Handle på ebay?

Lurer på om det er lovlig å kjøpe planter/røtter og akvarietilbehør som plantegjødsel/ vannforbedrer osv fra ebay?
Ser det er jo myyyye billigere enn å handle i dyrebutikk.
eksempel : Tetra AquaSafe 500ml koster ca 280 kr i norge og ca 130 kr på ebay inkludert frakt

ser også at de selger diverse moser som er ganske fine ( xmas moss ) her får du en klase for ca 25 kr ferdig levert.

Noen som har peiling på regler her? noen som har forsøkt å bestille?
Har handlet litt elektronikk samt dekorasjoner bare, men tror nå ikke at Aquasafe er noen stor fare å importere. Er jo ikke det samme som en flykontroll. Skal selv bestille algekuler i nær fremtid, eneste levende jeg har bestilt er en haug killi-egg. Og de kom frem uten problemer.
Ebay er din venn, kjære akvarist!
Det som er litt synd er at ganske mange ikke sender ut av USA.
Sjekk det i annonsen før du fyller handlevogna, registrerer deg,
går gjennom utsjekking og så først får beskjed om at gjenstand etter gjenstand
ikke kan selges til deg likevel.
Det har jeg klart flere ganger, og det er alltid like gørr!

Husk også at svært mange som selger på steder som ebay og amazon er amerikanske.
Dermed vil det meste av elektronikk derfra være 110v og ikke 230v
slik som vi har her på berget!
Handler veldig mye på ebay, men ikke innenfor denne kategorien. Veldig mange oppgir ikke at de sender til feks Norge, men det som kan være lurt er å kontakte de for å høre. Min erfaring er at minst 80% av de jeg kontakter sender til Norge da.

En annen ting som kan være lurt ift ebay kan være å prute på frakt. Mangen har kanskje sett at frakten varierer krafitg. Kontakt selgeren på forhånd her også for å høre om det finnes billigere frakt muligheter. Ofte har jeg fått fraktprisene til ca halvparten og noen ganger enda billigere ved å forhøre meg med selgeren.
Takk for svarene alle sammen!

Har handlet mye på ebay tidligere, men ingen akvarieting
Lurte mest på om det var regler/forbudt å ta inn planter/mat/væsker osv. Men ville høre om noen hadde erfaring med dette.
Men høres ut som dette skal være lovlig

Bruker ofte ebay.no ( ebay internasjonal ) her får man opp alle som sender til norge, får også opp priser i NOK.-

Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap