- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Holdbarhet på ting i kjøleskap/fryseboks..
Holdbarhet på ting i kjøleskap/fryseboks..
Dette lå jeg å grublet på klokken 01 inatt...
- Hva er ca holdbarhet på f.eks potet, gulrot og div grønnsaker hvis den pakkes i kjøleskap eller vanlig kjøkkenskap?
Evt, hvordan oppbevare denne på best mulig måte?
- Hvordan oppbevare frukt best mulig, og hvor lenge tåler hver sort å ligge?
- Hvor lenge kan f.eks kjøtt ligge i frysern før det bør leies ut i søppeldunken til et bedre liv?
- Og er det forskjell fra kylling, kalkun og storfekjøtt? Og fra kjøttdeig og behandlede produkter(som kjøttkaker, koteletter, pølser og slikt).
- Og brød.. Er det best at det ligger i plastpose med papirposen på(at papirposen er på brødet inni posen tenkte jeg da), eller at brødet ligger i bare plastpose? Eller uten plastpose også?
- Og for ikke å glemme fiskematen. Hvis jeg lager mat til dem hjemme, hvor lenge kan dette ligge? Og hva med røde mygglarver?
- Tips til oppbevagring av pålegg på en smart måte og videre spinning av dette spørsmålet mottas med takk
- Hva er ca holdbarhet på f.eks potet, gulrot og div grønnsaker hvis den pakkes i kjøleskap eller vanlig kjøkkenskap?
Evt, hvordan oppbevare denne på best mulig måte?
- Hvordan oppbevare frukt best mulig, og hvor lenge tåler hver sort å ligge?
- Hvor lenge kan f.eks kjøtt ligge i frysern før det bør leies ut i søppeldunken til et bedre liv?
- Og er det forskjell fra kylling, kalkun og storfekjøtt? Og fra kjøttdeig og behandlede produkter(som kjøttkaker, koteletter, pølser og slikt).
- Og brød.. Er det best at det ligger i plastpose med papirposen på(at papirposen er på brødet inni posen tenkte jeg da), eller at brødet ligger i bare plastpose? Eller uten plastpose også?
- Og for ikke å glemme fiskematen. Hvis jeg lager mat til dem hjemme, hvor lenge kan dette ligge? Og hva med røde mygglarver?
- Tips til oppbevagring av pålegg på en smart måte og videre spinning av dette spørsmålet mottas med takk
Postet 27.01.10 kl 16:29
Grønnsaker og frukt tør jeg påstå at man lett kan se om er brukbart.
Om det blir brunt, mykt osv...
Holdbarhet kjøtt i fryser.
Fisk
[URL=http://www.bakeverksted.no/comweb.asp?ID=566&segment=11&session=]Oppbevaring brød[/URL].
Om det blir brunt, mykt osv...
Holdbarhet kjøtt i fryser.
Fisk
[URL=http://www.bakeverksted.no/comweb.asp?ID=566&segment=11&session=]Oppbevaring brød[/URL].
Postet 27.01.10 kl 19:31
LoomisGrønnsaker og frukt tør jeg påstå at man lett kan se om er brukbart.
Sant nok, men når det gjelder grønnsaker og frukt, som potet, agurk, tomat og paprika, hva er best når det gjelder oppbevaring? Noen sier at det holder fint i kjøleskap, mens andre sier at kjøleskapet er FYFY og ha disse sortene i...
Postet 27.01.10 kl 19:49
Jeg har stort nok kjøleskap til å ha grønnsakene der.
Jeg synes de holder lenger. Bl.a. poteter.
Frukt er det større omløpshastighet på. De er derfor på et fat i romtemperatur.
Oppbevaring frukt og grønt.
Jeg synes de holder lenger. Bl.a. poteter.
Frukt er det større omløpshastighet på. De er derfor på et fat i romtemperatur.
Oppbevaring frukt og grønt.
Postet 27.01.10 kl 19:53
Postet 27.01.10 kl 19:57
Postet 27.01.10 kl 20:19