- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Julegaver vor mange er fredi me de?
Julegaver vor mange er fredi me de?
Postet 18.12.09 kl 14:57
Jeg er ikke ferdig med julegavehandelen. Har kjøpt de aller fleste nå, men mangler et par gaver til sønnen min. Det er imidlertid lett å finne. Men jeg mangler også gave til svigermor, og en ekstragave til faren min. De er vriene! Det er utrolig vanskelig å kjøpe noe til folk som egentlig "har alt", og har penger til å kjøpe seg det de ønsker seg året igjennom selv :p
Postet 18.12.09 kl 15:21
Mhm
det er så sant lur på om jeg skal kjøpe disker til pappa
ne då må det sje den 24
ne då må det sje den 24
Postet 18.12.09 kl 16:28
Postet 18.12.09 kl 16:36
Hehe
da er du heldig
det er så stres å fine ut va deu skal kjøpe :S
det er så stres å fine ut va deu skal kjøpe :S
Postet 18.12.09 kl 16:45
Postet 18.12.09 kl 18:13
Oy
sent ute :P
Postet 18.12.09 kl 20:10
Postet 19.12.09 kl 04:53
Hakke: En forundringspakke kanskje? Med alt det beste hun vet (ansett hva det måtte være) - f. eks en halv flaske med noe fra polet, Yndlingssjokoladen, dadler osv osv... + noe smått og nyttig hun kan ha bruk for
Ei 80 år gammel dame jeg vet om fikk en sånn blanda pakke i fjor, og det var visst den beste gaven ho hadde fått, sa ho Dama koste seg jo til langt uti januar med den
Ei 80 år gammel dame jeg vet om fikk en sånn blanda pakke i fjor, og det var visst den beste gaven ho hadde fått, sa ho Dama koste seg jo til langt uti januar med den
Postet 19.12.09 kl 12:04
Postet 19.12.09 kl 14:08
begynte for 2 mnd siden med gaver, jeg hadde aldri klart alle gavene på desember lønna:P vi er stor familie. men nå er alt i boks!
til bestemor ble det bilderamme, hun kommer nok til å like se masse bilder av familien å gamle bilder fra da bestefar levde. tror det er en fin gave til en gammel dame, bilderammen er ferdig fylt med bilder når hu pakker den opp
til bestemor ble det bilderamme, hun kommer nok til å like se masse bilder av familien å gamle bilder fra da bestefar levde. tror det er en fin gave til en gammel dame, bilderammen er ferdig fylt med bilder når hu pakker den opp
Postet 19.12.09 kl 15:22
nesten ferdig, har finni vennegaver, men mamma og pappa er vanskelige! tenkte på en bok til pappa, eller en dvd men han har jo aldri tid til å sette seg ned med noe sånt, og det er dessuten veeeeeeeeeldig begrensa på butikker her, skal ikkje vere lett mange av mine gaver i år består av godterier- i dag har jeg lagd fløtekarammeller med mandler som er greit å gi bort
her er oppskrift viss noen vil lage:
3 dl fløte
1, 5 dl lys sirup
3 dl sukker
dette skal kokes på ikkje veldig sterk varme under omrøring i ca 1 time, ta dråpeprøven
1 ss vaniljesukker
1 ss smør
dette haes i og den veldig varme røra(forsiktig) helles ut på eit bakepapirkledd brett, om ønskelig (jeg foretrekker med mandler) strøs det hakka mandler over før det stivner, før det stivner helt så skjer karamellen opp i biter, ruter, hva du vil. kan også helles i aluminumsformer.
her er oppskrift viss noen vil lage:
3 dl fløte
1, 5 dl lys sirup
3 dl sukker
dette skal kokes på ikkje veldig sterk varme under omrøring i ca 1 time, ta dråpeprøven
1 ss vaniljesukker
1 ss smør
dette haes i og den veldig varme røra(forsiktig) helles ut på eit bakepapirkledd brett, om ønskelig (jeg foretrekker med mandler) strøs det hakka mandler over før det stivner, før det stivner helt så skjer karamellen opp i biter, ruter, hva du vil. kan også helles i aluminumsformer.
Postet 19.12.09 kl 18:02
Hehe
så gøy at mange svare og takk for oppskriften eragon
Postet 20.12.09 kl 13:50