Marinbiologi

Noen her som er marinbiologer?

Jeg ønsker å forske på korallrev, mest i de asiatiske farvann.
Ikke norge!

Noen som vet hvilken utdannelse jeg må ta?
Marinbiologi er et spesialfelt innenfor biologi. Om du starter med å få deg en solid bachelorgrad i biologi så er mulighetene for en mastergrad innen marinbiologi store. Bachelor i biologi er mulig å ta svært mange plasser i landet, men universitetene har større fagmiljøer så der vil det nok være lettere å få seg kontakter innenfor et bestemt felt. Men svært mange av høyskolene har kjempegode studier de også, men det meste av marint fokus der er nok på norsk akvakultur, høyskolene er ofte litt mer lokalt forankret enn universitetene.
Uansett, start med bachelor i biologi, så ser du mer hva du begir deg ut på, kanskje oppdager du at det finnes andre spesialfelt innenfor biologi som du synes er enda mer interessante
sånn for ordens skyld. så finnes det faktisk korallrev her i norge og. men de ligger dog noe dypere enn de gjør i varmere strøk. litt uten om spørsmålet men men
Marinbiologi er min drømmejobb
Jeg er 12 år og har alltid hatt sansen for vann, jeg er nå gammel nok til å ta dykker sertifikat, så det er en god start
Takker for tipset jeg og
Professor Holm
Jeg er 12 år og har alltid hatt sansen for vann, jeg er nå gammel nok til å ta dykker sertifikat, så det er en god start:) Takker for tipset jeg og:)

ett lite hint til deg.. du er nå gammel nok til og ta junior open water diver. men ja det har sine begrensinger ja. 1 dykkerskolen der med deg må ha dette kurset.

du har en dybde begrensinger. og at du kun har lov og dykke med instruktør eller foresatte.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap