Spiser du fisk.?

er det noen her som er imot og spise fisk?

bare lurte på om akvariene deres påvirket dere? (ikke smaken)
Både jeg og fiskene mine spiser mye fisk og skalldyr.
Sundt og godt....
Må nok innrømme at jeg skiller på typisk matfisk og typisk akvariefisk

Hele min familie er veldig glad i fisk, og kan spise det flere ganger i uka. Lettsaltet tork, røkt kolje, ørret, laks, fiskesuppe.. Mmmm! Herlig!

Det virker kanskje rart på mange... at jeg kan gumle ned en skikkelig torskemiddag samtidig som jeg svir av mange MANGE ganger det akvariefiskene koster i innkjøp, på utstyr, mat og medisiner til dem
Er veldig glad i å spise fisk jeg og :9
Hadde en periode der jeg synes det var vanskelig fiske og sløye .Men tok meg sammen og sa til meg selv "dette blir for dumt" du har fisket siden du var liten jentunge så ta deg sammen.

Akvariefisk har jeg derimot problemer med å ta livet av
Har også flere fugler i hus, men spiser kylling fordet.
Jeg er veldig glad i å spise fisk, men kun filet uten ben og skinn, hvor man ikke kan se at det er et dødt dyr...dette gjelder forøvrig kjøtt også...kyllingfilet er greit, helstekt grillet kylling; aldri i livet!
Litt rart det der. Mange jegere får ofte kjeft for å skyte fine dyr. Vet ikke folk hvor hamburgeren kommer fra?
Inaktiv bruker
kan jo ikke tenke sånn, har mange sauer utenfor men spiser da pinnekjøtt fordi da vettu! samme med fisk
Akvariefiskene påvirker ikke om jeg liker/spiser fisk. Var som guttunge veldig glad i lutefisk, men åt meg lei på det. I dag spiser jeg ikke mye fisk, men er glad i en del fiske mat som egentlig IKKE er fisk. Slik som fiskgrateng, fiskeboller og fiskepudding. Trives best med hjemme laget fiskgrateng, om jeg skal måtte spise fisk. Alle småbeina er vel det som irriterer mest og som gjør til at jeg vegrer meg for fiskemat, for fisk er jo ikke vondt. Men å FISKE fisken... finnes ikke noe som er mer avslappende. Fiskestanga, slukesken og 2 kalde pils... ute i båt sommerstid, ja da har jeg det godt og koser meg ; =)
Philip Lauritzen
er det noen her som er imot og spise fisk? bare lurte på om akvariene deres påvirket dere? (ikke smaken)

Nei, akvarieholdet har overhodet ikke påvirket min smak for middag

Jeg er veldig glad i fisk og skulle gjerne spist det langt oftere enn vi faktisk gjør.
Og hvis jeg er på McDonalds, spiser jeg aller helst et par fiskeburgere (er det Filet O Fish de heter...?)
Vidar-Alexander
Litt rart det der. Mange jegere får ofte kjeft for å skyte fine dyr. Vet ikke folk hvor hamburgeren kommer fra? ;)

tss, jeg tviler litt på at kjøttet fra villt blir brukt i hamburgere, så trur ikke jegerne har så mye å stresse for ;P

hamburgerkjøtt er hovedsakelig storfe-kjøtt, iblandet litt svin :P

og da snakker vi om alle ekle restene som ikke er fine nok til å selges som "skikkelig kjøtt", som kjøttet i ansiktet og på beina. de blir fint fordelt mellom å bli hamburgerkjøtt eller pølse

akvarie-hold har forandret kun en ting... jeg fikk plutselig store problemer med tanken på å avlive fisk.... -_-
Ja ja, men regner med at andre tok poenget mitt.

Som jeger lager jeg selv både elg og hjorte burger. Mye bedre en Mcettellerannet....

tviler absolutt ikke på at uansett hvilken hamburger, så er d bedre enn Mcettellerannet thihi

men joa, alle skjønte nok poenget, måtte bare være litt tverr
har abbor i akvariet , men elsker stekt abbor og spiser det så ofte jeg får abbor på kroken Fisker ikke i akvariet nei hehe
blondviking
har abbor i akvariet , men elsker stekt abbor og spiser det så ofte jeg får abbor på kroken :-) Fisker ikke i akvariet nei hehe

Hvis jeg av en eller annen grunn skulle drept abborene dine, kunne du spist dem da? :P
Jeg er ikke veldig glad i fisk, men det har ingenting med akvariehobbyen å gjøre. Jeg liker bare ikke smaken, og det at jeg etterpå går og gulper fiskesmak resten av dagen.

Min fiskeinteresse startet faktisk som sportsfisker, noen jeg fortsatt holder på med. Jeg må innrømme at det har blitt tøffere å ta livet av fisker jeg fisker, men det er trolig en del av at jeg finner det vanskeligere og vanskeligere å ta noe som helst dyreliv. Men jeg husker like etter at jeg begynte å holde fisk, og jeg stod på kjøkkenet og sløyde fisk jeg hadde fisket. Jeg stod der, tittet på akvariet mitt, og følte meg som en morder...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap