Jeg satt og så gjennom listen over programmer på den nye pc'en min, og fant selvsagt noe JEG aldri har installert.
Det var flere linjer med et program og aut.oppdateringer av et program som heter Microsoft Visual C++. Jeg gikk i min tid på noe dataskole-greier, mange år siden, der lærte vi enkel programmering med noe som het Visual Basic. Det virket på navnet som de to kanskje var beslektet, men jeg googlet det, og fant ut at joda, Visual C++ er også et slikt utviklings/programmerings-program.
Jeg tror neppe det er noe jeg noensinne vil få bruk for. Spørsmålet er om det er trygt å avinstallere/fjerne det helt fra pc'en? Det er jo en viss risk for at et eller annet program eller en prosess et helt annet sted på pc'en kanskje bruker deler av det greiene der..? Sånt vet man aldri, iallefall ikke datakløner som jeg.
Derfor håper jeg det finnes noen med litt datakunnskap her, som kan si om det er trygt og greit å fjerne disse Visual C++ installeringene på pc'en min...?
Tror det er noe forhåndsinnlagt fra leverandør, for datoen for installeringen var 6 mnd før jeg kjøpte pc'en (desember -09, jeg kjøpte i juni -10)