Samsung galaxy s -hjelp søkes!

Jeg har kjøpt meg en Samsung Galaxy S, men jeg skjønner ikke bæret. Elektriske "duppeditter" er virkelig ikke min greie...

Kan noen fortelle meg hva ett Edge-nettverk er? Det kommer nemlig opp ett tegn øverst på telefonen som jeg har funnet ut står for Egde-nett (fant det i bruksanvisningen), men finner ikke ut hva det er... Betaler jeg noe for det? Panikk for jeg skal ende opp med en telefonregning på 10.000 kroner! Hjelp!
Det er bare å google (hva er edge) så får du en del treff.

Her er noe eg fant:
EDGE åpner for raskere hastighet ved dataoverføring. EDGE-teknologien muliggjør raskere dataoverføring i GSM-nettet, og gir deg hastigheter på ca 200 kbps. Man betaler for nedlastet datamengde og prisen pr MB finnes i prislistene

Jeg fant noe ala dette, men andre tråder igjen stod det at det ikke kostet noe :/ *forvirret*

Så jeg bør skru av dette styret? Hvordan i verden gjør jeg det da skal tro...

Innstillinger => Trådløse nettverk => Mobile Nettverk => Datatrafik

Slå denne av så er du sikker på at telefonen ikke sender via mobile nett.
Geir Kristiansen
Innstillinger => Trådløse nettverk => Mobile Nettverk => Datatrafik Slå denne av så er du sikker på at telefonen ikke sender via mobile nett.

*puh* Jeg fikk det til!

OG jeg kan fortsatt ringe og sende melding! Jeg var nemlig på butikken der jeg kjøpte den på onsdag fordi mobilen ikke ville sende meldinger eller ringe, og da gikk han inn på innstillinger =>trådløse nettverk => Mobilnettverk => Bruk pakkedata (og da aktiverte han pakkedata, det var deaktivert). Nå deaktiverte jeg pakkedata'n igjen og kunne fortsatt ringe. Symbolet for Edge forsvant iallefall Aldri sett det før mannen på butikken klikka det på.

Takk takk! Da prøver jeg!

Det eneste du må være klar over er at denne må være aktivert for at du skal få ned MMS. Jeg aktiverer den når jeg ser at det ligger en MMS i innkurven og stenger den av når MMS'en er kommet ned.

Edge er en mye raskere variant av WAP (internetten på "vanlige" mobiler). Sjekk hva som er inkludert av datatrafikk i ditt abonnement. Jeg har iPhone 3GS og Folkepakka fra Onecall, med 500MB datatrafikk inkludert per mnd. Uansett hvor mye jeg bruker datatrafikk klarer jeg ikke å komme over 200MB. Jeg bruker aldri ting som Youtube og Spotify (online) med mindre jeg er på trådløst nettverk, da dette bruker store mengder datatrafikk.
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias olsen
Reklame for plussmedlemskap