Svindel på af

Nå fikk jeg navn på en som svindlet på AF: XXXX so pass dere,folkens!

Han var anmeldt og fikk bot !

Finnest det flere som var svindlet,ikke nøl å anmelda det!
Var dette denne som ga seg ut for å være ei dame som venta barn og derfor måtte selge ut en masse av akvarier og utstyr?
Ble selv lurt av denne, men gadd aldri å anmelde.
Min tiltro til systemet er ikke så stor når deg gjelder slike saker.
Det var bra vedkommende ble tatt, mulig jeg også skal anmelde om det er samme sak?
Hvordan ble denne svindelen utført?

ps, lurt å anmelde svindlere !
Det er helt supert at AF tillater slike innlegg, der man blir advart mot svindlere!!

Jeg og mange flere har opplevd mange slike brukere som selger ting og tang, uten man får en kr igjen når fisken ikke er rett art osv..

Stå på AF, det er viktig å få dette fram i lyset.
Så lenge en person er dømt, så er det helt topp at navn blir publisert.
Stå på
Får da bare håpe at boten er rettskraftig og at den relateres til AF, hvis så ikke er tilfelle er det litt kjedelig, men regner med at det er verifisert.
Bra dersom man komme svindelen til livs!!
Svein
til Odd M
Mulighens han har laget flere profiler på AF...
Jeg var svindlet for 1250 kr...av en som "solgte"Eheim filter og andre akvarie ustyr... Han kaller seg Tormod frå Halden men når jeg har funnet på nett tlf nr hans det vises at den var en annen pers som hadde ingenting å gjør med AF.

Eg vil absolutt tilrå at du anmelder dette til politiet. AF moderatoren har IP-adressen til brukaren og du har vel kontonummeret.
Politiet sier at so flere anmelda han so lettare er å få de bøtelagt. Bøten fikk han på 6000 kr
Her var vi to so anmeldte det samme person.
Jeg venta å få pengene tilbake frå innkrevingsentral.
Plussmedlem
Det jeg generelt er skeptisk til er folk som er helt nye her på AF, legger ut en kjempefristende annonse og som så ikke er pålogget på lenge eller svarer på spm i annonsen. Dette var jo da også tilfelle med den brukeren som er navngitt over. Husker annonsen...

Dette er ikke fult så enkelt, vi kan ikke tillate at det blir lagt ut navn i slike tråder. Her må dere forstå at at AF ikke har noen form for juridisk myndighet og risikerer sivilt søksmål for æreskrenkelse med å offentligjøre slik informasjon.

Hvis det finnes noen som benytter AF for å reklamere for produkter i svindeløyemed så skal disse rapporteres og vi håndterer dette med å stenge ute medlemmet. Jeg skjønner godt at man ønsker å advare andre mot å bli svindlet, men dette må gjøres med litt kløkt.

Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap