420 liter

Har et 420 liters møbelakvarium som jeg vurderer å selge.Det er rio eller juvel bøkfarget og er snart fire år gammelt.Har limt aqarock slimline hvit gneis som bakgrunn.Toppen smelta så den fikk jeg ny for ca et år siden.Jeg ønsker meg et hvitt jebo akvarium i stedenfor .Hva kan jeg få for det tro.Noen som vet.Har en gruppe på ni frontosaer og en del annen fisk jeg er usikker på om jeg skal beholde eller selge også.Frontosaene er i fra ca 10 til ca 20 cm.
6000kr for akvariet tenker jeg.
Takk for svar.mente du med eller uten fisk:?
Ingjerd Johanne Lunde Lauvås
Takk for svar.mente du med eller uten fisk:?
Har forsåvidt ikke så mye å si, de fleste som kjøper akvarium vil gjerne velge selv og derfor ikke alltid like interessert dem. Om du vil selge dem må du nok selge dem til noen som er interessert.

Kjøp og salg holder vi til rubrikkk. Der kan du også få sjekketom det er mulig å få til et slag til den pris du ønsker.
Tror du gjør best i å selge fiskene før du selger akvariet. Personlig ville jeg gitt mindre for et akvarium med fisk, enn for tilsvarende akvarium uten. Med mindre fiskene var akkurat de jeg hadde tenkt meg (og sjansen for det er jo ikke spesielt høy).
jeg har ordna plass til fiskene for de beholder jeg inntil videre.Mulig jeg selger frontosaene men maller beholder jeg
Geir Kristiansen
Kjøp og salg holder vi til rubrikkk. Der kan du også få sjekketom det er mulig å få til et slag til den pris du ønsker.

Det var pris ho lurte på og så langt jeg ser er ikke dette en annonse men et spørsmål i Of Topic. Har sett flere "surmaga" oppstøt fra administratorer på hva som blir spurt om i OT. Noen får ha om hester og kaniner mens andre blir hugd hue av som i dette tilfellet. Så jeg må få spørre : hvilke regler er det for O T ??

Mvh VT
Dette er en velkjent retorikk fra en nå bannet tidligere +medlem som ikke klarte å følge retningslinjene for Akvaforum. Anbefaler at du følger retningslinjene. En ny "kampanje" mot Akvaforum og forumets moderatorer ikke vil bli tolerert.
jeg postet et lignende spørsmål ang et akvarium, og det ble raskt sett på som salg og stengt.. Synes det er litt dumt egentlig. Siden man kanskje er usikker på hvilken pris man kan ta for utstyret/fisken, og lurer på hva andre synes er en grei pris.
Jeg fikk beskjed om at jeg heller kunne legge ut en annonse og spørre hva folk ville by.. Jeg synes ikke det blir rett. jeg hadde ikke bestemt meg for å selge der og da, men finne ut ca pris jeg kunne ta for det HVIS jeg solgte...
Synes det skulle vært lov å spørre om sånt her på forumet, og pressisere at det ikke er snakk om et salg via forumet, men for å finne en fornuftig pris FØR man legger ut for salg..
Hvis du ønsker å selge noe betyr det ikke så mye hva noen mener at noe er verd, så lenge ikke noen er villig til å betale denne prisen for produktet du ønsker å selg.

Er du usikker på pris så kan du jo enten selge det til høystbydende eller at du setter en pris du selv synes er passende. Er prisen passelig får du raskt et tilsagn på dette, er det ikke noe som vil ha det er denne prisen sannsynligvis for høy, og da kan du jo gå ned i pris. Andrehands verdien på akvarium og akvarieutstyr er nok ikke spesielt høy, og det synes som "brukt" prisen på akvariefisk heller ikke er spesielt høy, gjerne bare en hvis prosentandel av tilsvare utsalgspris i butikk.

Et annet tips er å søke etter liknede objekter for å se ca verdi.

Men som du fikk som svar i din post er det ikke ønskelig at forums delen skal brukes til salg, eller salgs-lignede tråder. Dette er en standpunkt som nok ikke kommer til å bli endret på.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap