge opp sine retningslinjer legger jeg meg ikke bort i. Det er for meg naturlig å ta av meg skoene når jeg kommer på besøk til noen hvis det er det de ønsker. Jeg argumenterer ikke med at jeg synes at det er unødvendig da jeg ikke må gjøre det hos naboen.

Av erfaring vet jeg at tråder som er basert på at man føler seg urettferdig behandlet er lette å skrive i affekt og dermed kan vi risikere både det ene og andre. Jeg ser for meg reaksjonen hvis en slik tråd blir stengt eller fjernet.

Jeg ønsker ikke å benytte tid på å diskutere mine beslutninger i et åpent forum. Ved en klage på min beslutning så ønsker jeg ikke å delta i behandlingen. Jeg synes at dette er en renhårig måte og jeg er ikke spesielt hårsår på at mine beslutninger kan bli endret.

Synes man at paragraf 28 må fjernes så sender man inn et forslag på det så blir saken behandlet i moderatorteamet.
blondviking

Fordi at når du ble medlem av Akvaforum godtok du retningslinjene for Akvaforum, og dermed at kritikk av moderering taes opp ved hjelp av e-post til moderator staben.

Er det ting du ønsker å ta opp enten med med meg personlig eller moderatorstaben så skriv gjerne en mail, Per.

Siden denne tråden handler om klage på Moderator bør den stenges.
Ferdig diskutert fra min side ;P

Mvh Per
Nils Vollstad
[QUOTE=blondviking]Siden det er tatt opp av meg nå senest i en tråd, så vil jeg spørre om hvorfor vi brukere ikke får stille spørsmål om moderatores avgjørelser i det åpne rom.

Fordi at når du ble medlem av Akvaforum godtok du retningslinjene for Akvaforum, og dermed at kritikk av moderering taes opp ved hjelp av e-post til moderator staben.

Er det ting du ønsker å ta opp enten med med meg personlig eller moderatorstaben så skriv gjerne en mail, Per.

Jeg tok opp dette for at brukerene skulle få si sitt. Og Moderatorene få si sitt, jeg setter stor pris på jobben dere gjør, men som jeg mener. Dere bør tåle litt tilsnakk åpent (IKKE drittslenging) eller totalt usaklige klager i hytt å gevær
Jeg vil også legge til to ting:
Det ene er at tråder med klager kan skape misstemning på forumet. Vi ønsker å holde forumet som et hyggelig sted, der akvariehobbyen er i fokus.

Det andre er at vi får meldinger og klagere fra brukere, og disse ser ikke dere i forumet. Vi ønsker ikke at disse skal bli offentlige (det er de heller ikke når vi tar diskusjoner med brukere utenom forumet, bare så det er sagt). Men klager vi har fått fra brukere, uansett om de anonymiseres, er ikke noe vi ønsker å fortelle fritt om i tråder på forumet. Det skjer ting bak det offentlige forumet som ikke er synlig for dere brukere, og som definitivt ikke hører hjemme i det åpne forumet heller.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap