- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Morsomt å plage dyr på tv? fy nrk.
Morsomt å plage dyr på tv? fy nrk.
Hva pokker er dette??
Er det gått mote i å pine dyr på tv??
Ikke første gang "ikke gjør dette hjemme" har gjort dette.
I dag la de en gullfisk i et badekar med kadt vann sammen med en diger krabbe, og dytter elektriske produkter nedi, i håp om å grille dem.
Hva søren er motsomt med dette??
Kjenner jeg blir altså så sinna. :-/
"desverre" så fikk di ikke til å drepe de ved å strømme dem i vann.
Men gir jo desverre ideer i hodet til folk som ser på, som kanskje mangler noen skruer på rett sted.
Trist
Er det gått mote i å pine dyr på tv??
Ikke første gang "ikke gjør dette hjemme" har gjort dette.
I dag la de en gullfisk i et badekar med kadt vann sammen med en diger krabbe, og dytter elektriske produkter nedi, i håp om å grille dem.
Hva søren er motsomt med dette??
Kjenner jeg blir altså så sinna. :-/
"desverre" så fikk di ikke til å drepe de ved å strømme dem i vann.
Men gir jo desverre ideer i hodet til folk som ser på, som kanskje mangler noen skruer på rett sted.
Trist
Postet 02.02.12 kl 19:55
Endret: 02.02.12 kl 19:56
Inaktiv bruker
SKummelt, jeg konenterte akkurat dette, uten å har sett dagens episode.
jeg sa: Vi glemte og se Ikke gjør dette hjemme, Jaja. De prøver sikkert og grille en eller annen gullfsik... :O
NRK burde skjemme seg!
jeg sa: Vi glemte og se Ikke gjør dette hjemme, Jaja. De prøver sikkert og grille en eller annen gullfsik... :O
NRK burde skjemme seg!
Postet 02.02.12 kl 20:16
Postet 02.02.12 kl 20:23
Postet 02.02.12 kl 20:29
Postet 02.02.12 kl 20:38
Postet 02.02.12 kl 20:56
Dette her var langt over streken. Virker som om folk flest tenker at det "bare" er en fisk eller en krabbe, så da er alt greit. Det var jo forøvrig en taskekrabbe dette her, som jo er et dyr som hører hjemme i saltvann. Bare det å hive denne rundt i et kar med ferskvann er jo dyreplageri.
Jeg har sendt en mail til NRK via kontaktskjemaet deres, samt tipset dyrebeskyttelsen. Oppfordrer alle til å gjøre det samme, det er virkelig på tide at folk får litt vett i skallen og skjønner at fisk faktisk skal behandles med respekt.
Jeg har sendt en mail til NRK via kontaktskjemaet deres, samt tipset dyrebeskyttelsen. Oppfordrer alle til å gjøre det samme, det er virkelig på tide at folk får litt vett i skallen og skjønner at fisk faktisk skal behandles med respekt.
Postet 02.02.12 kl 21:00
Postet 02.02.12 kl 21:14
Postet 02.02.12 kl 21:54
Postet 02.02.12 kl 22:05
SissimorHar sendt mail til nrk jeg også. Nekter å gå med på at lisensen min går til misshandling...
Jeg har også kontaktet NRK og spurt hva jeg må gjøre for å slippe å betale lisens framover, om det holder at jeg plomberer antenneinngangen eller om jeg må kaste hele TVen. Merkelig nok får jeg inntrykk av at de trenerer saken ... :/
Postet 03.02.12 kl 00:06
Inaktiv bruker
Kampfisk[QUOTE=Sissimor]Har sendt mail til nrk jeg også. Nekter å gå med på at lisensen min går til misshandling...
Jeg har også kontaktet NRK og spurt hva jeg må gjøre for å slippe å betale lisens framover, om det holder at jeg plomberer antenneinngangen eller om jeg må kaste hele TVen. Merkelig nok får jeg inntrykk av at de trenerer saken ... :/
Jeg kan fortelle deg så mye at dette kommer til og ta sin tid.
Da jeg flyttet fra Trondheim, solgte jeg tv en min, jeg sendte mail 3. april, fikk svar i oktober at de måtte ha diverse lisens nr osv. De fikk det og siden har jeg ikke hørt noe. :P Så smør deg med tålmodighet for det kan ta sin tid. ;P
Fikk faktisk lisens krav etter at jeg solgte den... -.- BRØD GJØKER!
Postet 03.02.12 kl 00:14
Endret: 03.02.12 kl 00:15
Postet 03.02.12 kl 00:23
Postet 03.02.12 kl 00:42
Inaktiv bruker
Så dere episoden da de hadde to kampfisker i en bolle. Bra at de kampfiskene ikke var særlig aggressive...
Postet 03.02.12 kl 00:47
Postet 03.02.12 kl 00:55
Postet 03.02.12 kl 04:17
KampfiskJeg har også kontaktet NRK og spurt hva jeg må gjøre for å slippe å betale lisens framover, om det holder at jeg plomberer antenneinngangen eller om jeg må kaste hele TVen. Merkelig nok får jeg inntrykk av at de trenerer saken ... :/
Sorry Kampfisk m/flere, NRK er faktisk ikke rette instans i dette tilfellet. Du/dere må faktisk henvende deg/dere til Storting og Regjering(noe med lovpålagt lisens osv).Eneste løsning er nok å kaste TV'n og melde ifra.
Strengt tatt heter det vel egentlig ikke NRK-avgift lengre, men Kring-kastingsavgift........ Også vedtatt av Stortinget.
Postet 03.02.12 kl 04:39
Endret: 03.02.12 kl 04:48
Postet 03.02.12 kl 04:51
Endret: 03.02.12 kl 05:03
Postet 03.02.12 kl 06:02