- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Noen datakyndige her?
Noen datakyndige her?
Har kjøpt en Aspire One 751h, men finner ikke husets trådløse nettverk. (Finner nettverk i nabolaget.)
Mitt eget trådløse nettverk er tilgjengelig ettersom jeg skriver dette på min egen bærbare og jeg finner nettverket med denne. Begge PC'er skal også ha det samme nettverkskortet, Broadcom 802.11b/g.
Har koblet tre andre pc'er (også Acer-maskiner) til dette nettverket uten problemer.
Derfor er det litt irriterende at oppdatering av nettverkslista kun viser/finner nettverk utenfor husets vegger på Aspire One.
Er det noen som veit hvordan jeg kan fikse dette?
(Like før den nye "nettboka" går på hue og .... ut.)
Mitt eget trådløse nettverk er tilgjengelig ettersom jeg skriver dette på min egen bærbare og jeg finner nettverket med denne. Begge PC'er skal også ha det samme nettverkskortet, Broadcom 802.11b/g.
Har koblet tre andre pc'er (også Acer-maskiner) til dette nettverket uten problemer.
Derfor er det litt irriterende at oppdatering av nettverkslista kun viser/finner nettverk utenfor husets vegger på Aspire One.
Er det noen som veit hvordan jeg kan fikse dette?
(Like før den nye "nettboka" går på hue og .... ut.)
Postet 27.03.10 kl 14:29
Postet 27.03.10 kl 15:23
Uansett, kommer jeg på når jeg tenker meg om, problemet vil ofte løse seg hvis du kobler PC-en til trådløsruteren med en nettverkskabel - da finner i alle fall de fleste trådløskortene jeg har trøbla med plutselig ut at de vil være med å leke de også.
Dersom du har skjult nettverket ditt kan det være du må koble opp manuelt med nettverksnavn og passord første gang.
Data er noe dritt - når det ikke virker. ;o)
Dersom du har skjult nettverket ditt kan det være du må koble opp manuelt med nettverksnavn og passord første gang.
Data er noe dritt - når det ikke virker. ;o)
Postet 27.03.10 kl 15:27
Hei, og takk for svar.
Kjører XP og Vista på PC'ene. (XP på dette problembarnet.)
Har forsøkt nettverkskabel fra router, så jeg kommer på nett den veien.
(Jeg har ikke skjult nettverket.)
Det merkelige er at jeg finner bl.a. naboens nettverk. Hadde jeg hatt passordet hans så kunne jeg surfet trådløst den veien...
Data er noe dritt når det ikke fungerer som forutsatt, ja
Men i alle fall så tror jeg denne nettboka havner tilbake i butikken (30 dagers retur). Denne Atom-prosessoren klarer jo ikke NRK-programmer engang. Bare "hakking".
Kjører XP og Vista på PC'ene. (XP på dette problembarnet.)
Har forsøkt nettverkskabel fra router, så jeg kommer på nett den veien.
(Jeg har ikke skjult nettverket.)
Det merkelige er at jeg finner bl.a. naboens nettverk. Hadde jeg hatt passordet hans så kunne jeg surfet trådløst den veien...
Data er noe dritt når det ikke fungerer som forutsatt, ja
Men i alle fall så tror jeg denne nettboka havner tilbake i butikken (30 dagers retur). Denne Atom-prosessoren klarer jo ikke NRK-programmer engang. Bare "hakking".
Postet 27.03.10 kl 16:37
Da er det sannsynligvis oppsettet som er feil på enten ruter eller nettverkskort. Men siden du skal bytte nettboka, så behøver du jo ikke bruke så mye tid på dette.
Her er likevel en tråd som kanskje inneholder svaret.
- Og her er forresten og malapropos en artikkel som er verdt å lese for de som har trådløse nett og bryr seg om hastighet.
Her er likevel en tråd som kanskje inneholder svaret.
- Og her er forresten og malapropos en artikkel som er verdt å lese for de som har trådløse nett og bryr seg om hastighet.
Postet 27.03.10 kl 17:12
Endret: 27.03.10 kl 17:13
Postet 27.03.10 kl 17:34
Postet 27.03.10 kl 21:39
Bare til opplysning så er det ikke prossesoren som gjør så det hakker på NRK avspillingen din, men helt sikkert noe med nett trafikken
mange som kjøper disse små pc'ene som egentlig ikke skjønner helt hva de kjøper, kraften er jo betydlig mindre enn i slike standard bærbare, derfor kjøres de fleste på XP også, fordi maskinen varen ikke klarer kjøre noe mer.
jeg har lagt inn win7 på endel av disse små pcene å det går helt rått. vista derimot er for krevende.
mange som kjøper disse små pc'ene som egentlig ikke skjønner helt hva de kjøper, kraften er jo betydlig mindre enn i slike standard bærbare, derfor kjøres de fleste på XP også, fordi maskinen varen ikke klarer kjøre noe mer.
jeg har lagt inn win7 på endel av disse små pcene å det går helt rått. vista derimot er for krevende.
Postet 28.03.10 kl 10:45
Postet 28.03.10 kl 14:12
Trond StegarudBare til opplysning så er det ikke prossesoren som gjør så det hakker på NRK avspillingen din, men helt sikkert noe med nett trafikken :)
Noe er det som gjør at NRK kjører dårlig på denne.
Forsøkte flere ganger. I tillegg brukte jeg min egen "normale" laptop samtidig på samme NRK-programmer uten hakking.
Trond Stegarudmange som kjøper disse små pc'ene som egentlig ikke skjønner helt hva de kjøper, kraften er jo betydlig mindre enn i slike standard bærbare, ..
Ja, "kraften" er dårligere, men til kun surfing, YouTube, e-mail osv. skulle den visstnok være god nok.
Skulle egentlig ha Aspire 1410, men den ble ikke tilgjengelig før neste måned.
Tok derfor sjansen så lenge man kan teste i 30 dager med returrett.
Postet 28.03.10 kl 14:18
Postet 28.03.10 kl 15:56
Trond StegarudBare til opplysning så er det ikke prossesoren som gjør så det hakker på NRK avspillingen din, men helt sikkert noe med nett trafikken :) mange som kjøper disse små pc'ene som egentlig ikke skjønner helt hva de kjøper, kraften er jo betydlig mindre enn i slike standard bærbare, derfor kjøres de fleste på XP også, fordi maskinen varen ikke klarer kjøre noe mer. jeg har lagt inn win7 på endel av disse små pcene å det går helt rått. vista derimot er for krevende.
Vet ikke om noen andre har nevnt dette tidligere, men dette er både feil og riktig.
Noen HD-formater krever fort mye av prosessoren.
Postet 28.03.10 kl 15:59
Postet 29.03.10 kl 09:54
Postet 29.03.10 kl 23:13
Postet 30.03.10 kl 12:56
Postet 30.03.10 kl 20:57