Gifter meg

Ja, Jeg skal som skrevet over gifte meg den 6 august, Så nå sitter jeg med et liiiiiiiiite problem, Brudgommen skal jo holde tale til sin tilkommende hustru, Og i den forbindelse lurer jeg på, Kan hun få lese den før dagen? Har aldri holdt tale før, Prate foran mennesker er DET ABSOLUTT VÆRSTE jeg kan tenke meg og gruer meg som en hest når GILDE bilen kjører forbi beite.
Plussmedlem
Først, gratulerer!

Hvorfor skal hun lese den før dagen?
Skal hun komme med forslag eller sensur?

At du gruer deg gjør det bare mere ekte.
Spar talen til selve dagen. Det er mitt råd.
Hvis du er usikker på talen få heller din forlover evt. bror søster til å lese gjennom. Talen er jo til bruden, og det er jo dumt hvis hun vet allerede vet hva som kommer....
Hva med en presentasjon på storskjerm, der du har samlet bilder og opplevelser fra livet deres sammen. Du kan legge ved små tekster, og spille en sang som betyr mye for dere, eller lese inn tekst som passer med det som blir presentert på skjermen.

Det viser at du virkelig bryr deg, at du har gjordt en skikkelig innsats for å gjøre henne glad. Og du trenger ikke si noe
Strålende forslag av Sissimor synes jeg, bryllup er brudgommens dag også, det er dessuten ikke noe moro å være brud hvis brudgommen besvimer midt i middagen. Hvis du føler at du si noe, si heller litt rett fra hjertet enn en lang svett greie som egentlig ikke er deg. Skaff deg hjelp av noen som kjenner henne godt, men hun vil nok sette pris på at talen er fersk for henne den dagen, vi kvinner er rare sånn. Skal ha kontroll på alt og elsker overraskelser ;o)

Har blitt kastet ut i noen uforberedte taler og presentasjoner i mitt liv, derfor går jeg til "alvorlige" greier med en klovnenese i lomma (Tuller ikke, en rød nese i skumgummi fra Standard i Oslo). Det minner meg om at jeg kunne leke en gang, og så leker jeg at jeg er supersjef som holder strålende, humoristiske, rett på sak taler på sparket. Har til gode å huske hva jeg har sagt, men folk har ledd på riktige steder og gått begeistret ut fra møtene...

Husk noe veldig viktig - alle i lokalet ønsker av hele sitt hjerte at du skal lykkes med talen, bruk det. Og bruden har valgt å dele livet med deg av alle mennesker i verden, for jeg tar det som en selvfølge at giftemålet ikke er arrangert. Så hvor galt kan det gå egentlig?
Tusen takk
Jeg takker for innblikk og velger og ikke vise den til noen bortsett fra en kompis,Som også er toastmaster. Vet ikke helt hvor jeg ville hen i utgangspunktet med spm mitt, for jeg visste jo egentlig at hun ikke skulle se den,Det blir nok rablet ned noe på et ark som stikkord, i tilfelle jeg kommer ut av det, Men vil nok dedikere meste parten til henne om henne og om oss, Har lest meg til en del blemmer man ikke gjør, og ting som kan være litt morsomt. Så da gjennstar det bare og se om jeg berger meg igjennom, HAR HELT NOIA! For og si det sånn, Det er ikke mye i jackassfilmene jeg ikke hadde gjort for og slippe Avføring/eksrement stunt ikke inkludert
Marius Johansen
HAR HELT NOIA! For og si det sånn, Det er ikke mye i jackassfilmene jeg ikke hadde gjort for og slippe:)


Dette går helt sikkert bedre enn du frykter! Nå kommer akupunktøren med et råd, for noia er ikke bra for helsen. Ling Tai-klinikken i Moss jobber i samme tradisjon som meg litt nærmere kanskje, og kan gjøre noe med noia'n ;o)
Dette kommer til å gå veldig bra! I en slik anledning skal en ha litt "ærefrykt" da presterer en best.

Så fort du har reist deg opp, er det du alene som har regien. Du legger opp hele løpet.
Fest blikket så mye som mulig på din tilkommende, og ikke flakk blikket over hele forsamlingen, da skjønner alle at du er veldig nervøs. Begynn for all del ikke talen med : Jeg er ingen taler.....
Prat rolig ( Lett for oss andre å si ) og behersket. Prøv å få inn noen morsomheter litt tidelig i talen, da dette løser opp stemningen. Viktig: rable ikke ned stikkord, skriv ned hele talen. Får du "jernteppe" er det lett å finne igjenn tråden. Ingen reagerer negativt på om du har et lite "manus" som du kikker diskrè ned på av og til. Men ikke les direkte, pugg slik at du kan den best mulig.
Ta gjerne noen "kunst pauser". Når du "terper" på talen, finner du ut nøyaktig hvor lang tid den tar å gjennomføre.

Og til slutt. Husk at talen er til din tilkommende. Det meste skal handle om/til henne.

Gratulerer, og lykke til!

_ Tore -
Inaktiv bruker
Gratulerer!
Hvordan gikk talen?
La meg gjette: Du var i din egne lille boble og du ble som en maskin og bare pratet i vei? hehe.

Jeg skal gifte meg neste helg! 13 aug. Blir morro. Gruer meg til å holde tale, men tror ikke det blir noe problem

Tjoheii!
Ja hvordan gikk det? Og gratulerer Bjørnar Jeg skal også gifte meg.. bare i sept..
Jeg skal også holde en tale. Jepp, selv brura skal holde tale.
Tenkte jeg ville høre hvordan det gikk og om du har noen gode råd?
Tilfeldig bekjentskap
© Mari galland
Reklame for plussmedlemskap