- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Våkna med panikk idag. huff og huff
Våkna med panikk idag. huff og huff
Idag når jeg sto opp, så stusset jeg litt over at det var merkelig mye plaskelyder i leiligheten. å da mener jeg fryktlig mye plaskelyder..
Ser over på 400 litern. Å Skrekk å gru! Mitt verste mareritt har blitt til virkelighet. Det mangler masse vann i karet, og plaskelydene er pumpene og filterene som hiver vannet langt over vannflata. det mangler sikkert 20-40 liter vann!!
angsten setter inn skikkelig nå, å jeg har vel aldri våkna så fort før i hele mitt liv. Raskere enn fantomet så sjekker jeg begge de utvendinge pumpene, ingenting, glasset, ingen rifter eller skår.. men, se der ja! Den ene lufteventilen jeg har på på natta til bakgrunnen har plutselig begynnt å fungere med et hevert prinsipp, og har dratt ut vann over hele leiligheta, og da spesiellt i buret til hunden (Som heldigvis sov på badet for en gang skyld!)
pew, har aldri hatt så angst før, og dette skjedde jo selfølgelig den ene uka i mnd der samboeren er bortreist med jobben.. er bare å begynne å tørke opp å helle i vann, så kansje jeg rekker å pusse tanna før jeg må stikke på jobb..
legger ved bildene av morgenkrisen min, ojojoj..
Ser over på 400 litern. Å Skrekk å gru! Mitt verste mareritt har blitt til virkelighet. Det mangler masse vann i karet, og plaskelydene er pumpene og filterene som hiver vannet langt over vannflata. det mangler sikkert 20-40 liter vann!!
angsten setter inn skikkelig nå, å jeg har vel aldri våkna så fort før i hele mitt liv. Raskere enn fantomet så sjekker jeg begge de utvendinge pumpene, ingenting, glasset, ingen rifter eller skår.. men, se der ja! Den ene lufteventilen jeg har på på natta til bakgrunnen har plutselig begynnt å fungere med et hevert prinsipp, og har dratt ut vann over hele leiligheta, og da spesiellt i buret til hunden (Som heldigvis sov på badet for en gang skyld!)
pew, har aldri hatt så angst før, og dette skjedde jo selfølgelig den ene uka i mnd der samboeren er bortreist med jobben.. er bare å begynne å tørke opp å helle i vann, så kansje jeg rekker å pusse tanna før jeg må stikke på jobb..
legger ved bildene av morgenkrisen min, ojojoj..
Postet 13.09.10 kl 08:39
Postet 13.09.10 kl 09:17
Postet 13.09.10 kl 09:23
Postet 13.09.10 kl 09:50
CKMen jeg har kjøpt en sånn tilbakeslagsventil. Fungerer disse i praksis eller er det bare en falsk trygghet?
Det er ikke så vanskelig å sjekke dette selv. Koble luftslangen fra luftpumpa og fyll slangen med vann, og se om vannet kommer seg forbi tilbakeslagsventilen eller ikke. Jeg gjorde dette for å teste min, siden jeg var usikker på om jeg hadde satt den på riktig vei
Høres ut som en skikkelig kjip start på dagen ja. Vi hadde en ulykke på jobben for noen uker siden, når det var skikkelig regnvær. Sluk og rør var tette, noe som endte med vannlekkasje. Jeg og en kollega tørket opp 80L vann med kluter - det var ingen artig opplevelse... Ble litt skremt når jeg så hvor mye vann det blir på et gulv! Er heldigvis betonggulv på jobben, det ville vært verre hvis en av 63literne mine sendte vannet på laminaten her hjemme...
Postet 13.09.10 kl 10:31
Stine Sofie[QUOTE=CK] Men jeg har kjøpt en sånn tilbakeslagsventil. Fungerer disse i praksis eller er det bare en falsk trygghet?
Det er ikke så vanskelig å sjekke dette selv. Koble luftslangen fra luftpumpa og fyll slangen med vann, og se om vannet kommer seg forbi tilbakeslagsventilen eller ikke. Jeg gjorde dette for å teste min, siden jeg var usikker på om jeg hadde satt den på riktig vei
Det var ikke dumt.
Nå vet jeg hva jeg skal gjøre når Reke
har lagt seg.
Hadde vel på en måte en liten minitest på det når jeg satte
det opp. Pumpen sto på plassen sin, avslått mens jeg rigget
steinen og slangen på plass i karet.
Vannet kom seg ikke særlig langt opp i slangen.
Men kan ikke være for sikker.
Vi har karet stående i 2 etg. så 450 liter vann hadde
gjort myyye skade
Postet 13.09.10 kl 11:58
Postet 13.09.10 kl 15:36
Kine Kristine[QUOTE=MinIris]og i tillegg til dette har hunden min bestemmt seg for å spy overalt i leiligheten og det er ti minutt til bussen min går, blååååmandaaag!!! haha, er det mulig
Hvis hunden er løs og kan komme til akvariet så kan det jo være den har slukket tørsten i akvarievanndammen på gulvet, og blitt sjuk.
så ille var det heldigvis ikke, var mer frokost + stressa matmor på morgenen som satte en støkk i bikkja, resultatet havnet rett på gulvet.
Ja nå har man kommet seg hjem igjen etter en helt vanvittig dag Karet står iallefall oppe, og tilbakeslagsventiler er kjøpt inn, aldri aldri mer !!
Postet 13.09.10 kl 17:34